Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Även på en liten Frasses så behövs det en del personal (jobbar själv extra på en) och så brukar det vara rätt stor omsättning på personalen. Så bara för att de inte behöver nån just nu så kan de behöva om nån vecka, speciellt under jul/nyår när ordinarie personal kanske vill vara ledig.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Hej!
Sitter i en liknande situation, även jag i Skellefteå.
Har inte hittat DEN hästen ännu, men letar jobb för fullt bara för att Kunna bli hästägare.

Om det är det kundserviceföretag jag tänker på (börjar på X) så finns det säkert chans att du får jobb där, hade själv chans även om det inte var något för mig. Däremot har de lite osäkra anställningsformer, men det är bättre än inget!

I Skellefteå finns även bemanningsföretaget StudentConsulting. Jobbade åt dem som varuplockare några timmar i veckan när jag pluggade, men det brukar finnas en del tjänster med mer timmar.

Annars kan jag tipsa dig att höra av dig till kommunens måltidsenhet, och kanske få vikarera som mattant på skolor. Finns även möjlighet att vikarera som lokalvårdare åt kommunen. De ringer ut en på morgonen dit man behövs, brukar bli ganska mycket jobb trots att det bara är vik.

Lycka till! :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Nu vet jag ju inte hur du har det privat, hund? lägenhet? men om du har möjlighet att åka bort ett tag så finns det lilla landet i väster, Norge! Åk dit två månader och jobba dubbelpass så är det realistiskt att spara ca 35.000 norska, kanske mer. Vet inte hur mkt du behöver, men det kanske är en bit på väg iaf.
Kanske göra en deal med ägaren att du köper den när du kommer tillbaks? Kanske betala en handpenning? Hör av dig om du vill veta mer om det ;)

Tänker jag med hjärtat tycker jag att JAAA! TA LÅNET, KÖP HÄSTEN!!!
Men, tyvärr, tänker jag med hjärtat så verkar det lite dumt. Ett lån utan inkomst, inget direkt löfte om inkomst snart (typ att man väntar på att börja jobba tex 1/1) och det kommer finnas andra, viktigare saker som du kommer vilja låna till såsom lägenhet och kanske bil.
Man ska inte köpa sådant man inte har råd med, det är säkert hemskt men ändå sant.

Hoppas det ordnar sig, att du kan köpa din älskling!
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Hej!
Sitter i en liknande situation, även jag i Skellefteå.
Har inte hittat DEN hästen ännu, men letar jobb för fullt bara för att Kunna bli hästägare.

Om det är det kundserviceföretag jag tänker på (börjar på X) så finns det säkert chans att du får jobb där, hade själv chans även om det inte var något för mig. Däremot har de lite osäkra anställningsformer, men det är bättre än inget!

I Skellefteå finns även bemanningsföretaget StudentConsulting. Jobbade åt dem som varuplockare några timmar i veckan när jag pluggade, men det brukar finnas en del tjänster med mer timmar.

Annars kan jag tipsa dig att höra av dig till kommunens måltidsenhet, och kanske få vikarera som mattant på skolor. Finns även möjlighet att vikarera som lokalvårdare åt kommunen. De ringer ut en på morgonen dit man behövs, brukar bli ganska mycket jobb trots att det bara är vik.

Lycka till! :bump:

Hehe vet vilket företag du syftar på, är där jag vart :p
Får väl se m de hör av sig och hur de skall ha det, enligt arbetsförmedlingen har de fått order på att skärpa sig om de skall kunna sammarbeta mer så de verkar ha bättrat sig... Men vi får se...

Studentconsulting & studentpoolen har jag varit i kontakt med men iom att de bara hjälper studenter och min skola slutar om 2 veckor så funkade tydigen inte det :(

Hur kontaktar man kommunen om sånt? Var?
PM:a gärna :D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Nu vet jag ju inte hur du har det privat, hund? lägenhet? men om du har möjlighet att åka bort ett tag så finns det lilla landet i väster, Norge! Åk dit två månader och jobba dubbelpass så är det realistiskt att spara ca 35.000 norska, kanske mer. Vet inte hur mkt du behöver, men det kanske är en bit på väg iaf.
Kanske göra en deal med ägaren att du köper den när du kommer tillbaks? Kanske betala en handpenning? Hör av dig om du vill veta mer om det ;)

Tänker jag med hjärtat tycker jag att JAAA! TA LÅNET, KÖP HÄSTEN!!!
Men, tyvärr, tänker jag med hjärtat så verkar det lite dumt. Ett lån utan inkomst, inget direkt löfte om inkomst snart (typ att man väntar på att börja jobba tex 1/1) och det kommer finnas andra, viktigare saker som du kommer vilja låna till såsom lägenhet och kanske bil.
Man ska inte köpa sådant man inte har råd med, det är säkert hemskt men ändå sant.

Hoppas det ordnar sig, att du kan köpa din älskling!

Hehe lustigt at du nämnde just Norge, jag har jobbat 11 månader där och flyttade tillbaka till Sverige i Juni i år :p
Jo man tjänar rätt bra men det är nog inte möjligt tyvärr, satsar hellre på ett fast jobb och ev ett lån.
Som sagt så varkn vill eller kan jag ta lån utan fast inkomst så jag kommer inte göra ngt förhastat på det viset...
Får se nu hur mkt jag kan tjäna ihop genom att jobba häcken av mig nu i jul :angel:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Du har PM...

Ajdå, synd på studentföretagen...

Och angående företaget så ska de byta till större lokal i januari, bara det tror jag kommer vara ett lyft för de som arbetar där. :)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Du har PM...

Ajdå, synd på studentföretagen...

Och angående företaget så ska de byta till större lokal i januari, bara det tror jag kommer vara ett lyft för de som arbetar där. :)

Jo man kan ju alltid hoppas, där inne satt de ju som packade sillar :p
Hoppas hoppas man får ngt snart, visst städet ger ju lite men jag behöver heltid...
Tänkte höra lite med affären jag städar på, jag lär ju känna dem en del + att jag hittar bra i deras affär så.. Får se vad de säger...

Undrar bara, kan man höra med dem utan att chefen på städet blir sur?
För de måste ju förstå att jobba så lite är bara temporärt och får man jobba även i affären (helst heltid) så väljer man ju det.
Dessutom kan man ju ta ngt städpass nån gång ibland bara för att jobba extra?

Hur får man göra? :s
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

:D:D:D

Jag har 2 arbetsintervjuer denna veckan :D
En på det där företaget på z en till gång vilket verkar lovande och en på ett företag som skriver artiklar och gör broschyrer....

Hoppas hoppas :D

Förresten, ngn med koll på lån?
Räknas en provanställning som fast lön?
Jag får ju självklart fråga min bank men det är ju bra att höra om ngn vet?

Tack för allt pepp & bra råd :D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Jag vet faktiskt inte, jag själv jobbade ingen annanstans när jag vikade där, och det var ett antal år sedan.

Heja! Håller tummarna för att du får jobbet :)
 
Senast ändrad:
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Jag gick vidare till intervju 2 så jag blev iaf inte bortgallrad :)
Får bara hoppas man höll måttet :)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Jag har fått jobb!!! :D:D:D

Skall börja utbildning den 2:a, nu gäller det bara att fixa lånedelen :D

Ngn som vet om en provanställning med normal lön gills som fast inkomst?
Man är ju provanställd i 6 mån :confused:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Hej hej,
Grattis till jobbat :)
Tror inte det räknas som fast inkomst. Men det beror ju också på hur mycket pengar det är du vill låna. Prata med banken. Kanske kan du också behöva en borgenär.
Är drömpållen fortfarande till salu?
Håller alla tummarna.
//Jezz
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Ja, drömpållen väntar på mig :love:

Jo jag skall se om jag får boka tid till möte i mellandagarna eller efter nyår, tror att det är lättare eftersom det är en mindre summa jag behöver (höll nästan på att få igenom det över telefon när jag bara hade lite frågor ^^)
Ev kanske jag behöver en extra låntagare...

Men nu är jag ett steg på vägen :D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Härligt :)
Vad snällt av hästägaren att invänta dig, det tyder ju också på att hon tycker om dig och verkligen bryr sig om var hästen hamnar.
Å vad glad jag blev för din skull.
Du får hojta till när köpet är i lås ;)
//Jezz
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Hehe jag har fått ha honom som min egen (nästan) sen september och när jag visade intresse för att köpa honom så slutade hon annonsera, väldigt skysst!
Hon är dessutom väldigt noga var han hamnar vilket är bra :)

När allt är klart kommer det både glädjetjut och bilder, jag lovar ;)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Har betalat handpenning nu, så bara jag får lånet och han går igenom besiktningen så skall det vara klart :D:D:D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Grattis till jobbet!
Härligt att höra att det verkar lösa sig.
Håller tummarna för att de sista bitarna faller på plats.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Nu är även lånet klart, blev först avslag pga av ett fel (de hade "glömt" att jag jobbat i norge i ett år, men det fixade sig endå.)

Så glad!! :banana::banana:

Nu är bara besiktningen kvar, sen är han min på riktigt! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 333
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 857
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp