Ärtan kör också på flodhäst-style just nu

Jag är så fascinerad över henne, igår var vi och tränade och ridhuset var varmt. Hon går ute på gräs dygnet runt är rund som en boll men energin tar verkligen aldrig slut.
När vi började trava tyckte tränaren att hon såg så himla fin ut och frågade om känslan i handen. Bra, men hon är laddad!
Träningen gick jättebra men trött blir hon inte trots mycket galopp. Hon bara jobbar på och vill mer och mer!
Så himla kul och jag är så tacksam över att få ha en häst som alltid är lika glad och taggad på att göra saker
Idag red vi upp till slingan, regnade ordentligt igår under eftermiddag och kväll så underlaget var toppen. Första halvan höll vi lugnt tempo och andra fick hon välja själv

Hon blev inte ens lite svettig
Jag hoppas verkligen hon kommer fortsätta vara så här fräsch och fin i flera år till

Kunna fortsätta träna och få vara på terrängbanan. Det är då stor skillnad på henne från när jag köpte till nu. Hon är så mycket modigare, har mycket bättre galopp och känns mer trygg i sig själv.
Terrängen har verkligen varit bra för henne, bygga självförtroende, hitta en större galopp och tänka framåt utan väggar, staket och massa broms.
På vår nivå är det ju varken tekniskt eller svårt, bara trevliga och inbjudande hinder.
Jag tror verkligen hon uppskattar livet som fälttävlanshäst på hobbynivå, att hela tiden få känna sig duktig
Min kloka, fina tjej.