Bukefalos 28 år!

Dressyrträns - hur ska de se ut?

Anna Lilja

Trådstartare
Jag letar efter ett nytt dressyrträns. Men vad karaktäriserar just DRESSYRträns? Tips på kvalitetsträns som är rimliga i pris? Vill ha ett helsvart med silvriga spännen. :)
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Stilrent, bling på pannbandet ok. Bredare nosgrimma med pullback knäppning, lädertyglar;)

resize-of-cimg8288_149009635.jpg


resize-of-cimg8291_149009903.jpg


Men detta är vad JAG tycker.
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Jag som hoppryttare anser att ett dressyrträns ser ut såhär:

Achennosgrimma eller engelsk nosgrimma, minst 4cm och pullbackknäppning.
Läder utan dekorsömmar, eventuellt fodring i vitt på nosgrimman.
Tjusigt pannband, bling?
Släta lädertyglar

Väldigt stilrent, ska smälta ihop med hästen men ändå vara vackert!
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Vad är rimligt pris? ;)
Jag har Schockemöhle Michigan (tror jag?) som jag kom över till ett ok pris, de svarta är skitsnygga (jag har brunt) och finns med typ grått bling, riktigt fina.
Gillar att nosgrimman smalnar av på sidan av hästens huvud, det känns som att det passar huvudet bättre på något vis.
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Iron Will: Det var snyggt! Vad är det för märke/Vart är det köpt? Eller får man skriva det här?

Breccia_ Ha ha ha ja det har du rätt i. Rimligt, ungefär som lagom :laugh: Ja inte snordyrt och inte superbilligt. Eller ja, inte för dyrt - mellanprisklass. Fast gärna billigt MEN med kvalitet :confused::o:laugh:
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Fan vad snyggt det var! Otippat (att det var från Hööks...) om jag får vara så fräck! :D
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Jag har ett riktigt ihopplock till dressyrträns.

32375251.jpg

Döbert nosgrimma + snok
Stübben sidostycken för att få inåtvända spännen
Hubertus nackstycke och lädertyglar med stoppare
OS pannband

Skulle gärna vilja ha en bredare nosgrimma, tror denna är 3 eller 3,5 cm bred. Tyvärr måste pengarna gå till sadelbytet nu... En Jaguar Deep Seat 17,5" i vid bom (28) finns till salu! :angel:
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Så här! :D

sadlar


sadlar



Egen tillverkning! Jag tycker hon passar bra i det tränset! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Har du nån bild på det när det sitter på hästen? Funderar skarpt på ett sånt brunt men har bara hittat produktbilder med det svarta
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Ja rundsytt med fet nosgrimma och blingbling kan väl inte bli mer dressyr = )

Jag vill gärna ha så stilrent som möjligt, inte runtsytt, inte bling, ingen konstig nackrem (vill ha vanlig, hederlig, klassisk nackrem!)... svårt att hitta..
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

:d vad är det för sort?

Det är ett Hansbo nackstycke med OS-nosgrimma och OS-pannband. Fyndade ett rundsytt Hansbo på Falsterbo för 99:- (!) och specialbeställde nosgrimman:). Är jättesnyggt tycker jag, men min häst funkar inte på engelsk nosgrimma, så det hänger bara och är snyggt i sadelkammaren...
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
837
Senast: Fetaost
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 461
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp