Bukefalos 28 år!

M

mavil

Hejsan, jag har skaffat en alaskan malamute /samojed, som är 4 år gammal.och jag vill att han ska börja dra lite saker, då han är en draghund. några förslag på vad man kan göra?:)
 
Sv: Draghund

Dra bildäck och trästockar är väldigt bra för att få upp muskulaturen.
Annars är det populärt vad jag har förstått att ha en trehjuling som hunden får dra, då det blir ungefär som en släde fast man hunden kan dra utan att det är snö.

Viktigaste är givetvis en bra sele och varierat underlag :)
 
Sv: Draghund

oki tack fördina förslag, ska testa me däck :) jag har även funderat på en sån där skrinda av trä som man åkte i när man va liten, och sätta på skacklar (stavning?) :P på den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 067
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 901
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 439
Senast: ako
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
955
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp