Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Wysiwyg

Trådstartare
Om jag tvättar ett program på 1.10 timmar på 40°, dör eventuella silverfiskar då?
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Två dumma frågor:

1. Har du silverfiskar i tvättmaskinen? O_o Jag har bara sett såna på golv.
2. 1.10 timmar, är det 66 minuter?
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Vet inte säkert, men jag skulle tro att 40 grader är för kallt. För pälsängrar gäller i alla fall 60 grader och uppåt.
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Två dumma frågor:

1. Har du silverfiskar i tvättmaskinen? O_o Jag har bara sett såna på golv.
2. 1.10 timmar, är det 66 minuter?

Nej men kanske i kläderna som jag ska tvätta i tvättmaskinen.

Ja, 1.10 timmar är 66 minuter.

Vet inte säkert, men jag skulle tro att 40 grader är för kallt. För pälsängrar gäller i alla fall 60 grader och uppåt.


Båda: Fan också! Mina kläder tål inte mer än 40 :( Äääääääkkkkkk vad ääääckligt.
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Det går inte att frysa då? Eller bara tumla i hög temperatur?
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Fast de bor väl inte i kläderna? Skaka av kläderna ordentligt utomhus, tvätta dem i lagom temperatur för plaggen och gillra någon annan fälla för firrarna som, enligt en snabb googlig, snarare tycks bo i avloppen? :)
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Har aldrig hört talas om att silverfiskar gillar kläder, skaka ur kläderna och städa badrummet extra noga så är du nog av med problemet om det inte är en jätteinvasion. Silverfiskar må vara äckliga men de gör åtminstone ingen skada :)
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Verkar ha fått en typ invasion nu när värmen kom, har hittat dem i köket och i sovrummet också. Hade en... eller hrm.. två:angel: klädhögar på golvet och det rasade ur ett par silverfiskar när jag skulle ta upp dem tidigare idag.

Men nu är hela lägenheten städad från topp till tå och allt superrent. Inte för att det var speciellt skitigt innan men det skadar väl aldrig med topptrim. Får se om de drar sig tillbaka eller om det blir värre.

Och ja, jag har informerat hyresvärden :)
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Garanterat. De drunknar ju.

/hon som slagits med silverfiskar i nästan två år
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Spruta under alla lister med något insektsspray, hade sjukt mycket silverfiskar då jag flyttade in i lägenheten med efter två omgångar längs alla lister och trösklar så har jag bara behövt upprepa en gång på 5år då jag såg två stycken. Använde Debresolspray och det låg mängder med döda längs listerna som krupit fram.
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Trodde de var "vattentäta" typ.

Men det är fint om de gick mot sista vilan under tvätten :devil:

Har du mycket problem med silverfiskar? Av vad jag förstått så är det ett tecken på vattenskada och när den försvinner så försvinner silverfiskarna..
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Ska absolut testas, tack!

Edit: Efter en googling fann jag att debresolspray inte får användas i Sverige efter 2010 så det lär inte finnas att köpa nånstans. Men det kanske funkar med radar också?
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Trodde de var "vattentäta" typ.

Men det är fint om de gick mot sista vilan under tvätten :devil:

Har du mycket problem med silverfiskar? Av vad jag förstått så är det ett tecken på vattenskada och när den försvinner så försvinner silverfiskarna..

Vattentäta :D

De gick garanterat mot sista vilan om de följde med in i maskinen.

Ja, de har varit här och mätt fuktighet med nån grej men det var inget fel. Sen fick jag fällor av anticimex men silverfiskarna kutade ju bara runt fällorna. Hade silverfiskar i soffan, i badrummet, på golv i sovrum/kök, på diskbänken :crazy: Sen kom anticimex hit och sprayade med nåt dundermedel och sen dess (nåt halvår sen) har jag sett en enda levande. Såg många döda i början. Även grannen blev av med sina trots att de bara sprayade hos mig.
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Allt dör i 90:p Dessutom så borde det ta död på de som är i avloppet.

och angående din upplevelse med dem :spysmiley:
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Torka golv och lister med klorin (antar att den ska späs ut, mamma gjorde alltid detta hemma så vet inte mängden) det hjälper :) vi hade mycket silverfiskar hemma hos dom samt andra delikata insekter.
 
Sv: Dör silverfiskar i tvättmaskinen?

Silverfiskar gillar när det är rent och litet fuktigt.
I ett badrum är det i princip alltid tillräckligt fuktigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 174
Senast: Hoarfrost
·
Tjatter Saker vi vill göra innan vi dör! Jag skulle gärna vilja åka hundspann i snön och bo någon natt på ishotellet i Jukkasjärvi 😃
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: hastflicka
·
Hemmet Betyder detta är tvättmaskinen är kaputt eller kan jag använda den ändå? Den har låtit lite fel tror jag, men jag är nästan aldrig med...
2
Svar
21
· Visningar
1 218
Senast: Niyama
·
Hemmet Får panik på dessa otäckingar som bor med oss. Visst är det långsprötad silverfisk? När man googlar blir man inte överlycklig direkt...
2
Svar
38
· Visningar
4 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp