Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har anmält mig till ny tävling nu, blir en ny MSVB:2 14/4. Får träna lite tills dess. Är lite i en "svår" fas nu, kan inte riktigt sätta fingret på det men jag får bara inte riktigt till det. Tydligen kan jag iallafall inte rida i trav längre utan kan bara galoppera 😅🙈 Lite kul att det ändras ändå för backar jag ett år i tiden så var galopp jobbigt och jag hade kunnat trava hela dagen om det var så - nu är han så mycket starkare i galoppen att det känns som "vila" för mig i galoppen.
 
Jag har också anmält till tävling. En LB:2 nästa söndag. Hade dock missat att jag hade hoppträning fredag och lördag så får se hur jag gör.
 
... och vi var och tävlade (LA:5) igår. Jag blir trött på mig själv för jag vet att jag är för hård mot mig själv. Men jag måste sluta åka häst. Även om vi vann på 66,9 så känner jag knappt igen oss. Han är studsig och stum i ryggen och sprätter mest med benen. Galoppen något bättre. Han är nog inte helt framme för skänkeln. Målet för i år får nog bli att kunna rida honom framåt och ändå ha honom undan bättre för skänkeln. Söt är han ju som vanligt, och han var väldigt behaglig att ha med sig, samtidigt som jag blir lite stressad att han inte äter eller dricker så bra på tävlingsplatsen.
https://www.instagram.com/p/C4gwunwiy6b/

IMG_7870.jpeg
 
Visade det där för dottern som tycker att fjordingen tar i när han hoppar, sa att hon kunde ha det värre ;) hon hade inte velat sitta på det där sa hon :D
Haha samma här, väljer hellre att stå på backen. Fast han hoppar "snällare" när någon sitter på.
Ni skulle sett haflingern i stallet, den var imponerande snabb '(både i hastighet och i fötterna allmänt) och så glad att han pep hela kortsidan och fram till första hindret - varje gång :rofl:
 
Jag sålde nästan haflingern.. Alltså verkligen. Förutom att hon aldrig hann lämna stallet.

Men kvar står hon, i sin box, med ny-gamla mål och drömmar…

Tänker att kanske är kärleken till den lilla ponnyn viktigare än allt det andra.
Jag kan ändå inte lägga ut annonsen igen direkt nu, så jag hinner fundera i lugn och ro.
Till sommaren har vi hängt ihop i 8 år❤️

IMG_0501.jpeg
 
Jag sålde nästan haflingern.. Alltså verkligen. Förutom att hon aldrig hann lämna stallet.

Men kvar står hon, i sin box, med ny-gamla mål och drömmar…

Tänker att kanske är kärleken till den lilla ponnyn viktigare än allt det andra.
Jag kan ändå inte lägga ut annonsen igen direkt nu, så jag hinner fundera i lugn och ro.
Till sommaren har vi hängt ihop i 8 år❤️

Visa bifogad fil 141219
Varför tänker du att du vill sälja henne? Tycker ni är så fina tillsammans och att ni inte på långa vägar är vid vägs ände på banan!
 
Varför tänker du att du vill sälja henne? Tycker ni är så fina tillsammans och att ni inte på långa vägar är vid vägs ände på banan!
Ridkänslan. Det känns som vi bara står och stampar och har gjort länge.
Hon ser fin ut från backen men det känns som det aldrig släpper, känslan av uppförsbacke.
 
Jag skrev ett jättelångt inlägg men raderade. 🙈

Alltså haflingern skulle glänsa med någon som vill tävla LA klasser. Utvecklas med det som mål. Men nu börjar det bli svårt för henne. Svårt för mig, och jag blir frustrerad.

Men det blir vår nu. Lite enklare och roligare igen. Det kanske kan lossna några hack till. Klart hon kan bli starkare och mer bärig. Det tar tid.
Vi får se. Hon blir kvar för nu. Intresset var stort när jag la ut annonsen och de första som provred ville ha henne. Sen var det långdraget och jag har varit väldigt väldigt snäll som säljare, just för det kanske inte spelade så stor roll om hon såldes eller blev kvar 💔
för hon är min hjärtehäst och bästa vän❤️
 
Jag skrev ett jättelångt inlägg men raderade. 🙈

Alltså haflingern skulle glänsa med någon som vill tävla LA klasser. Utvecklas med det som mål. Men nu börjar det bli svårt för henne. Svårt för mig, och jag blir frustrerad.

Men det blir vår nu. Lite enklare och roligare igen. Det kanske kan lossna några hack till. Klart hon kan bli starkare och mer bärig. Det tar tid.
Vi får se. Hon blir kvar för nu. Intresset var stort när jag la ut annonsen och de första som provred ville ha henne. Sen var det långdraget och jag har varit väldigt väldigt snäll som säljare, just för det kanske inte spelade så stor roll om hon såldes eller blev kvar 💔
för hon är min hjärtehäst och bästa vän❤️
Tror jag kan relatera. Jag hade en ponny som hade väldigt dålig ridexteriör, mkt sämre än din. Dessutom utdömd för lynnesfel och islandskorsning och fyrgångare. Mina kompisar hade hästar/ponnyer med bra exteriör etc. Så de utvecklades ju mycket snabbare än vad min häst förmådde. Jag var besvike. Jag dolde det för alla och försökte berömma hästen etc iaf. Men min ena tränare som ser ALLT märkte något och vi pratade om det. Hon sa att ”nu tar du 3 dagar ledigt och bestämmer dig hur du vill göra, för din och hästens skull”. Så jag inte drog ut på nojandet. Jag kom fram till att ponnyn själv var viktigare än det andra. Och efter att ha fattat beslutet kunde jag lägga vissa förväntningar, besvikelser, krav etc på hyllan och mer bara ha kul med min tokiga ponny.
Sen behöver inte beslutet jag tog bli rätt för andra så klart! Särskilt som jag hade annat att rida på med.
Men att nå beslut kan vara skönt.

Känner du att du har rätt tränare för Haflingern?
Det är ju långt från alla tränare som lite snabbt får sådana individer att utvecklas.
 
Tror jag kan relatera. Jag hade en ponny som hade väldigt dålig ridexteriör, mkt sämre än din. Dessutom utdömd för lynnesfel och islandskorsning och fyrgångare. Mina kompisar hade hästar/ponnyer med bra exteriör etc. Så de utvecklades ju mycket snabbare än vad min häst förmådde. Jag var besvike. Jag dolde det för alla och försökte berömma hästen etc iaf. Men min ena tränare som ser ALLT märkte något och vi pratade om det. Hon sa att ”nu tar du 3 dagar ledigt och bestämmer dig hur du vill göra, för din och hästens skull”. Så jag inte drog ut på nojandet. Jag kom fram till att ponnyn själv var viktigare än det andra. Och efter att ha fattat beslutet kunde jag lägga vissa förväntningar, besvikelser, krav etc på hyllan och mer bara ha kul med min tokiga ponny.
Sen behöver inte beslutet jag tog bli rätt för andra så klart! Särskilt som jag hade annat att rida på med.
Men att nå beslut kan vara skönt.

Känner du att du har rätt tränare för Haflingern?
Det är ju långt från alla tränare som lite snabbt får sådana individer att utvecklas.
Det är ju precis så. Att utveckligen är begränsad och går tungt. Vi försöker och försöker men ändå känns det fortfarande som att vi ska välta i fv galoppen. galoppen är svårast och uppförsbacken tar aldrig slut.

Min tränare är super. Har ridit för henne i typ 15 år och vi umgås privat också, är goda vänner så vi pratar om allt med ridningen. Hon tycker jag ska sälja och köpa en unghäst med bättre förutsättningar. För nån skulle ha så kul med haflingern på hennes nivå också.

Har testat lite andra tränare med, men det känns som att vi bara ”glider runt” då 😅 har väl inte hittat rätt men har inte jättemycket att välja på. Och har inte råd att betala hur mycket som helst.

Kl.
Denhär filmen har ändå varit officiell så jag testar att dela den. Den är från annonsen. Var snälla nu ni som brukar kommentera🙈

 
Det är ju precis så. Att utveckligen är begränsad och går tungt. Vi försöker och försöker men ändå känns det fortfarande som att vi ska välta i fv galoppen. galoppen är svårast och uppförsbacken tar aldrig slut.

Min tränare är super. Har ridit för henne i typ 15 år och vi umgås privat också, är goda vänner så vi pratar om allt med ridningen. Hon tycker jag ska sälja och köpa en unghäst med bättre förutsättningar. För nån skulle ha så kul med haflingern på hennes nivå också.

Har testat lite andra tränare med, men det känns som att vi bara ”glider runt” då 😅 har väl inte hittat rätt men har inte jättemycket att välja på. Och har inte råd att betala hur mycket som helst.

Kl.
Denhär filmen har ändå varit officiell så jag testar att dela den. Den är från annonsen. Var snälla nu ni som brukar kommentera🙈

Jag förstår precis vad du menar och det var därför jag sålde Barb. Barb hade dock sin skadehistorik också. Hon fick ett perfekt hem och gick SM med den ryttaren. Nu bor hon hos en liten tjej som är lite rädd och Barb tar så hand om henne❤️.

Ridmässigt ser jag en del jag velat gjort lite annorlunda för att du skulle få mer bärighet och att du skulle kunna få mer gång och gung i henne. På inget vis ser jag begränsningar!
 
  • Gilla
Reactions: AW
Jag förstår precis vad du menar och det var därför jag sålde Barb. Barb hade dock sin skadehistorik också. Hon fick ett perfekt hem och gick SM med den ryttaren. Nu bor hon hos en liten tjej som är lite rädd och Barb tar så hand om henne❤️.

Ridmässigt ser jag en del jag velat gjort lite annorlunda för att du skulle få mer bärighet och att du skulle kunna få mer gång och gung i henne. På inget vis ser jag begränsningar!
Jag bor ”granne” med Barbs förra hem, vilken resa de gjorde 😍

Utveckla 😄 eller har du träning på länk 😆 har ifs ingen som kan filma🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
179
· Visningar
13 894
Senast: Fiorano
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
310
· Visningar
19 858
Senast: Cavallo
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
697
Senast: tuaphua
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 140
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp