Bukefalos 28 år!

Du "måste"

Sv: Du "måste"

Kedje-brev i ny form är vad det är. Jag ignorerar dom och mitt liv har inte drabbats av olycka för att jag struntat att dela vidare eller något liknande. :P
 
Sv: Du "måste"

:eek:

Det slog mig just - det var en vän som la ut
Någon erbjöd mig ett jobb som prostituerad, men jag vet inte om jag ska ta det.

...igår. Just den här vännen har ett *host* brokigt förflutet med oerhört mycket tragik och jobbigheter, och jag vet att den vännen just nu är oerhört desperat över sin jobbsituation. Jag måste säga att jag faktsikt trodde det var en autentisk post. Jag skrev ingenting, tänkte bara att jag skulle ge vännen onda ögat och hota med stryk när jag träffar den i veckan. :D
 
Sv: Du "måste"

Fast sån värdering gör jag inte av de som spelar. Jag tänker mig att spel som farmville som ju tar mycket tid är ypperliga spel för många som tex är sjuka eller av annan anledning faktiskt inte har möjlighet till samma nivå av 'liv' som andra har. Det är kanske inte så givet för alla att kunna 'skaffa ett liv' om man säger så.

Jag har facebook-kopplade småspel i min lur också som candy crush och liknande. De flesta stora såna här spel sorter ut vilka vänner som spelar eller inte, så får du förfrågningar om just candy crush så har den vännen helt enkelt klantat sig tror ju jag. Jag laddade hem ett annan spel häromveckan som troligen växer så det knakar i användarantal - det däremot vill skicka till alla mina vänner så ibland är det inte lätt att veta hur användar/vänner-vänligt spelet är.

Precis som du skriver kan man ibland klanta sig- och det helt utan att mena att vara jobbig på några vis. :) Jag som började spela i somras först har varit noga med att fråga runt om folk fått förfrågningar av mig. Det har de inte fått och jag hoppas verkligen de har så pass mycket vett att de berättar det i så fall för mig så jag kan ändra nån inställning eller vad som det nu kan vara som gör det.
 
Sv: Du "måste"

Lägg ner fb, är ju bara trams mest ändå...

Beror ju på vad man fyller det med. Säger kanske mer om kretsen du är vän med (vars statusuppdateringar och hittepå du ser) än om FB som fenomen?

Själv använder jag FB till att hålla kontakten då jag inte har möjlighet att träffa släkt och vänner, och jag blockerar allt som har med spel att göra och ser alltså inget i den stilen.
 
Sv: Du "måste"

Blockera spelförfrågningar istället. Betydligt trevligare :)

Jag uppskattar att jag i blockeringslistan har ca 400 olika spelapplikationer. Och det tillkommer nya varje dag. Jag hade nu när jag gick in på 'spel' en röd plupp med siffran 62 i. Alltså sextiotvå förfrågningar som inte gäller redan blockerade spel.

Men jag håller med dig, generellt. Det är inte så attans svårt att blocka spel, så det är ju faktiskt trevligare att göra det än att ta bort vänner.

2013-11-23203304_zpsfaa3e579.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Du "måste"

Lägg ner fb, är ju bara trams mest ändå...

Tycker jag inte. Fejan är ett suveränt sätt att hålla sig uppdaterad på och även kunna nätverka. Går att skapa kontakter där som skulle vara omöjliga/mycket svåra irl.

Har dessutom en ny favortsida "I fucking love science", så himla mycket roliga/intressanta poster!
 
Sv: Du "måste"

Den är fantastisk! :)

Kl
Jag är allergisk mot allt som går ut på "jag måste", för jag måste inte alls! :p
 
Sv: Du "måste"

Jag retar mig egentligen inte så mycket på det, alla får väl spela spel om de vill. Jag fattar bara inte hur man orkar skicka förfrågningar en gång i veckan när der borde märkas att man inte är med och spelar. Jaja, jag ska blockera förfrågningar fr o m nu.
 
Sv: Du "måste"

Jag tror att spelarna blir lurade, spelet frågar om man vill fråga vänner om fler liv, och då tror spelaren att spelet bara frågar de som spelar. Jag tror inte att folk numer sitter och väljer ut enskilda vänner vid såna här förfrågningar. Applikationerna vill ha fler spelare, vill hamna högt upp i google play's och itunes nedladdningsstatistik och är därför medvetet luddiga så en oförsiktig knapptryckning så har man skickat förfrågningar även till icke spelande vänner. Så tror jag att det är, baserat på de småspel jag har i min telefon.
Försök att ha överseende, är det förfrågningar hela tiden från en och samma person - skicka ett mess att du inte vill ha spelförfrågningar till denna så kommer den säkert kolla över sina spelförfrågningar efter det.
 
Sv: Du "måste"

Ahaa, kan man göra det? Ska genast fixa!

Till höger i överkant på alla facebookposter, kommer en liten trekant upp om man hovrar över den, då kommer en rullgardinslist ner. Där väljer du 'dölj allt från 'farmville/slots/candycrush/jellysplash/whatever'. Det är den snabbaste vägen att slippa se spelposter.

För att blockera spel/applikationer klickar du på 'förfrågningar' nere i spalten till vänster om din feed. Då kommer alla förfrågningar upp. Klicka på krysset, då kommer tre alternativ::
Du dolde en farmville/slots/candycrush/jellysplash/whatever-förfrågan från honung
Blockera farmville/slots/candycrush/jellysplash/whatever?
Vill du ignorera alla förfrågningar från honung?


...välj då "blockera farmville/slots/candycrush/jellysplash/whatever'. Sen klickar du på 'bekräfta', sen på 'stäng'. :)
 
Sv: Du "måste"

Jag skulle plocka bort vederbörande från fb. Jag avskyr sånt där.

Kan man inte bara ignorera det istället? Känns lättare. Om vännen gillar det så ska hon/han inte straffas för det, men du behöver inte leka samma lek och gilla samma saker.
 
Sv: Du "måste"

Är som när skiten om bröstcancern går. Där man skulle skriva frukt ett år, färg ett annat osv.

För mig som har cancer var det bara så jävla fel. Vad fan hjälper det cancerforsningen att de uppmärksammar det genom skriva en status med sin bhfärg osv? :o Skicka istället ett tips i massmail om BG numret till cancerfonden

Ja men eller hur ja!

Jag tycker att allt sånt där är så otroligt tramsigt men just detta med cancern. Vad hjälper det att folk skriver ut sin bh färg? Det är bara löjligt. :meh:
Och så blir det så där thi hi hi när folk frågar vad det är frågan om. Bah!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp