Bukefalos 28 år!

Dressyrträns - hur ska de se ut?

Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

*kl*

Luxustrav_1.jpg

Så trevlig han ser ut! Vilken stam?
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

OS-nosgrimman och pannbandet, var får man tag på det? Hansbo vet jag vad det är, men OS???

OS är Otto Schumacher:). Googla det så hittar du:). Jag har beställt nosgrimman direkt från OS, men det kan man annars göra via de ridsportbutiker som marknadsför märket. Det Hansboträns jag har i grunden finns nog inte att köpa längre så vill man ha ett likadant är det nog helt OS man får beställa.
 
Sv: Dressyrträns - hur ska de se ut?

Tack, men oj, de var inte billiga direkt ;) men smakar det så...
Var precis ute i stallet och kollade in vad jag hade inför "tävlingsdebuten" till sensommaren. Inte någon imponerande garderob direkt. Ett Hubertuskandar som vi väl visst skulle kunna ha om man tar bort stångremmen. Inget direkt impande, ser bara ut som ett vanligt svart träns med engelsk pullback-nosgrimma. Positivt är att jag slipper "snokremmen" som jag personligen inte gillar. Inget bling, men det är ju lätt fixat. Så det största problemet, tyglarna, de verkar ha spännena åt fel håll. Det är inåtvända spännen, men när man sätter dom inåt så hamnar den sträva sidan av tygeln utåt och spännet mitt på åt fel håll. Alltså, ska man ha de inåtvända spännena på tyglarna utåt
:confused::confused::confused:
Hade förr ett par andra Hubertustyglar till detta, men de var till ett "hoppträns" och jag hade tagit bort matingalstropparna. Tyvärr följde de med ett träns som jag sålde ihop med hästen.
Ska försöka montera ihop något vettigt och fota, så får vi se vad ni tycker, hiss eller diss :idea:
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
837
Senast: Fetaost
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 461
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp