Bukefalos 28 år!

Dumma frågor del 3

Varför är jag sjuk och utslagen i soffan när vädret är underbart? :(

Tror ni Google kan besvara min fråga? ;)
 
Har köpt ett par klänningar - vilket är ovanligt då jag egentligen är en "tomboy", jeans och tröja duger ju alldeles utmärkt!
Iaf, eftersom jag är en "newbie" inom klänningar.. hur 17 gör man med bh:n? :o

Har ni bh:n på med klänningar som har tunna axelband, eller ingen bh alls? axelbandlösa bh? Ser det otroligt fult/dumt ut om man har bh:n på sig?
/vilsen i kläddjungeln
 
@Ces Allt beror ju på hur klänningen ser ut:D Om klänningen är axelbandslös/har tunna band brukar jag ha en bh utan axelband. Om klänningen är öppen i ryggen går jag utan bh.

Personligen har jag väldigt svårt för att behån syns när den inte ska göra det, så att säga. Tex öppen rygg och så ser man en behå, då förstörs ju hela "öppen-rygg-grejen". Men det är en smaksak!
 
För att det är kulturellt betingat. Det ligger i tiden. Några hundra år bakåt i tiden var det bara män som bar rosa.

Men man är väl inte mer kvinna/kvinlig bara för att man har rosa på sig?! Är det någon färg jag hatar så är det rosa, och det finns nästan överallt, blir trött på det..

(japp jag låter gnällig.. :p Andra får gärna använda rosa och tycka om det, men jag vill gärna slippa ha färgen på saker/kläder/accesoarer osv!) :D
 
Varför är en stor del av de släggkastare och kulstötare man ser på internationella sportmästerskap feta?

Jag begriper naturligtvis att man inte kan se ut som en höjdhoppare och utgår från att en något högre vikt är behövlig, men ger kraftig övervikt verkligen någon fördel mot en lika tung men istället muskulös kropp?
 
Fågelungar lär sig ju sjunga av att imitera sina föräldrar... Men jag funderar på hur gökungar gör, de växer ju inte upp med sina artfränder. När sjunger göken för första gången? (Den måste ju bli mäkta paff när den hostar ur sig sina första läten och det inte låter som dess "föräldrar").
 
Fågelungar lär sig ju sjunga av att imitera sina föräldrar... Men jag funderar på hur gökungar gör, de växer ju inte upp med sina artfränder. När sjunger göken för första gången? (Den måste ju bli mäkta paff när den hostar ur sig sina första läten och det inte låter som dess "föräldrar").
Frågade min fågelföreläsare denna fråga och han svarade att göklätet är så entonigt och enkelt att de kan lära sig det på egen vinge.
 
@Got2Be
Hmm.. Beror på:
- vem jag rider in hästen till (är det en vän eller en helt random person?)
- hur hästen är i psyket
- var finns hästen? hemma/nära/en bot bort?

Bra svar va? :p
 
@Got2Be
Hmm.. Beror på:
- vem jag rider in hästen till (är det en vän eller en helt random person?)
- hur hästen är i psyket
- var finns hästen? hemma/nära/en bot bort?

Bra svar va? :p

Ja, för att vara en så ospecifik fråga så var ditt svar inte så dåligt!:p
Men säg att hästen är ett litet busfrö, inte elak eller så. Tillhör bekanta och står 10-15 min bort med bil!:)
 
Ja, för att vara en så ospecifik fråga så var ditt svar inte så dåligt!:p
Men säg att hästen är ett litet busfrö, inte elak eller så. Tillhör bekanta och står 10-15 min bort med bil!:)

Isf hade jag nog tagit nånstans mellan 250-500kr/gång, då räknar jag 50kr som bensinpengar.
Svårt när man inte sett/känner hästen :)
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 019
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 479
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
436
Senast: astronaut
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 860
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp