Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom kan inte få gå ihop då? :) tänker det kan vara svårt om hästen väl har bestämd sig för att han vill gå där :D
De får gå ihop nu, och hoppas de håller sig snälla mot varandra. Det är ett sto så jag håller tummarna att han inte får för sig att klättra.

Han gjorde samma sak förra året, bestämde att ”nu är vi kompisar” med en häst (då en valack) och kröp in där.
Gick bra, men det gäller ju bara att kompisen är lika sugen på sällskapet 😬
 
Alltså… vi bestämde ju att okejdå, de får gå ihop så länge det funkar. Damen uppfostrar honom lite har jag sett, men det är bara bra. Tittar ut från stallet och då är han tillbaka i sin egen hage -tydligen ovän med flickvännen 🙈 men nu har det gått en kvart och han är tillbaka igen! Tonåringar😅
 
De får gå ihop nu, och hoppas de håller sig snälla mot varandra. Det är ett sto så jag håller tummarna att han inte får för sig att klättra.

Han gjorde samma sak förra året, bestämde att ”nu är vi kompisar” med en häst (då en valack) och kröp in där.
Gick bra, men det gäller ju bara att kompisen är lika sugen på sällskapet 😬
Han vet vad han vill helt enkelt :angel: Du får ju säga till honom på skarpen att han inte får fixa ideer med att klättra och sånt :laugh: Men inte helt enkelt när man har en sån smart häst!
 
Alltså… vi bestämde ju att okejdå, de får gå ihop så länge det funkar. Damen uppfostrar honom lite har jag sett, men det är bara bra. Tittar ut från stallet och då är han tillbaka i sin egen hage -tydligen ovän med flickvännen 🙈 men nu har det gått en kvart och han är tillbaka igen! Tonåringar😅
Haha, Fille (älskar att T9 ville ha det till Folke)då!!
Han skulle ha krupit in till en sån som min. Då hade han aldrig gjort om det. Min häst är, tyvärr, en drakpiraya... 🙄 Eller kärringjävel. Behöver jag säga att jag är hemskt nervös över nya hästar i hagen (och då inte över min egen utan över nykomlingens välfärd och hälsa)?
 
Igår var jag på utflykt med stallägaren från gamla stallet, hon skulle träna med sin 5-åring så vi passade på att ta med den stora svarta (min favorit) så red jag honom medan hon tränade. Var riktigt roligt, hästarna var supertaggade av att vara iväg. Kul när man känner att även hästen tycker det var roligt att vara iväg 😁
Imorgon ska jag följa med en kompis till veterinären med hennes häst, svintidigt såklart men vad gör man inte 🤷‍♀️ sen efter det blir det ut till gamla stallet igen för att hjälpa till med en av unghästarna som ska ridas, och det ska bli kul för den är verkligen sååå fin. Inte så mycket riden, men det börjar synas vad det är för häst och den är verkligen👌 tur att jag inte ska ha fler hästar😅
 
Idag var det dags att testa en ny häst, eller ja ny och ny, jag har följt honom sen han var 1 år -men idag var det uppsutten premiär. Kul!
Det är en stor fyraåring på +175 i mankhöjd och rör sig väldigt bra, har inte hittat bjudningen riktigt än vilket iofs inte är så konstigt då han inte är så mycket riden, och har mycket kropp och ben att hålla reda på😅 men har en väldigt bra inställning och trevligt temperament.
Ska bli kul att se vad det blir av den här fina.

5BAF7209-CBE9-4687-B840-B1C9D0112441.jpeg
 
Ni som kanske har lite erfarenhet än mig 🙈 jag ska på pay and ride till veckan och kommer ha tio ekipage innan mig som ska rida lätt c. Hur lång tid hade ni räknat med dessa tio ekipage tar? Så jag vet när vi behöver åka från stallet!
 
Ni som kanske har lite erfarenhet än mig 🙈 jag ska på pay and ride till veckan och kommer ha tio ekipage innan mig som ska rida lätt c. Hur lång tid hade ni räknat med dessa tio ekipage tar? Så jag vet när vi behöver åka från stallet!
Har för mig att man brukar räkna med ca åtta i timmen i de klasserna. Innebär 7,5 min per start. :) Om du vill vara säker, så kolla upp någon LC på Equipe där du ser starttider.
 
Ni som kanske har lite erfarenhet än mig 🙈 jag ska på pay and ride till veckan och kommer ha tio ekipage innan mig som ska rida lätt c. Hur lång tid hade ni räknat med dessa tio ekipage tar? Så jag vet när vi behöver åka från stallet!
Tycker pay and ride ofta tar längre tid än tävling. Här är i bland även så att man får feedback av domare och möjlighet att rida om delar om man vill. Hade kollat med arrangören när dom planerar att din klass startar.
 
Har för mig att man brukar räkna med ca åtta i timmen i de klasserna. Innebär 7,5 min per start. :) Om du vill vara säker, så kolla upp någon LC på Equipe där du ser starttider.
prata med arrangören för att vara på den säkra sidan. Det står idealtid (typ) på programmet på ridsport.se och sen är 2 min extra normalt på tävling. Men P&R går alltid långsammare. 10-15 min är normalare om du ska få omdöme och tips av domaren också.
 
Har för mig att man brukar räkna med ca åtta i timmen i de klasserna. Innebär 7,5 min per start. :) Om du vill vara säker, så kolla upp någon LC på Equipe där du ser starttider.

Tycker pay and ride ofta tar längre tid än tävling. Här är i bland även så att man får feedback av domare och möjlighet att rida om delar om man vill. Hade kollat med arrangören när dom planerar att din klass startar.

På tävling räknar man ofta 8 min per ekipage i lätta klasser, men liksom @Freazer upplever jag att P&R tar lite längre tid.

prata med arrangören för att vara på den säkra sidan. Det står idealtid (typ) på programmet på ridsport.se och sen är 2 min extra normalt på tävling. Men P&R går alltid långsammare. 10-15 min är normalare om du ska få omdöme och tips av domaren också.
Frågat hur lång tid de har räknat per ekepage :up: tar det 15 min stället för 10 minuter gör ju nästan en timme på ridtiden 🙈 Svårt att få till vetig framridning då 🙈
 
Ni som kanske har lite erfarenhet än mig 🙈 jag ska på pay and ride till veckan och kommer ha tio ekipage innan mig som ska rida lätt c. Hur lång tid hade ni räknat med dessa tio ekipage tar? Så jag vet när vi behöver åka från stallet!

De jag har varit på har haft fasta starttider, brukar vara mellan 10 - 15 minuter emellan beroende på upplägg. En del kör som tävling, andra vill prata en stund efter ritten 😊
 
Jag tävlade i helgen, red lagprogrammet för juniorer. Jäklar vad det händer saker precis hela tiden i det!

Fager är ju bara 6, så det är gränsfall till för svårt men jag är så jäkla nöjd med honom! Han var helt cool och med mig hela programmet, inga tendenser till spändhet och tittighet som han haft tidigare. Han behöver mer styrka för att få större bärighet genom programmet men det kommer att komma.

red på nästan 65% och var bara någon futtig poäng från placering :D
 
Nån som tittar på ponny-EM? Såg precis Ebba Lindholm med Untouchable II (e. Verona's Gerswin - Urbino) och hon red helt vansinnigt snyggt. Bästa ryggningen jag nånsin sett, dvs bättre än världseliten.
 
Idag har vi gjort vår tävlingsdebut! Första tävlingen i livet för Nelly och för min del har det nog gått drygt 15 år sen sist..
Vi kom sist och fick bara 48% men jag är jättenöjd ändå!

Tycker Nelly var duktig och med tanke på hur obefintlig framåtbjudningen varit när vi varit på tävlingsplatsen och ridit innan så tycker jag att det gick bättre än förväntat😁

Formen påverkas såklart mycket när det är så mycket spänning och den här domaren gillar INTE när det blir lågt eller bakom. Står olika varianter av för låg, bakom osv på varenda rad i hela protokollet🤪😅

Här finns film om någon vill se👍
https://www.instagram.com/reel/Cg2YA0tjt91/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
BFBD34B9-CB75-49E8-856B-CDE6CDCB4160.jpeg
 
Idag har vi gjort vår tävlingsdebut! Första tävlingen i livet för Nelly och för min del har det nog gått drygt 15 år sen sist..
Vi kom sist och fick bara 48% men jag är jättenöjd ändå!

Tycker Nelly var duktig och med tanke på hur obefintlig framåtbjudningen varit när vi varit på tävlingsplatsen och ridit innan så tycker jag att det gick bättre än förväntat😁

Formen påverkas såklart mycket när det är så mycket spänning och den här domaren gillar INTE när det blir lågt eller bakom. Står olika varianter av för låg, bakom osv på varenda rad i hela protokollet🤪😅

Här finns film om någon vill se👍
https://www.instagram.com/reel/Cg2YA0tjt91/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Visa bifogad fil 96952
Först när jag läste 48% så tänkte jag ungefär "herregud, det måste ha varit en dålig runda". Sen när jag hade tittat på filmen tänkte jag "herregud, domaren måste ha vaknat på fel sida...". Jag tycker att det var en trevlig och prydlig ritt, definitivt värd mycket mer än 48%,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 651
Senast: Ninnurur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
255
· Visningar
17 475
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp