Du som är duktig på foder, hjälp!

Shark

Trådstartare
Jag har fått tips om en sida på nätet med extremt billiga priser på foder och sand. Både märken som finns här i sverige och andra.
Har nu kikat på ett foder som låter bra. Men jag är inte direkt superbra på denna punkt så skulle vilja höra era åsikter.

Jag skiter i att kopiera det dom skrivit om fodret för det är ju alltid bara vinklat.


Ingredienser:
Torkat Kyckling Kött (min. 59%), torkad Potatis (min 4%), kyckling Färs (min. 9%), Fjäderfä Oil (min. 9%, källa av Omega 6), Fjäderfä Gravy (min. 3%), betmassa (min. 3%), torr Hela ägg (min. 3%), Brewers torrjäst, laxolja (källa till Omega 3), mineraler, cellulosa växt Fiber (min. 0,4%), natriumklorid, kalciumkarbonat, Seaweed / Kelp, Cranberry, DL-metionin, kaliumklorid, Yucca extrakt, Citrus extrakt, Rosemary Extract.

Råprotein (%) 47
Råfett (%) 20
Aska (%) 9.9
Kalcium (%) 2
Fosfor (%) 1.6
Växtråd (%) 2
Vitamin A (IE/kg) 25305
Vitamin D (IE/kg) 1745
Vitamin E (IE/kg) 558
Koppar (mg/kg) 9


För mig känns det som en del jox, men samtidigt, tranbär, citrus osv är väl bra för urinvägar??
 
Senast ändrad:
Sv: Du som är duktig på foder, hjälp!

Så himla mycket jox är det väl egentligen inte, jämfört med andra torrfoder. Betmassa och cellulosa är fibertillskott. Natriumklorid=salt, vilket kan behöva tillsättas ibland. Kalciumkarbonat=kalciumtillskott vilket är helt nödvändigt när man inte har någon naturlig kalciumkälla. Kelp=jod vilket brukar behöva tillsättas. Brewer's yeast=b-vitamintillskott. DL-metionin=surgörande vilket brukar behövas i torrfoder för att inte urinen ska bli basisk (katten ska ha en lätt sur urin). Tranbär för att förebygga UVI. Kaliumklorid=kaliumtillskott vilket brukar behövas ibland. Yucca=gör att bajset luktar mindre (helt onödigt egentligen). Citron och rosmarin som antioxidanter=för bättre hållbarhet.
 
Sv: Du som är duktig på foder, hjälp!

Tack för ett himla bra svar!

Vad anser du, verkar det som ett bra torrfoder? Eller vet du ngt bättre?
 
Sv: Du som är duktig på foder, hjälp!

Jag skulle säga helt klart ett av de bättre på marknaden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
679
Hundhälsa Såg ett torrfoder som ska ha 75% kötthalt och även spannmålsfritt. Fodret heter Applaws. Är det någon som testat det fodret här? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: nilie
·
Hundhälsa FODER NUMMER 1: Köttmjöl från vildsvin (30 %), köttmjöl från frigående lamm (25 %), gula ärter (20 %), kycklingfett (med tokoferoler...
2
Svar
33
· Visningar
2 796
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 037
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp