Dressyrhingst till engelskt fullblod - förslag?

Sv: Dressyrhingst till engelskt fullblod - förslag?

Mitt sto är tyvärr byggt lite i nerförsbacke, så jag behöver en hingst som ger bra typ, som är högrest och som är lätt i framdelen. Hon är tävlad lätta klasser i dressyr och hoppning, hoppar rätt trevligt men är lite mycket sto emellanåt. Ingen stjärnhäst men ett trevligt temperament, social och cool. Hon är ca 163 cm i mankhöjd, vackert huvud. Tror dock inte på en hingst som ger vassa avkommor.
 
Sv: Dressyrhingst till engelskt fullblod - förslag?

varför kan ni inte lägga in bilder och eventuellt en liten film. Hästar kan skilja sig väldigt mycket från varandra och det är så mkt lättare att kunna ge tips när man faktiskt ser hästen snyggt uppställd. Och när man ser hur den rör sig på film, eller hur den hoppar och beter sig mot ryttaren
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 134
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 296
Senast: cirkus
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 488
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp