Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
De killarna som säljer denna har i somras sålt tre hästar med kvarka och vägrat att ta ansvar för det utan fortsatt med sin verksamhet som inget hade hänt Känns inte direkt seriösa

:eek: Fy fasen. Jag kikar bara annonser då och då för skojs skull men känner ändå igen namnet.
 
Hästen jag skulle tittat på imorgon gick direkt. En som provade idag bestämde sig på plats.

:turd::arghh:

Vilket :turd:

Men du, idag kom det ju ut en fin! (f. 11 e. Tuschiniski) Den stod på seminstation samtidigt som min och troor även de var min gamla arbetsplats som red in och visade den.
 
Vilket :turd:

Men du, idag kom det ju ut en fin! (f. 11 e. Tuschiniski) Den stod på seminstation samtidigt som min och troor även de var min gamla arbetsplats som red in och visade den.

Såg den precis :up: Jag skulle varit hos dem igår om det inte hade varit för huvudet. Ska försöka satsa på nästa helg.

-alltså behöver jag säga att jag BOR på hästnet? :o:D
 
De killarna som säljer denna har i somras sålt tre hästar med kvarka och vägrat att ta ansvar för det utan fortsatt med sin verksamhet som inget hade hänt Känns inte direkt seriösa

Vad läskigt! Om du vet vem det är kan du kanske skriva en varning?
 
Vad läskigt! Om du vet vem det är kan du kanske skriva en varning?

Ja, jag vet vilka de är. Att man som handlare kan få in tex kvarka och sälja vidare utan att man vet säger jag inget om, de allra flesta gör ju inte sånt medvetet och har man ruljans på hästar är det inte konstigt om det någon gång skulle hända. Men att direkt efter en kund ringt upp och påtalat för dem att ponnyn de sålt för ca 2v har kvarka gå ut och annonsera ponnyer lämpliga för verksamhet är väldigt illa anser jag. De kunde sanerat sitt stall och hållt koll på övriga hästar och legat lite lågt ett litet tag, men valde att strunta i det. Å andra sidan är de inte ensamma om sitt beteende heller :(

Kan inte skriva öppet vilka de är.. Men kan svara på PM.
 
Tänkte jag kunde skriva lite här då jag är mest intresserad utav dressyr :)

Jag har en valack för 2010 Maxim Jazmin ( Max ) som är ett Ungerskt Halvblod och han är lite efter i sin utbildning men blir bättre och bättre för varje dag.

Har haft honom sedan mars 2016 och han har varit världens underbaraste, snällaste, coolaste häst fram till oktober..
Och håller nu på och ska kolla om det är vintern dvs kyla, unghäst och klippning som gör det eller något annat.
Har en misstanke om att det är sadeln som är fel och har jag rätt så blir jag inte glad :rage:. Då jag åkte iväg med min häst och provade ut en inte så billig sadel just för att det inte skulle vara problem.
Var även på återkontroll den 23 dec för att kolla så den inte behövdes justeras men då låg den enligt utprovaren perfekt.

Försöker även hitta en dressyr tränare som är duktig på att hjälpa ryttaren bli bättre utan att fuska på hästens bekostnad :banghead:. Provade en som är en dressyr domare på hög nivå och det räckte med en lektion..
Har försökt fråga de häst människor som finns i min närhet men ingen kan rekommendera någon som kan komma ut.
Vill så gärna börja träna så jag kan bli bättre i min sits och ridning :angel:.







:heart
 
Tänkte jag kunde skriva lite här då jag är mest intresserad utav dressyr :)

Jag har en valack för 2010 Maxim Jazmin ( Max ) som är ett Ungerskt Halvblod och han är lite efter i sin utbildning men blir bättre och bättre för varje dag.

Har haft honom sedan mars 2016 och han har varit världens underbaraste, snällaste, coolaste häst fram till oktober..
Och håller nu på och ska kolla om det är vintern dvs kyla, unghäst och klippning som gör det eller något annat.
Har en misstanke om att det är sadeln som är fel och har jag rätt så blir jag inte glad :rage:. Då jag åkte iväg med min häst och provade ut en inte så billig sadel just för att det inte skulle vara problem.
Var även på återkontroll den 23 dec för att kolla så den inte behövdes justeras men då låg den enligt utprovaren perfekt.

Försöker även hitta en dressyr tränare som är duktig på att hjälpa ryttaren bli bättre utan att fuska på hästens bekostnad :banghead:. Provade en som är en dressyr domare på hög nivå och det räckte med en lektion..
Har försökt fråga de häst människor som finns i min närhet men ingen kan rekommendera någon som kan komma ut.
Vill så gärna börja träna så jag kan bli bättre i min sits och ridning :angel:.







:heart

Supersöt häst!

Vart i Sverige bor du (med tanke på tränartips :) )?
 
Jag var på min första dressyrträning på evigheter igår (uppehåll 12 mån pga graviditet med biverkningar och hästen lånades då ut på foder), det var fantastiskt roligt!
Min gamle (19 år) är en klippa och hjälper till där det behövs. Vi har ridit ut i 3 mån så det var en överraskning att det kändes så bra. Vi satte t.o.m en helt ok serie i vart 3:e :up:.
Sen finns det som alltid stora förbättringsområden :D, men lyckan att vara på G igen var stor.
 
Såg den precis :up: Jag skulle varit hos dem igår om det inte hade varit för huvudet. Ska försöka satsa på nästa helg.

-alltså behöver jag säga att jag BOR på hästnet? :o:D

Alltså Ingen kritik mot dig alls @mooi och ffa inte utifrån hur proffsigt du bemött hur tråden kom att handla lite om specifika annonser och några som känner säljarna osv . Du har bemött det med att inte kommentera = helt rätt och proffsigt .

Tycker dock att tråden blivit lite väl fokuserad på att kolla upp annonser på hästnet av välmenande andra, utifrån att du letar, och vissa referenser till annonser/diskussioner osv . Alltså ingen kritik till dig alls och ingen annan i sak heller men det känns ändå märkligt och fel att diskutera annonser här på det sätt som görs och i sån kvantitet som det blivit..?


Jag följer dock med hjärta och intresse ditt hästletande och hoppas på att få läsa om din nya häst sen :) tycker även det är hemskt hur jobbigt du haft det med skadorna och din fina häst nu senast :(
 
Alltså Ingen kritik mot dig alls @mooi och ffa inte utifrån hur proffsigt du bemött hur tråden kom att handla lite om specifika annonser och några som känner säljarna osv . Du har bemött det med att inte kommentera = helt rätt och proffsigt .

Tycker dock att tråden blivit lite väl fokuserad på att kolla upp annonser på hästnet av välmenande andra, utifrån att du letar, och vissa referenser till annonser/diskussioner osv . Alltså ingen kritik till dig alls och ingen annan i sak heller men det känns ändå märkligt och fel att diskutera annonser här på det sätt som görs och i sån kvantitet som det blivit..?


Jag följer dock med hjärta och intresse ditt hästletande och hoppas på att få läsa om din nya häst sen :) tycker även det är hemskt hur jobbigt du haft det med skadorna och din fina häst nu senast :(

Förstår att det är mig du menar så då kan du ju lika gärna säga det direkt till mig utan att linda in det, istället för att tagga mooi som förmodligen inte är den du menar att attackera. Det här är ju en snackistråd såååå... då borde man väl få prata om allt möjligt dressyr, eller? Finns det regler jag missat? Tycker inte jag skrivit något olämpligt men andra kanske inte håller med.
 
@Piaff näe ? :confused:
Hela tråden trots inte Moois intention alls, har någonstans ändå trots oavsiktligt blivit fokus på moois hästletande .. så du kan väldigt lugnt tagga ner och ffa hade jag avsett dig hade jag skrivit det . :cool:

Fö så jag är ingen moderator ;)
Men allmänt så är inte diskussion av annonser tillåten enligt reglerna nej . Jag tror moderatorerna lär bedöma oavsett för det är ju upp till dem . Men som sagt - nej hade det varit dig specifikt jag adresserade hade du blivit adresserad precis som du önskar.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 302
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 285
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 117
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 804
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp