Dräktiga ston 2020/2021

01CD04D0-58C0-4105-85B9-4D1540FFD581.jpeg
 
De där med juver vete tusan om jag litar på 🧐 Majsan mamma var sådan båda gångerna att de inte rann till riktigt ordentligt för ens fölungarna var ute. Då hade hon mat för ett helt kompani 😂 De led med andra ord ingen brist på mat. Där i mot var inte juvret speciellt stort innan,självfallet hade hon börjar fylla upp men kanske inte i den mängd man förväntade sig. Men ston är ju olika 😋

Man hinner tänka en miljon tankar under den här tiden och innan har jag inte funderat så mycket på de men nu när de börjar dra ihop sig 😱 Kan man bevaka henne 24/7 typ .. Sätta kameran på henne kanske 😅😂 Förstår inte ens varför man utsätter sig för de här 🙄 Majsan för mig är väldigt viktig, kanske för att hon är den ända jag har kvar som på något sätt har en koppling till min ponny som inte finns längre ❤️
 
Man hinner tänka en miljon tankar under den här tiden och innan har jag inte funderat så mycket på de men nu när de börjar dra ihop sig 😱 Kan man bevaka henne 24/7 typ .. Sätta kameran på henne kanske 😅😂 Förstår inte ens varför man utsätter sig för de här 🙄
I feel you :meh: Går omkring med en konstant ångestkänsla i magen och även om det är annat i livet som bidrar till den tror jag fölstressen är en stor del. Önskade jag kunde vara lite mer chill, och det kanske jag skulle vara om det inte var första gången.. Eller så är min personlighet inte kompatibel med avel:nailbiting::D
 
IMG_20210428_143720_040.jpg

Hon äter bara om man stannar kvar 😂 Så passa på att borsta henne under tiden hon peta i sig lite lunch hö. Nu börjar till hennes husse tycka de är jobbigt att hon ska föla 😂 Han borde vara härdad vid de här laget efter 6 föl men man är lika nervös varje gång! Hennes rumpa har börjat tappa formen så tycker mest hon liknar en damcykel utan rumpa 😆
 
Vad tråkigt @Maja_Kandi men det vänder nog lika snabbt som det gjorde igår för dig.

Här har vi en häst som går runt runt, viftar svansen, krafsar med frambenen, vilar emellanåt.
Riktigt grinig alltså!

Så jag hoppas hon får föl i natt faktiskt! Spännande delux, har sällskap av min kompis och sen min medis här i natt och våra hundar ❤️
E0C14B1C-1CAC-4719-9893-F81020BA3CB0.jpeg
 
23.10 gick vattnet och ut kom en stort brunt stoföl. Så otroligt fin 😍

Jag gissar att hon blir skimmel?

Allt gick superbra, Miraz var jätte duktig och lugn.
Bebis har busat, bajsat men inte nappat tag i spenarna, bara slickar där.
Så jag har iaf fått i henne 1 1/2dl med mjölk själv plus foalguardpasta.

Lever i hoppet att hon ska fatta sugtekniken inom kort för hon fattar den iaf när man ger henne själv. Även suger på fingrarna.
2E0F7505-11ED-4B9A-86EA-7E2A723E184B.jpeg
 
23.10 gick vattnet och ut kom en stort brunt stoföl. Så otroligt fin 😍

Jag gissar att hon blir skimmel?

Allt gick superbra, Miraz var jätte duktig och lugn.
Bebis har busat, bajsat men inte nappat tag i spenarna, bara slickar där.
Så jag har iaf fått i henne 1 1/2dl med mjölk själv plus foalguardpasta.

Lever i hoppet att hon ska fatta sugtekniken inom kort för hon fattar den iaf när man ger henne själv. Även suger på fingrarna.
Visa bifogad fil 68650
Skönt att Mamma häst tar de med ro. Kämpa på till slut så brukar de fatta vinken om man hjälper dem lite på traven med att hitta spenen! Man får vara envis, Majsan hjälpte vi första 6 timmarna med att tutta men de gick ju bra till slut så fatta hon grejen 😊
 
Skönt att Mamma häst tar de med ro. Kämpa på till slut så brukar de fatta vinken om man hjälper dem lite på traven med att hitta spenen! Man får vara envis, Majsan hjälpte vi första 6 timmarna med att tutta men de gick ju bra till slut så fatta hon grejen 😊
Tack ❤️
Ja alltså hon hittar dit utan problem och skickar på tuttarna men hon suger liksom inte tag.
Ja vi försöker, men hon sover just nu.
 
Skönt att Mamma häst tar de med ro. Kämpa på till slut så brukar de fatta vinken om man hjälper dem lite på traven med att hitta spenen! Man får vara envis, Majsan hjälpte vi första 6 timmarna med att tutta men de gick ju bra till slut så fatta hon grejen 😊
Förresten, hur ofta och hur mycket ska man försöka få i dom när man nappar själv?
 
23.10 gick vattnet och ut kom en stort brunt stoföl. Så otroligt fin 😍

Jag gissar att hon blir skimmel?

Allt gick superbra, Miraz var jätte duktig och lugn.
Bebis har busat, bajsat men inte nappat tag i spenarna, bara slickar där.
Så jag har iaf fått i henne 1 1/2dl med mjölk själv plus foalguardpasta.

Lever i hoppet att hon ska fatta sugtekniken inom kort för hon fattar den iaf när man ger henne själv. Även suger på fingrarna.
Visa bifogad fil 68650

Åh, stort grattis! :love:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 709
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp