Bukefalos 28 år!

Du "måste"

Sv: Du "måste"

KL bara för det fick jag den TS skrev om precis.. För hon skrev en status om att hon var kär :/ Svarade: "Sådana här barnsliga saker gör att jag tar bort folk från FB" och fick direkt en ursäkt.
 
Sv: Du "måste"

Är som när skiten om bröstcancern går. Där man skulle skriva frukt ett år, färg ett annat osv.

För mig som har cancer var det bara så jävla fel. Vad fan hjälper det cancerforsningen att de uppmärksammar det genom skriva en status med sin bhfärg osv? :o Skicka istället ett tips i massmail om BG numret till cancerfonden
 
Sv: Du "måste"

KL bara för det fick jag den TS skrev om precis.. För hon skrev en status om att hon var kär :/ Svarade: "Sådana här barnsliga saker gör att jag tar bort folk från FB" och fick direkt en ursäkt.

Fast varför ska inte de som vill skriva sådant få lov att göra det utan att riskera bli borttagen egentligen? Man kan ju ignorera det ju :)
 
Sv: Du "måste"

Eller då Breivik hade skjutit ihjäl massor i Norge så var det ju massa "sätt en norsk flagga på din profilbild för att visa att du stöttar Norge efter terrorattacken!"

En av dom som bytte till det informerade jag i stort sett direkt efter att bomberna smällde att det har sprängts en ordentlig bomb i oslo, fick direktrapportering från min bästis som bodde så nära att de hördes ordentligt hos dom, då fick jag som svar "jaha.... har inte tid ska sminka mig!"

Så synd tyckte hon alltså om Norskarna innerst inne!
 
Sv: Du "måste"

Gick på den innan själv med att en mus sprang över golvet- är nog därför det är rött på inkorgen då förstår jag ;)
 
Sv: Du "måste"

Nej, jag håller inte heller på med sånt där trams.

Jag kanske inte går så långt till att jag tar bort personen som vän, men det kan komma en syrlig kommentar.

Folk som delar bilder på våldtäktsmän och kattmisshandlare tar jag bort från min dagliga feed, liksom folk som lägger ut fem "foton med visdomsord" varje dag. Och som delar meningslösa statusar som "Dela det här i din status i minst en timme/inom 30 sekunder annars dör din mamma."

PM om att man ska sätta ut färgen på sina strumpor om man vill stödja barn utan katt i Långtbortistan eller liknande ignoreras eller motargumenteras beroende på vem det är från.
 
Sv: Du "måste"

Tycker sådana "inlägg" relativt vanliga på FB och jag lyder aldrig... Tycker inte jag är tråkig snarare så väljer jag själv... Har humor på många andra sätt :)
 
Sv: Du "måste"

kl

Sänt skit skulle få mig att ta bort personen från vänlistan. Jag funderar starkt på att göra det med ett par vänner som skickar spelinbjudningar hela tiden. NEJ, jag vill inte spela Farmville och allt vad det heter, och det borde de fatta vid det här laget.
 
Sv: Du "måste"

Finns farmville fortfarande undrar jag? Jag måtte ha blockerat det väl i så fall. Eller så spelar ingen av mina vänner det längre. Och tack och lov hör det till undantagen att det delas sån här skit som tråden handlar om i min feed. Om det delas, så är det tyvärr av någon som det inte är så lämpligt att ta bort. Häpp, :meh:
 
Sv: Du "måste"

kl

Sänt skit skulle få mig att ta bort personen från vänlistan. Jag funderar starkt på att göra det med ett par vänner som skickar spelinbjudningar hela tiden. NEJ, jag vill inte spela Farmville och allt vad det heter, och det borde de fatta vid det här laget.

Nu är det ju Candy crush eller vad det nu heter:yuck:
 
Sv: Du "måste"

Candy crush är min drog ;D
kan ej spela mer för jag har spelat alla 500 banor, men det kommer mera :D

Förstår folk som är irriterade på spelförfrågningar så därför skickar jag bara förfrågningar till de jag vet spelar :)
Sen kan jag bli lika irriterad OM någon får spelförfrågningar från mig och går och surar i ett hörn, MEN FÖR FAN säg till mig så får man inget mer. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Du "måste"

Fick det av en vän som just skrev under käder och jag svarade: "tur du inte menade underkläder :D" men de kanske är meningen för att folk ska gå i fällan?:P
 
Sv: Du "måste"

Finns farmville fortfarande undrar jag? Jag måtte ha blockerat det väl i så fall. Eller så spelar ingen av mina vänner det längre. Och tack och lov hör det till undantagen att det delas sån här skit som tråden handlar om i min feed. Om det delas, så är det tyvärr av någon som det inte är så lämpligt att ta bort. Häpp, :meh:

Jag har i alla fall en fd kollega som skickar förfrågningar om Farmville, så jag antar att det finns. Jag har ingen aning och vill inte veta, skaffa ett liv säger jag. Hur har man tid till sånt?:eek:
 
Sv: Du "måste"

kl

Vi tycker ju alla olika om precis allt, om foton, om maträtter, om visdomsord, om bröstcancergrejen eller gåtan med giraffbilderna.

Om man är vän med någon på fb, borde man inte kunna acceptera olikheterna som trots allt finns? Är det inte olikheterna som berikar? Om spelförfrågningar stör, så kan man väl säga ifrån?

Jag har börjat tänka mig för flera gånger innan jag lägger upp någon bild, innan jag skriver en status så att den verkligen inte missförstås som gnällig, ointressant eller korkad och jag kommenterar numera mest andras statusar för det känns säkrare För jag har faktiskt inget vettigt att skriva egentligen. Jag hör ju runt om mig hur folk gnäller på andra, på de vänner de alltså har på fb om hur ointressanta de är, fula bilder de lägger in, bara skriver om barn, djur, maträtter osv osv. Hur orkar folk klaga så mycket på andra? I samma andetag hör jag att de har fb för att kunna följa med i sina vänners liv. Jag tycker det verkar krocka med att de klagar på vad vännerna skriver och lägger upp.

En av mina vänner sa en gång om en av sina vänner att den personen aldrig skriver något intressant. Det fick mig att fundera på vad som ÄR intressant och ännu mer hur ofta vi pratar om något intressant med andra varje dag. Vad pratar ni om med vänner och familj varje dag? Pratar ni om svälten i världens länder, Texas abortlag, kärnkraftverk, världens krig osv? Eller handlar det oftast mest om andra saker? Vardagliga saker. Pratar ni med andra trots att ni inte har något vettigt att säga? Frågar ni era respektive hur det var på jobbet i dag? Eller era barn om hur det gick på tentan? Eller kollegan om vad denne gjorde i helgen? Hur intressant är det?

Ibland hör jag några personer prata på tåget, jag hör folk prata i skolan, jag hör folk på mitt jobb prata med varandra, och min familj. Och jag kan ibland tänka på varför det är ok att prata om sådana saker IRL men inte på fb. Det känns lite som att fb är till för de klokaste människorna med de vettigaste statusarna, som dryper av solsken.

Bara en lördagsfundering.
 
Sv: Du "måste"

Fast varför ska inte de som vill skriva sådant få lov att göra det utan att riskera bli borttagen egentligen? Man kan ju ignorera det ju :)

Håller med. Jag förstår inte varför man ska ta bort folk från facebook bara för att dom sysslar med detta trams. En sak om det kanske gäller att dom stödjer djurmisshandel/liknande, men detta är ju ändå rätt harmlöst även fast det är irriterande. Man kan ju bara göra så man slipper se deras statusar :)

Och såna som skickar spelförfrågningar osv, det går ju att blockera :)
 
Sv: Du "måste"

Jag har i alla fall en fd kollega som skickar förfrågningar om Farmville, så jag antar att det finns. Jag har ingen aning och vill inte veta, skaffa ett liv säger jag. Hur har man tid till sånt?:eek:

Fast sån värdering gör jag inte av de som spelar. Jag tänker mig att spel som farmville som ju tar mycket tid är ypperliga spel för många som tex är sjuka eller av annan anledning faktiskt inte har möjlighet till samma nivå av 'liv' som andra har. Det är kanske inte så givet för alla att kunna 'skaffa ett liv' om man säger så.

Jag har facebook-kopplade småspel i min lur också som candy crush och liknande. De flesta stora såna här spel sorter ut vilka vänner som spelar eller inte, så får du förfrågningar om just candy crush så har den vännen helt enkelt klantat sig tror ju jag. Jag laddade hem ett annan spel häromveckan som troligen växer så det knakar i användarantal - det däremot vill skicka till alla mina vänner så ibland är det inte lätt att veta hur användar/vänner-vänligt spelet är.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp