Drag - att köra in

Sv: Drag - att köra in

Jag tycker vi satsar på det. Plusgrader idag visserligen, men det finns snö kvar. Hoppas på minusgrader imorgon däremot annars blir det ett helsike att få till bra fästvalla.

Kl. 12 på parkeringen och sen kör vi!
 
Sv: Drag - att köra in

Jag har non-stop till mina och jag gillar dem. Ligger bra på hundarna och verkar tåla det mesta.
 
Sv: Drag - att köra in

Det är inte en nackdel att halsdelen är styv. Den ska vara stabil och sitta tight på hunden.

Jag skulle prova selarna i butik och avgöra om standardstorlekarna fungerar eller om du behöver specialbeställa. Måttbeställd Nomesele kostar inte många hundralappar. Ungefär hälften av en Non-Stop ;)

Jag insåg oxå att nome selar är betydligt billigare, undrar varför jag hade fått för mig att de var ännu dyrare än non-stop selarna? :confused:
Hon i butiken tyckte oxå att jag skulle ta med honom in, men jag vet inte om jag vill utsätta vare sig mig eller butiken på att prova ut en sele på en överladdad pucko hund... :angel: (ja just nu lyssnar han mest till "pucko" :o ) Jag kanske kan få ur honom lite energi och miljöträna lite så vi kan åka in utan att riva hela butiken.

Jag funderar nästan på att åka till Örebro bara för att få hjälp och prova ut selen, bara så ni vet om det dyker upp en chokladbrun galen hund med en arg matte i koppel så är det vi... :angel: Ja just nu är vi verkligen inte i samma lag, eller ens på samma spelplan tror jag... :crazy:
 
Sv: Drag - att köra in

Jag känns igen på vit Caddy, hööks gul-svarta ridoverall och en mössa med får på. Har också hundar som är lite högt och lågt:D
 
Sv: Drag - att köra in

Bara för att förtydliga: Parkeringen vid hundspåret kl 12:00!

Cöllierna är taggade till tusen efter ett par trista dagar med sjuk matte. Blir fint att träna stadga när jag ska spänna för dem:eek:
 
Sv: Drag - att köra in

Jag möter upp Lejonelle vid stora parkeringen. Hundspåret kan vara knivigt att hitta om man inte varit där innan. Kommer vara iklädd svarta skidtights (urläckert, verkligen) och röd softshell-jacka.
 
Sv: Drag - att köra in

Du har PM Migo. Ska bli väldigt väldigt roligt imorgon. Vit mössa, brun fläta, svart hund.
 
Sv: Drag - att köra in

Det är bara du kommer. Så någon kan bära mig till bilen när jag brutit benet :D
 
Sv: Drag - att köra in

*kl*
Tack Tack för idag
:bump: :love: :bow: :love: :bow: :bump:
Nu är vi hemma i lugn och ro och känner oss glada och lite mindre okunniga.
Nu gäller det bara att lära sig stå på skidor även om det går undan och få lite mer pli på hundrackarn så han inte tror att vi jagar efter andra hundar för att överfalla dem :angel: (Återigen, framför mina ursäkter till Boss, snälla movi! )

Hoppas snön ligger länge och att vi kan göra om det snart.
 
Sv: Drag - att köra in

Det var så sjukt roligt, även om jag spenderade mer tid liggandes än stående. Trodde inte hundarna skulle tända till så mycket. Snacka om att jag kommer vara blå imorgon.

Men jag vill helt klart köra igen. Fast då kanske det blir på snowracer så jag inte behöver blockera spåret hela tiden.
 
Sv: Drag - att köra in

Skitkul- När ses vi nästa gång? :D

Jag kom på att det ju går att ses här och köra på isen också. Rundslingan är inte så lång, men det har sina fördelar att köra på platt mark där hundarna hela tiden ser ekipaget framför. (en snabb skiss på eniro ger en ungefärlig sträcka på ca 2 km i själva slingan)

Det finns spartansk fikaplats vid sjön också, så man kan pausa och köra flera vändor.

Oavsett vart vi ses så tycker jag vi planerar för en fikapaus och två dragrundor. Tror att hundarna orkar en sväng till på hundspåret också om vi fikar en sväng emellan;)

Och så kan vi ju konstatera att skidor, det är farliga saker! ;)

(Lejonelle: Boss tog absolut ingen skada - det är sånt som händer! :))


Datumförslag?
 
Sv: Drag - att köra in

Typiskt mig, hundnamn sitter direkt men människonamn... sorry MIGO ska det vara! Idén att köra på isen är jättebra och det gör jag gärna. Men det var kul med backar också, jag ramlade ju inte varje gång!

Om fredagar är bra dagar så kan jag nästa gång den 15 feb. Alt lördag den 16:e om det är bättre. Man får väl passa på medan snön och isen ligger. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men... hoppas våren väntar lite.

Tack Jadzia för filmsnutten och för att du klippte bort den skämmiga sekvensen :)
 
Sv: Drag - att köra in

15-17/2 är jag på min specialsöksutbildning, så det skulle vara om vi kör lite tidigare på fredagen så jag hinner fram ändå. Måste åka från Örebro kl 17.
 
Sv: Drag - att köra in

Jag kan vilken tid som helst på fredagar och kör gärna på isen nästa gång. Men spåret går bra det med. Det är inte så petigt.
 
Sv: Drag - att köra in

He he, jag har hela filmen....uncut. Men det är nog bäst att inte lägga ut den med tanke på vilka snygga filmer som då kan tas på mig nästa gång vi kör. :angel:
 
Sv: Drag - att köra in

Jag kanske ska låna sambons hjälmkamera nästa gång, så man kan se hur ni försvinner bakom oss vid horisonten när jag ropar "yu-yup!":angel:;)

Nackdelen med isen är ju att det inte är några spår. Det är bara upplogat en remsa för skridskor/promenad o dyl.

Men Sam fixar väl att dra dig på pulka?;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag fick den briljanta idén att Nikka (femårig jaktlabbe) skulle kunna funka som draghund, mest för skojs skull och som en aktivering...
Svar
11
· Visningar
1 369
Senast: Lona
·
Övr. Hund Eftersom jag blivit intresserad utav att min hund ska dra mig i olika situationer, på skidor, cykel eller bara på joggingrundan har jag...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: Jenka
·
S
Övr. Hund Skull gärna vilja ha lite tips om drag till en amatör som tänkt att drag skull vara bra träning och en rolig grej :D Hur börjar man...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: vallhund
·
T
Övr. Hund Jag vet att det finns många såna här trådar men jag vore jättetacksam om nån ville ge mej lite tips. Nu har jag en hund och nästa är...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 646
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp