S
SarahA
Jag undrar lite över bedömingen i dressyr...?? När man dömer ett LC program vilka krav har man då på ekipaget?? Det verkar som om nivån för ett LC program har tappats bort något. Ställs det inte lite höga krav på ekipage på LC-nivå på en lokal tävling?? Jag undrar vad som krävs för att få en 10:a?? Ibland skulle jag vilja fråga domare vad mer som hade krävts för att ekipaget skulle ha fått en högre poäng. Det känns som om det inte vågas sätta höga poäng, men i låga klasser måste man väl döma efter att ekipaget är på just lätt-klass nivå. Jag fick t ex kritik för att jag red min häst i låg form i ett LC program. Jag bara undrar: Ska verkligen hästen gå i hög form i en LC???
Är inte själv dressyrryttare utan rider främst hoppning men tycker att det är roligt med någon dressyr då och då. Stod på en lokal dressyrtävling i helgen och såg jätteduktiga hästar och ryttare som gjorde vissa moment helt perfekt, tror ändå inte att de fick mer än en åtta... Har lite svårt att förstå detta.. Naturligtvis tycker jag att man ska försöka hålla en hög kvalitet på tävlingar och försöka främja bra ridning, men ändå...
Finns det någon mer som håller med eller vad tycker ni??
Finns det någon mer som håller med eller vad tycker ni??