Bukefalos 28 år!

Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken färg har ni som tävlar dressyr på era schabrak? Vad har hästen för färg? Hur ni olika färg på schabraket beroende på hästens färg eller är det vitt som gäller för alla? Hur tänker ni angående egen text? Hästens namn eller annan text?
Jag har vitt med grå kant, sponsor/teambrodyr i grått/silver. Hästarna är bruna.

Personligen föredrar jag vitt, men på en skimmel/flugskimmel kan det vara stiligare med tex svart.
 
Jag har varierat fäg på tävlingsschabrak. Alltid vitt på min bruna, men haft brunt på en prickig som matchade hans färg bättre och tom haft knallcerise på en flugskimmel. Kommer troligast ha champagnefärgat när min egna flugskimmel kommer ut på banan nån gång.
11209587_10205522152445092_4200963584540690894_n.jpg
 
Jag följer lina dolk slaviskt. Hon är inte som andra "dressyr folk" och får allt serverat på silverfat. Väldigt inspirerande! Linn Olssons läser jag också men inte alls lika noga. Hon har bra tankar men jag blir lite provocerad på något sätt. Och det är ju aldrig kul att bli det.

Håller med! Om båda... Lina är min favorit också, så duktig och driven och hon är ryttare som bloggar lite, inte tvärtom. Jag har lite svårt för bloggsessorna som har gjort sig rika och berömda på att vika ut sin egentligen helt ointressanta vardag på nätet på ett mer eller mindre provocerande sätt. :p

Gillade dressyrsnack väldigt mycket av samma orsak, tyvärr är ju den bloggen i någon sorts paustillstånd nu. Så gärna tips på fler som har blogg som hobby och inte karriär, och skriver vettiga inlägg om träning och hästliv. Kanske har ni själv en blogg? :)
 
Jag har varierat fäg på tävlingsschabrak. Alltid vitt på min bruna, men haft brunt på en prickig som matchade hans färg bättre och tom haft knallcerise på en flugskimmel. Kommer troligast ha champagnefärgat när min egna flugskimmel kommer ut på banan nån gång.
11209587_10205522152445092_4200963584540690894_n.jpg

Fräsigt! :D
 
Vilken färg har ni som tävlar dressyr på era schabrak? Vad har hästen för färg? Hur ni olika färg på schabraket beroende på hästens färg eller är det vitt som gäller för alla? Hur tänker ni angående egen text? Hästens namn eller annan text?

Jag föredrar egentligen vitt schabrak, men eftersom jag har skimmel som ser gul ut om han har vitt schabrak så har vi andra färger. Förr hade vi svart men nu har han ett ljusgrått från Mias med silverpaspoal och mörkgrått kantband. Hans namn är broderat på även fast jag kan tycka att det ser lite barnsligt ut :o
 
Vilken färg har ni som tävlar dressyr på era schabrak? Vad har hästen för färg? Hur ni olika färg på schabraket beroende på hästens färg eller är det vitt som gäller för alla? Hur tänker ni angående egen text? Hästens namn eller annan text?
Även jag har vitt i alla lägen (på svartbrun häst). Men gärna med en mörk passpoal eller annat som bryter av det vita (bling, lack mm). Aldrig logga eller text.

Och för att spinna vidare på det här temat, vad har ni när ni tränar? Bryr ni er iöht om att 'vara fina' eller kör ni på vardagsutrustning?
Förut hade jag alltid vita skydd (eller lindade)men nu för tiden lindar jag (och då gärna i knallig färg som matchar ett lika knalligt schabrak!!)eller har svarta (snygga dressyr-)skydd. Vitt på träning känns helt plötsligt lite... 'pretto'? :o
Eller finns det tränare som Föredrar att deras elever kommer i vitt?

Sen har jag insett att min tröj-garderob behöver få sig ett upplyft. Har ni tips på snygga långärmade 'tjocka' tröjor? Jag har absolut Inget snyggt (jo en pullover)utan rider runt i hoodies och känner mig sunkig. :D Det blir väldigt omatchat mot min uppstyrda häst... På träning alltså.
 
Även jag har vitt i alla lägen (på svartbrun häst). Men gärna med en mörk passpoal eller annat som bryter av det vita (bling, lack mm). Aldrig logga eller text.

Och för att spinna vidare på det här temat, vad har ni när ni tränar? Bryr ni er iöht om att 'vara fina' eller kör ni på vardagsutrustning?
Förut hade jag alltid vita skydd (eller lindade)men nu för tiden lindar jag (och då gärna i knallig färg som matchar ett lika knalligt schabrak!!)eller har svarta (snygga dressyr-)skydd. Vitt på träning känns helt plötsligt lite... 'pretto'? :o
Eller finns det tränare som Föredrar att deras elever kommer i vitt?

Sen har jag insett att min tröj-garderob behöver få sig ett upplyft. Har ni tips på snygga långärmade 'tjocka' tröjor? Jag har absolut Inget snyggt (jo en pullover)utan rider runt i hoodies och känner mig sunkig. :D Det blir väldigt omatchat mot min uppstyrda häst... På träning alltså.

Jag har också haft vitt på mina, haft mörka hästar. Vitt med kant i annan färg. Ingen logga eller text.

På träning brukar jag vara lite "fin", inte med vitt (ok, ibland vita skydd) men med en ganska uppstyrd outfit.

Tips är att titta på Gina, deras kabelstickade tröjor är fina och kommer ju hela tiden i nya färger.
 
Jag har vitt schabrak, även på min flugskimmel hade jag det. Färgat kantband och ett schabrak har jag klubblogga, ett annat tränarlogga. De vet jag inte hur jag ska göra med, för jag har bytt både klubb och tränare.

På träning är det hel och ren som gäller. Dagtid har C inget tålamod så då blir det benskydd (vanligen vita), kvällstid lindor. Har många vita schabrak som jag inte tävlar i så de luftar jag gärna på träning.
 
Vilken färg har ni som tävlar dressyr på era schabrak? Vad har hästen för färg? Hur ni olika färg på schabraket beroende på hästens färg eller är det vitt som gäller för alla? Hur tänker ni angående egen text? Hästens namn eller annan text?

Jag har vitt schabrak på tävling. Har ett speciellt som jag alltid använder och som inte används till vardags. När jag hade en skimmel (gråskimmel) hade jag champagnefärgat schabrak och ridbyxor.

När jag rider hemma är det ofta vita benskydd och valfritt schabrak. Oftast en sadlepad från Anky. När det är träning lindar jag med matchande lindor :)
 
Jag har vitt på tävling, då nuvarande häst har rött som sin färg, så har schabraken röda kantband. Men jag grunnar lite på om hon ser smutsig ut med vitt...

570.jpg
 
Jag har också haft vitt på mina, haft mörka hästar. Vitt med kant i annan färg. Ingen logga eller text.

På träning brukar jag vara lite "fin", inte med vitt (ok, ibland vita skydd) men med en ganska uppstyrd outfit.

Tips är att titta på Gina, deras kabelstickade tröjor är fina och kommer ju hela tiden i nya färger.
Tack för tipset!
I Grand Prix-kollektionen vet jag att det fanns en riktigt snygg kabelstickad/v-ringad (förvisso vit men...). Ska se om jag hittar något liknande nu.


I söndags red jag för ny tränare. Jag vet att personen är känd för att vara P E T noga så jag såg verkligen fram emot träningen.
Man kan väl säga att jag fick ett litet 'wake-up-call' och lektionen ägnades åt lättsits och lättridning. :rofl:
Det kändes lite som att 'vad fan har jag pysslat i hela mitt liv i sadeln' (och varför har ingen sagt nått till mig!!)? :o
Jag känner mig väldigt ödmjuk över uppgiften men samtidigt liiiite orolig över hur lång tid det kommer att ta att få in en korrekt inverkande sits. GÅR det ens att ändra i min skadade kropp utan att jag går sönder? Jag skulle behöva en ryttar-PT med mig så fort jag sitter i sadeln!!! :cool:
Det ska bli spännande att se hur många träningar det kommer att ta innan jag får göra en skola... :angel: :D
 
Tack för tipset!
I Grand Prix-kollektionen vet jag att det fanns en riktigt snygg kabelstickad/v-ringad (förvisso vit men...). Ska se om jag hittar något liknande nu.

Det finns "alltid" i den vanliga kollektionen (färger varierar efter säsong) och även i hästkollektionen -som det ju släpptes en ny nyligen.
 
Tack för tipset!
I Grand Prix-kollektionen vet jag att det fanns en riktigt snygg kabelstickad/v-ringad (förvisso vit men...). Ska se om jag hittar något liknande nu.


I söndags red jag för ny tränare. Jag vet att personen är känd för att vara P E T noga så jag såg verkligen fram emot träningen.
Man kan väl säga att jag fick ett litet 'wake-up-call' och lektionen ägnades åt lättsits och lättridning. :rofl:
Det kändes lite som att 'vad fan har jag pysslat i hela mitt liv i sadeln' (och varför har ingen sagt nått till mig!!)? :o
Jag känner mig väldigt ödmjuk över uppgiften men samtidigt liiiite orolig över hur lång tid det kommer att ta att få in en korrekt inverkande sits. GÅR det ens att ändra i min skadade kropp utan att jag går sönder? Jag skulle behöva en ryttar-PT med mig så fort jag sitter i sadeln!!! :cool:
Det ska bli spännande att se hur många träningar det kommer att ta innan jag får göra en skola... :angel: :D
Hade en extremt lik upplevelse första gången jag red för min nuvarande tränare. Hon bad mig sitta upp och efter en stund komma fram i trav. Efter typ tio steg ropade hon typ OK stop what are you doing!? Sedan rök stigbyglarna och nästa gång rök tyglarna också och nu, ett och ett halvt år senare, tittar jag i spegeln och känner inte igen mig alltså. Jag sitter ju helt rakt nu! Knäet är totalt avslappnat och höften är mjuk! Jag får inte ont av travjobb längre! När jag rider lätt syns det inte att jag arbetar och när jag sitter ner rör sig inte ens hästsvansen under hjälmen, så bra har jag blivit på att absorbera rörelse i min mittdel. Men att helt plötsligt backa bandet till typ ridskola lektion två var en chock även om det helt klart var både välbehövligt och nyttigt. Man kan ju inte rida raka galoppombyten om man hänger åt ena sidan, liksom.

Heja tränare som vågar backa bandet och gör så på ett pedagogiskt sätt!
 
Hade en extremt lik upplevelse första gången jag red för min nuvarande tränare. Hon bad mig sitta upp och efter en stund komma fram i trav. Efter typ tio steg ropade hon typ OK stop what are you doing!? Sedan rök stigbyglarna och nästa gång rök tyglarna också och nu, ett och ett halvt år senare, tittar jag i spegeln och känner inte igen mig alltså. Jag sitter ju helt rakt nu! Knäet är totalt avslappnat och höften är mjuk! Jag får inte ont av travjobb längre! När jag rider lätt syns det inte att jag arbetar och när jag sitter ner rör sig inte ens hästsvansen under hjälmen, så bra har jag blivit på att absorbera rörelse i min mittdel. Men att helt plötsligt backa bandet till typ ridskola lektion två var en chock även om det helt klart var både välbehövligt och nyttigt. Man kan ju inte rida raka galoppombyten om man hänger åt ena sidan, liksom.

Heja tränare som vågar backa bandet och gör så på ett pedagogiskt sätt!
Eller hur!
Även fast det både känns helt enormt skönt att ha hittat en tränare som fokuserar på Mig och Bara MIG så har jag lite ont i magen över det där 'det krävs över 10000 repetitioner att bryta en gammal vana/lära in ett nytt mönster'. *phu*
Men nu kanske jag kan lära mig att rida på riktigt?! :D
 
Det finns "alltid" i den vanliga kollektionen (färger varierar efter säsong) och även i hästkollektionen -som det ju släpptes en ny nyligen.
Shit. Jag är uppenbarligen hopplöst ute (eller snarare 'inte med').
Hittar man den kollektionen på 'vanliga hemsidan'? *rookie*
 
Eller hur!
Även fast det både känns helt enormt skönt att ha hittat en tränare som fokuserar på Mig och Bara MIG så har jag lite ont i magen över det där 'det krävs över 10000 repetitioner att bryta en gammal vana/lära in ett nytt mönster'. *phu*
Men nu kanske jag kan lära mig att rida på riktigt?! :D
Alltså, det tar tid - muskelminnet gillar inte att lära om. Men det man får tänka på är att fokusera på känslan när man gör rätt - det är ju en ny känsla, faktiskt. Jag har tänkt som så att om ridning vore ett språk så har min tränare inte lärt mig en ny vokabulär, men hon har hjälpt mig att förstå språkets djupare struktur, nyanser och toner. Med andra ord så pratar jag med mindre brytning nu, och det är sååå häftigt! :)
 
På träning brukar jag ha nån form av matchning mellan lindor (runt om), schabrak och kläderna. Aldrig helvitt men ofta vitt schabrak. På vintern rider jag uteslutande i min Lexifleecar från Spooks, tycker att de är väldigt snygga. När det blir varmare blir det åtsittande tröjor, skjortor och pikéer.
13321951_10208251198909548_3118910148326657165_n.jpg


10527468_10203568826053153_7054137070615028340_n.jpg


14183822_10208982176863540_3406797093817187128_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 489
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 386
Senast: Blyger
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: escodobe
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp