Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har verkligen en underbar dressyrdag i soffan framför Equisport! Så himla glad att de sänder och att en utan att betala kan casta upp det på tvn dessutom. Den brittiska domaren Isobel Wessels är mycket bra i sin kritik, motiverar poängen väl och 'r väldigt tuff på formen. Så pepp på testridningen för Charlotte sen! Charlotte+Springbank II ska bli så himla kul att se!
 
Har verkligen en underbar dressyrdag i soffan framför Equisport! Så himla glad att de sänder och att en utan att betala kan casta upp det på tvn dessutom. Den brittiska domaren Isobel Wessels är mycket bra i sin kritik, motiverar poängen väl och 'r väldigt tuff på formen. Så pepp på testridningen för Charlotte sen! Charlotte+Springbank II ska bli så himla kul att se!

När börjar testridningen?
 
Har verkligen en underbar dressyrdag i soffan framför Equisport! Så himla glad att de sänder och att en utan att betala kan casta upp det på tvn dessutom. Den brittiska domaren Isobel Wessels är mycket bra i sin kritik, motiverar poängen väl och 'r väldigt tuff på formen. Så pepp på testridningen för Charlotte sen! Charlotte+Springbank II ska bli så himla kul att se!

Jag :heart Charlotte! En av hästarna hon testred lät som en exakt kopia av min unghäst, så nu fick jag lite tips om hur jag ska rida honom. :angel:
 
Åh det låter härligt!

Jag längtar till jag kan rida igen. Vi får se hur långt bort det är. :D
Fick hem min nya häst igår... Ett projekt på 6 år e. Zuidenwind - Nocturne.
Han är en mycket försiktig kille som inte kommit till sin rätt under ryttare och därför knappt är inriden men han är otroligt vän i sin personlighet och väldigt lätthanterad på marken. Jag hoppas på att kunna visa honom att livet inte är så läskigt med människa på ryggen.
Så jag räknar inte med att kunna sitta upp på ett par månader...
Man kan väl säga att jag kommer att behöva ha fokus på annat än att sakna S.

Han spatserade i alla fall in i sin nya box och åt upp all mat och verkade väldigt nöjd igår. Får se hur det går vid hopsläpp nu på morgonen.
Och det känns ändå skönt att ha hästletandet avklarat redan innan min häst togs bort och att 'glappet' som hästlös bara blev en dag.
Men jag vet sedan tidigare att det inte funkar att leta häst med krossat hjärta för då duger ingen.
Tack åter igen för era inlägg. 💕

Skorp :(:heart

Spännande med den nya den ser fin ut :bump:
 
I veckan har jag varit och tittat på ett 'nytt' stall. Nytt för mig och också för världen, då det inte ens är färdigt än.

Fler faciliteter, fler hästar/människor, fler träningar och färre åtaganden. Dock högre hyra. Har ju stått i det nuvarande stallet i över tio år, kanske dags att pröva något nytt?

I övrigt har vi introducerat trav utan att det påverkat senan. Och jag listade ut hur jag gjorde fel i skrittslutan. Min skänkel hamnade för långt bak.
 
I morgon har 'Nille' varit hos mig i en vecka. Det var totalt okomplicerat att släppa honom i hagen och han börjar acklimatisera sig i övrigt också.
Jag har jobbat med honom i repgrimma två gånger nu och han är så otroligt lyhörd och snabbtänkt. Idag la vi till och med in trav utan minsta spänning, trots att jag blivit tillsagd att han blir fiolsträng/tossig i blåst.
Han kommer fram i hagen och går med mig lös till grinden nu. I början ville han inte alls bli fångad men jag la ner tre dagars jobb i hagen sen verkade det överstökat.

Det är otroligt svårt att lägga band på sig själv hela tiden för jag längtar verkligen tills jag kan börja rida honom. Men nu har jag lovat att skynda långsamt...

IMG_20181008_161205_870.jpg
 
@Corax Väldigt vacker häst! Ibland ska en nog inte lyssna för mycket på vad förra ägaren sagt ;).
Jag instämmer!
Men såklart har jag det lite i bakhuvudet.
Nu har inte hanteringen varit något problem utan just själva ridningen så vi får väl se om vi stöter på patrull framöver. Det är därför jag tänkte bygga ett bra förtroende och stärka honom kroppsligt innan jag kravlar upp så kanske möjligheten att lyckas ökar. ;)
 
Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN är det vår tur! Efter besiktningar som gått åt skogen genom åren och efter vi fick ta bort vår senaste häst förra hösten gick det äntligen vår väg i dag.

Mamma var nere på Tjörn och provred förra torsdagen (vi bor i Stockholm och kunde inte få ihop att åka ner tillsammans) och blev helt kär.

Här är han, Barcino QRE. :love: 7-årig vallack efter Briar - Amiral, 168 cm hög ungefär och fux. Helbror med en fd. godkänd hingst, Brisbane, fina poäng på treårs och kvalitén och har de senaste åren främst ridits i hoppning av sin unga ägare. Inte mycket dressyrriden alls med har jättefina kvalitéer. Vi har som mål att rida åtminstone MSV B och kanske 110-120 hopp och det kommer han klara med råge. Lyckas inte få upp de filmer mamma tog när hon var nere och provred, men hittade en länk till uppfödarens film från när han var tre och hoppas att det är ok att jag länkar den...:


Nästa onsdag kommer han med transportör till Stockholm om allt går som det ska, herrejäklar vad vi längtar! :D:D:D
 
@Mirabilis vad kul grattis 😄 Extra kul med stammen då en vän har en otroligt fin uppfödning med samma stam som jag hade nära umgänge med dagligen dags då den var inackorderad hos mig några år som unghäst.

Såldes sedan till en av mina tidigare tränare och ägs nu sen ett par år av en elitryttare. Underbar häst och är bara helt ljuvlig i sina kvaliteter.

Hade varit kul att se bilder/film på er nya häst utöver den gamla filmen men räknar med att det kommer ☺️
 
@Mirabilis vad kul grattis 😄 Extra kul med stammen då en vän har en otroligt fin uppfödning med samma stam som jag hade nära umgänge med dagligen dags då den var inackorderad hos mig några år som unghäst.

Såldes sedan till en av mina tidigare tränare och ägs nu sen ett par år av en elitryttare. Underbar häst och är bara helt ljuvlig i sina kvaliteter.

Hade varit kul att se bilder/film på er nya häst utöver den gamla filmen men räknar med att det kommer ☺️

Oh ja. Kommer bombardera med filmer och bilder när han kommer sen. :D Har ju inte ens träffat honom och än mindre ridit själv eftersom bara mamma var nere. Det blir spännande... :angel:
 
Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN är det vår tur! Efter besiktningar som gått åt skogen genom åren och efter vi fick ta bort vår senaste häst förra hösten gick det äntligen vår väg i dag.

Mamma var nere på Tjörn och provred förra torsdagen (vi bor i Stockholm och kunde inte få ihop att åka ner tillsammans) och blev helt kär.

Här är han, Barcino QRE. :love: 7-årig vallack efter Briar - Amiral, 168 cm hög ungefär och fux. Helbror med en fd. godkänd hingst, Brisbane, fina poäng på treårs och kvalitén och har de senaste åren främst ridits i hoppning av sin unga ägare. Inte mycket dressyrriden alls med har jättefina kvalitéer. Vi har som mål att rida åtminstone MSV B och kanske 110-120 hopp och det kommer han klara med råge. Lyckas inte få upp de filmer mamma tog när hon var nere och provred, men hittade en länk till uppfödarens film från när han var tre och hoppas att det är ok att jag länkar den...:


Nästa onsdag kommer han med transportör till Stockholm om allt går som det ska, herrejäklar vad vi längtar! :D:D:D
Grattis och stort lycka till!
 
@Mirabilis Grattis till nya hästen! Barcino är faktiskt en bukehäst :D! Hans uppfödare hängde mycket här på avel när det begav sig, han tillverkades just med tanken att göra en helbror till Brisbane. Han ser dock ut att ha fått betydligt bättre typ än Brisbane.

Nämen vaaa? :D Gud vad kul! Då kommer han tillbaka där han hör hemma då. ;) Enda "negativa" är väl hans smeknamn, B2.... :D Men nu verkar han ha kallats det hela livet så då får vi väl fortsätta med det helt enkelt, även om jag kanske kommer försöka smyga in något till smeknamn. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 601
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 442
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 463
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp