Bukefalos 28 år!

Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och för att spinna vidare på det här temat, vad har ni när ni tränar? Bryr ni er iöht om att 'vara fina' eller kör ni på vardagsutrustning?

Förr var det lindat och matchat in i minsta detalj, men sen vi bytte stall och tränare har jag haft för tight med tid för att hinna det. Därför har jag nöjt mig med hel och ren även om jag saknar den lite mentala uppladdningen det gav mig att fixa ordentligt innan.
 
Jag har ju inte tävlat än, men när det är dags tänker jag ha vitt schabrak utan logga!

På träning försöker jag matcha med lindor och schabrak. Men eftersom jag tränar så ofta nu, 1-2 ggr i veckan så blir det ibland att jag bara slänger på dressyrskydden. Mitt förråd med lindor är inte så stort och det känns som att jag använder samma hela tiden, det blir ju tråkigt :p

Jag köpte massor i olika färger i början när jag hade häst. Eftersom jag hoppade över ponnytiden så skaffade jag färgglatt till hästen. Nu gillar jag mer jordnära färger. Som marinblått, beige, brun och vinröd.
 
Och för att spinna vidare på det här temat, vad har ni när ni tränar? Bryr ni er iöht om att 'vara fina' eller kör ni på vardagsutrustning?
Jag kör på hel och ren och stiligare tröja än till vardags. Hästarna får ha något lite finare schabrak än annars (har några vita tex som inte duger till tävling pga reklambrodyr). Inga benskydd, eller senskydd/strykkappor fram beroende på häst - orka linda :p
 
Även jag har vitt i alla lägen (på svartbrun häst). Men gärna med en mörk passpoal eller annat som bryter av det vita (bling, lack mm). Aldrig logga eller text.

Och för att spinna vidare på det här temat, vad har ni när ni tränar? Bryr ni er iöht om att 'vara fina' eller kör ni på vardagsutrustning?
Förut hade jag alltid vita skydd (eller lindade)men nu för tiden lindar jag (och då gärna i knallig färg som matchar ett lika knalligt schabrak!!)eller har svarta (snygga dressyr-)skydd. Vitt på träning känns helt plötsligt lite... 'pretto'? :o
Eller finns det tränare som Föredrar att deras elever kommer i vitt?

Sen har jag insett att min tröj-garderob behöver få sig ett upplyft. Har ni tips på snygga långärmade 'tjocka' tröjor? Jag har absolut Inget snyggt (jo en pullover)utan rider runt i hoodies och känner mig sunkig. :D Det blir väldigt omatchat mot min uppstyrda häst... På träning alltså.

Hel och ren och matchat i lite roligare färger. Har blå benskydd så något i blått. Kroppsnära kläder så jag tänker på hur jag sitter :D

I somras roade jag mina lägerkamrater med neonrosa, neongrönt och klarblått.
 
Hel och ren tycker jag är viktigast, men ibland har jag roligt och matchar lindor/skydd med schabrak eller schabrak med mina kläder. Ibland sker detta också helt av misstag.

Ibland kommer jag också i vinröda byxor och cerise tröja medans hästen har ett grönt schabrak och grå lindor :wtf:
 
Även jag har vitt i alla lägen (på svartbrun häst). Men gärna med en mörk passpoal eller annat som bryter av det vita (bling, lack mm). Aldrig logga eller text.

Och för att spinna vidare på det här temat, vad har ni när ni tränar? Bryr ni er iöht om att 'vara fina' eller kör ni på vardagsutrustning?
Förut hade jag alltid vita skydd (eller lindade)men nu för tiden lindar jag (och då gärna i knallig färg som matchar ett lika knalligt schabrak!!)eller har svarta (snygga dressyr-)skydd. Vitt på träning känns helt plötsligt lite... 'pretto'? :o
Eller finns det tränare som Föredrar att deras elever kommer i vitt?

Sen har jag insett att min tröj-garderob behöver få sig ett upplyft. Har ni tips på snygga långärmade 'tjocka' tröjor? Jag har absolut Inget snyggt (jo en pullover)utan rider runt i hoodies och känner mig sunkig. :D Det blir väldigt omatchat mot min uppstyrda häst... På träning alltså.

Jag kör lite snyggt matchat på träning. Jag är väldigt förtjust i lindor och schabrak. Så det finns en del sånt att välja bland.
Och så har jag någon pike, stickad tröja eller ev snygg fleece som funkar i färgtemat.
Jag är nog lite boring som mest har crème, beige, brunt, marin och vitt.
Men vi har ett par leopard-boots! ;)
 
Tredje dagen i rad med dressyr idag och det är så häftigt! Vi jobbar mycket med hennes trav, den är ganska kort och snabb. Nu har vi travat långsamt med små steg för att lära henne att ta det lugnt och inte pinna på. Nu börjar vi komma till läget att det börjar gå att rida på fram ur det och man känner hur hon ändrar hela sättet att trava! Istället för fort och sprungit så växer det uppåt/framåt.

Hon orkar bara korta sträckor, men det där halva varvet är ju fantastiskt!
 
Nu ni...

2017-02-04-1537_5895e71ae087c3675ee3435a.jpg
 
Jag å kuse lyckades med en sån puckad sak i torsdags... Vi skulle ta oss över ett djupare dike, avsuttet, och djuret brukar oftast ta sig över en fot i taget. Men inte den här gången.
När jag vänder mig om för att invänta henne så hoppar hon... på min fot. Jag ser hennes broddförsedda hov vika min fot 90 grader åt väldigt fel håll. Fan å helvete!
Jag kunde ish använda foten så inget brutet, alltså klättrade jag upp på kuse och red klart rundan med hemsk smärta. Haha, Suck!
Fick hjälp av häst och med häst, sen hem och kyla, kyla, kyla och linda.
Blå på hela insidan (brodd/sko)och under fotknölen utsida (sönderslitet ligament).
Men nog fan ska man upp på djuret ändå... :banghead:
 
Jag å kuse lyckades med en sån puckad sak i torsdags... Vi skulle ta oss över ett djupare dike, avsuttet, och djuret brukar oftast ta sig över en fot i taget. Men inte den här gången.
När jag vänder mig om för att invänta henne så hoppar hon... på min fot. Jag ser hennes broddförsedda hov vika min fot 90 grader åt väldigt fel håll. Fan å helvete!
Jag kunde ish använda foten så inget brutet, alltså klättrade jag upp på kuse och red klart rundan med hemsk smärta. Haha, Suck!
Fick hjälp av häst och med häst, sen hem och kyla, kyla, kyla och linda.
Blå på hela insidan (brodd/sko)och under fotknölen utsida (sönderslitet ligament).
Men nog fan ska man upp på djuret ändå... :banghead:
Åh FY jag ryser bara jag läser...
 
Snabba ryck här.
Skulle till Skåne förra helgen och prova en häst, fick ett infall och ringde ett dressyrstall på torsdag kväll och hörde efter vad de hade för hästar inom min budget. De hade en som inte var till salu riktigt än egentligen (de hade inte haft den så länge = inte hunnit rida till den och kunna få ut mer för den) men allt är ju till salu så visst kunde jag komma och titta.

Åkte ner och provred och nu en vecka senare är vi på väg hem med hästen på släp.
Nelli, skimmelsto f-08 e: First Wish ue: Chirlon ~ Anart (så var färgen kommer från vet jag inte :p ). Vi har luskat reda på att hon har varit ute på nån lokal hoppning, inga dressyrstarter, så ganska "anonym". Det är en känslig tjej med en rejäl motor som jag tror kan bli både klurig och rolig att jobba med.

Jag är ett nervöst vrak för tillfället :p
 
Snabba ryck här.
Skulle till Skåne förra helgen och prova en häst, fick ett infall och ringde ett dressyrstall på torsdag kväll och hörde efter vad de hade för hästar inom min budget. De hade en som inte var till salu riktigt än egentligen (de hade inte haft den så länge = inte hunnit rida till den och kunna få ut mer för den) men allt är ju till salu så visst kunde jag komma och titta.

Åkte ner och provred och nu en vecka senare är vi på väg hem med hästen på släp.
Nelli, skimmelsto f-08 e: First Wish ue: Chirlon ~ Anart (så var färgen kommer från vet jag inte :p ). Vi har luskat reda på att hon har varit ute på nån lokal hoppning, inga dressyrstarter, så ganska "anonym". Det är en känslig tjej med en rejäl motor som jag tror kan bli både klurig och rolig att jobba med.

Jag är ett nervöst vrak för tillfället :p

Det kommer från Immer som är nästa hingst :)
Mvh BLUP-Stalkern :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 620
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 022
Senast: Dorinda
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp