Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behandlat munsår/herpes? med Anti och även kladdat det på hakan där jag misstänkt att jag hade finnar.
Nu försvinner de med munsåren men var det finnar eller var det munsår/herpes också?

Aldrig haft munsår innan och har inte hånglat/kysst nån sen November så det känns märkligt?
Såvitt jag vet kan virus som herpes ligga latent länge och endast "aktiveras" i perioder när man tex är stressad eller har något sämre immunförsvar (tex förkylning, sovit dåligt en period osv).

Sen är väl dock inte alla munsår orsakade av virus som herpes, eller? Det är ju möjligt att få munsår om tex luften är mkt torr samt huden runt läpparna är torra och känsliga. Så har jag förstått det i alla fall. Kan dock ha fel.
 
Jag har en töntig fråga! 😬
Hur kan man få duschdraperiet sluta komma flygande inåt, mot kroppen? Försöker alltid spola fast det mot väggen i båda kanter. Men ändå vill duschdraperiet inte göra något annat än att försöka jaga mig och klistra fast sig mot min kropp 🙄

Jag har satt fast metallvikter längst ner med magneter. Lätt att ta bort när man ska tvätta draperiet och det funkar rätt bra.
 
Har hört historier från flera när dom varit hos dagmamma och de egna barnen varit favoriter och man känt man blev olika behandlad. En kompis sa tom att dom fick olika att äta :/ Det är väl förhoppningsvis ovanligt, men tror man undermedvetet favoriserar egna barn, känns jobbigt om man på sin arbetsplats aktivt måste "kolla" sig själv. Men man kan kanske ha sina barn på samma dagis men att man är på olika avdelningar?

Vi hade en lärare på skolan som hade sina barn som elever. Var inte så gammal, tänkte väl inte över det så mycket då, fast tror jag nån gång tänkte att inte hade jag velat ha nån av mina föräldrar som lärare :p

När jag gick i högstadiet fick jag min mamma som lärare i handarbete. Hon vikarierade den "riktiga" läraren som var på mammaledigt. Som tur var det bara 1 år. Normalt sett brukar de inte gå till så utan oftast fanns det ju flera behöriga lärare inom samma ämne (tex matematik) men inte i detta fall. Jag satt längst bak i ett hörn i ett år och sydde för mig själv.
 
S
Jag har en töntig fråga! 😬
Hur kan man få duschdraperiet sluta komma flygande inåt, mot kroppen? Försöker alltid spola fast det mot väggen i båda kanter. Men ändå vill duschdraperiet inte göra något annat än att försöka jaga mig och klistra fast sig mot min kropp 🙄
ställ en schampoflaska eller likande på golvet så håller den emot 😊
 
Tilltalsnamn är inte en separat kategori, det är en "tilläggsmarkering" på ett av förnamnen.
Man har ett eller flera förnamn. Det finns regler om vad som får användas som förnamn och inte.
Valet av vilket av förnamnen som ska vara tilltalsnamn gör man själv utan att det finns några regler kring det.

De andra förnamnen är bara förnamn som inte används som tilltalsnamn. Mellannamn är något annat (ett "extra efternamn" som man kunde ha mellan förnamnet och efternamnet tidigare, innan dubbla efternamn blev tillåtna)
 
Vad är det man brukar äta när man är lös i magen? Googleresultat säger både ät fibrer och fett och ät inte fibrer och fett 🙄
 
Finns det "tysta" övergångsställen i Sverige? Alltså sådana som kontrolleras med grön/röd gubbe men inte gör något ljud ifrån sig när det är rött/grönt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 145
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 416
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp