Bukefalos 28 år!

Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger också till sängs, förkyld dock! Tänkte motionera djuret ändå lite senare, vi ska nämligen träna för Eric Lette i helgen! Hon har varit så fin sen jag började träna igen efter nyår så det ska bli kul, själv får jag väl äta Ipren och vila mellan...

Hur gick det med de tidigare favoriterna @mooi ? Såg ett sto född -11 på hästnet som såg ut att vara din typ, mörkbrun, söt som socker.

Men åh att jag glömde bort det, hade varit perfekt att åka och titta för visst var det hos UL?
 
Satt i över en timma igårkväll och kollade hästfilmer på instagram. Såååå inspirerande nu när det varit glashalt och stenhårt ute, mörkt och trist och man har mest funderat på varför man håller på med hästar över huvud taget. Och dagen till ära med isfri mjuk mark, blå himmel och sol bjöd hästen på en underbar ridtur ute på grusvägarna. 21 januari och jag har vårkänslor :banana::love:!
 
Här går det lite sisådär. Hästen är SÅ sur mot andra hästar i ridhuset så nu har jag tänkt låta henne vila från röran några dagar. Jag tror att hon är osäker med en del andra hästar och att det visar sig som tjurighet. Ska även boka vårens ET-genomgång så det passar ju bra också ifall det är något annat men hon känns superfräsch i övrigt. Som tur är har det varit plusgrader i några dagar nu så utebanan är ridbar och den tid jag inte spenderar där får bli sena kvällar i ridhuset när det inte är lika många hästar.

På tal om något annat så red jag idag ut med en kompis och så skulle jag gå före med min häst förbi kossorna som står vid stallet. Det var bara det att min häst blev livrädd när en kossa rörde sig så jag blev omkulldragen, satt inte på, och hon traskade iväg och råkade trampa sönder tyglarna. Det går bra nu... Det blir kossaträning i veckan. :sneaky:
 
*knapp*
Jag som undrade om inte folk hade nått att prata om i vår snack-tråd längre... Hade missar denna nya. :D

Just nu känns hästen superduperfin och vi tränar på. Ska rida för ny tränare i morgon (som jag velat rida för i flera år men det har aldrig gått att få till)och det ska blir såå kul. Fast lite nervöst.
Däremot känner jag mig lite stressad över att jag anmält till tävling i februari. Det innebär att det är dags att övergå till enbart träns snart. Hon som går så fantastiskt på kandaret.
Samtidigt som jag vill ha kvalen avklarade 'så fort som möjligt' så brukar de första tävlingarna för säsongen gå till att 'vänja det spända och gloende djuret'.
Samtidigt som tävlingen är det en programridning hemma där jag skulle ha chansen att rida igenom MSVB:2 (eller valfritt MSVC). Jag vet inte riktigt hur jag ska göra eftersom jag faktiskt inte vet vart vi har hamnat tävlingsmässigt nu under vintern. Hästen är starkare med mer självförtroende än någonsin och börjar Röra sig men det fattas samtidigt så mycket detaljer i min ridning.
Men vi kämpar på och jag håller en tumme för att vi får vara friska.
 
Hallå jag måste få ställa en lagom korkad fråga.:angel: I TR står det att det är godkänt att rida med D-ringsbett. Men på bilden i TR är det ett vanligt 2-delat. Men sen står det att bla 3-delat och rakt bett får ridas med fast ring, jag antar att D-ringen ingår där? Eller gäller det bara ex eggbett?
 
Hallå jag måste få ställa en lagom korkad fråga.:angel: I TR står det att det är godkänt att rida med D-ringsbett. Men på bilden i TR är det ett vanligt 2-delat. Men sen står det att bla 3-delat och rakt bett får ridas med fast ring, jag antar att D-ringen ingår där? Eller gäller det bara ex eggbett?

D-ring är en fast ring så det funkar fint. :)
 
Jag börjar fundera på att sälja min lilla stjärna. Nu när jag äntligen står på ett ställe med bra ridmöjligheter och hon börjar bli starkare och jag har kunnat ställa lite större krav så börjar det kännas som att hon är alldeles för mycket för mig. :arghh: Hon har så mycket åsikter om allt!!
 
Jag förstår inte en sak. Får man tävla dressyr med ett rakt baucher bett? Jag har hört om folk som gjort det men jag hittar det inte i TR.
 
Planerat tävlingar på lagom avstånd med start andra halvåret i år (kanske någon i juni). Backar tillbaka till LC (eh ja jag har ju bara startat LC med henne) och från sept både LC och LB.

Vill börja rida. Magen är smidig men bäckenet grinigt :arghh::meh:
 
Vilken färg har ni som tävlar dressyr på era schabrak? Vad har hästen för färg? Hur ni olika färg på schabraket beroende på hästens färg eller är det vitt som gäller för alla? Hur tänker ni angående egen text? Hästens namn eller annan text?
 
Vilken färg har ni som tävlar dressyr på era schabrak? Vad har hästen för färg? Hur ni olika färg på schabraket beroende på hästens färg eller är det vitt som gäller för alla? Hur tänker ni angående egen text? Hästens namn eller annan text?
Vitt i alla lägen! Ingen text alls. Tänk på att det finns strikta regler för måtten på loggor etc på schabraken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 489
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 381
Senast: Blyger
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: escodobe
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp