Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Berätta mera, tack! 😁
Det är en fölunge, mamman är helsyster med Fumo!
811E6867-816A-4D37-974B-C732FEB4F8F0.jpeg
 
Jag har köpt häst! Och inte ett enda rätt på pappret:rofl:. Ett skimmel-sto född 2015 e. Silber sky F ue. Turban Rose, ca 169 cm hög. Men hopphäst har ju varit vinnande koncept innan så vi hoppas på det igen. Hon är snäll och med mycket motor. Nu ska vi bara lära känna varandra😁.

Visa bifogad fil 92489
Alltså, den färgen är ju så jädrans fin! :love: Den roligaste, mest ambitiösa, dressyrhäst som jag har haft var en irländsk hopphäst som hade travökningar "to die for"! :D
 
Alltså, den färgen är ju så jädrans fin! :love: Den roligaste, mest ambitiösa, dressyrhäst som jag har haft var en irländsk hopphäst som hade travökningar "to die for"! :D
Den här färgen blir ju dock inte så långvarig 🙈 flugskimmel är ju inte lika sexigt 🤣.


Premiär-red hemma igår och kände mig mycket nöjd med mitt köp! Provred bara en gång och endast denna häst... Så var skönt att se och känna att hon är det jag önskade mig 🥰
 
Jag har köpt mig en fyraårig ponny 😁
Idag var vi på vår första dressyrträning, tredje gången jag rider honom, provridning inräknad.
Lika bra att köra igång direkt innan jag lär honom massa dumheter 😂
Han var superduktig även om galoppen är lite besvärlig än så länge. Men väldigt mjuk, har lätt att gå i form, pigg och lagom känslig.
Gissar att vi bägge två kommer ha träningsvärk i morgon, 30 minuter var precis lagom för oss 😅
 
Vi har snäppat upp lite och startade en LA:3 i måndags. Sadelproblematiken och resor har dock gjort att vi inte riktigt hunnit träna så mkt som jag hade velat men vi klarade det mesta nästan lika bra som hemma. Vi hade en strulig framridning där han var mycket stressad men inne på banan var han duktig om än lite introvert (och tar då inte stöd på bettet). 63,571 % och första utanför placering, 5/16 vilket är duktigt för en bebishäst på 5 år (det var på hans födelsedag!). Sen har vi tränat en gång efter det och börjat jobba med styrkan i steg- och språnglängden inför ett eventuell start i 5års-program om några månader.

Han har dock jobbig i lastningen på bortaplan. Hemma kan jag skicka in honom, även om han gärna går ut med mig igen (blivit bättre). Men när han är trött så checkar han ut. Slutade med att han blev rädd för linan och hoppade upp och landade på min fot, samma fot som jag stukat vid avsittning några veckor innan. jag vet inte riktigt vad jag ska göra för det är svårt att öva på att få kontakt med trött häst. Nu på tävlingen verkade han inte ens trött men sen när vi skulle lasta så såg han typ sederad ut i blicken. Men det kommer nog bli bra när han får mer rutin. Han står jättebra i trailern och står lugnt kvar när man kommit fram. Suck.
 
Duktiga ni är @Amanda_F 🤩 Det där med lastningen på hemvägen känner jag igen från en kompis häst, den har genom åren kunnat bli svår just i lastningen vid hemfärd - när han var mentalt trött.

---
Vi tränade igår och Fille var superfin (igen). Han har verkligen varit bra på träningarna under våren, det är en träning som gått "sådär" men de andra har varit riktigt bra. Så himla roligt.
Försöker nå min sadelmänniska för tänker att det är dags att kolla sadeln, han har vuxit en del. Inget svar än men det kommer väl.
 

Så himla roligt att du skaffat häst igen, grattis till dig och till alla andra hästköpare! Han ser verkligen oerhört vänlig och trevlig ut. Jag har inte så mycket eget dressyrsnack att leverera, ännu. Men abstinensen kommer ju över mig oftare och oftare i takt med att unge herr Dominus tar mer och mer yttre form av en riktig ridhäst.

Märker även att jag oftare och oftare tänker när jag lyssnar på musik "åh, den skulle passa bra att rida kür till!" vilket är tankar som inte varit aktuella på måååånga år. Men i kväll när jag var ute och sprang en runda så ägnade jag mig åt att mentalt rida igenom långa sekvenser till musiken från nya Top Gun. (Det är ju eventuellt bara åtta tio år bort så känns väldigt rimligt att börja tänka ut bra musik och linjerna i ett GP-program innan hans inridning är påbörjad) :D
 
Då var debuten för i år i La3 avklarad. Vi tog oss runt på 64,17% . Är jätteglad 🥳 nytt personbästa i klassen och jag hade inte ens vågat hoppas på dom procenten. Tänkte att jag får vara glad om vi får runt 61-62%. Hontasdjuret har gått och blivit rejält sommarfet och piloten har ont i benet/ljumsken vid ridning och har svårt att rida ordentligt och blir bara spänd istället. Och lilla djuret är så känslig så det smittar av på henne. Blev uppriktigt chockad när jag såg resultatet 😳 kändes verkligen inte som en 65-ritt. Så jag är ruskigt nöjd 🤩
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 359
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 040
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp