Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan det bli tungmetaller i om de bara eldar träd och ris? Uppriktigt nyfiken :)

Det finns i veden (träden har tagit upp den ur marken) och blir ännu mer koncentrerat i askan. Det finns aska som är ok att använda... men det vet an inte genom att titta på den utan man måste analysera den. Dvs det funkar inte, det blir för dyrt.

Tungmetaller finns ju i vår miljö eftersom de vittrar från berg som innehåller dem. Tex går det inte att använda Faluns grundvatten eftersom staden är byggd på gamla massor från gruvan... och de läcker. I ett bostadsområde ovanför gruvan rekommenderas de som bor där att inte odla grönsaker i befintlig jord utan att använda pallkragar med inköpt jord.
 
Jag har en töntig fråga! 😬
Hur kan man få duschdraperiet sluta komma flygande inåt, mot kroppen? Försöker alltid spola fast det mot väggen i båda kanter. Men ändå vill duschdraperiet inte göra något annat än att försöka jaga mig och klistra fast sig mot min kropp 🙄
 
Jag har en töntig fråga! 😬
Hur kan man få duschdraperiet sluta komma flygande inåt, mot kroppen? Försöker alltid spola fast det mot väggen i båda kanter. Men ändå vill duschdraperiet inte göra något annat än att försöka jaga mig och klistra fast sig mot min kropp 🙄
För mig funkar det bäst att göra precis tvärt om, inte klistra fast det mot väggen, utan lämna en glipa i kanten så att luften enklare cirkulerar. Annars gör värmevskillndaden innanför och utanför draperiet att det dras mot dig :)
 
För mig funkar det bäst att göra precis tvärt om, inte klistra fast det mot väggen, utan lämna en glipa i kanten så att luften enklare cirkulerar. Annars gör värmevskillndaden innanför och utanför draperiet att det dras mot dig :)
Kanske kan testa! Lite tveksam till att det funkar, draperiet är liiite kort och brukar lossna från väggen, ändå vill det klistra ☹️
 
Behandlat munsår/herpes? med Anti och även kladdat det på hakan där jag misstänkt att jag hade finnar.
Nu försvinner de med munsåren men var det finnar eller var det munsår/herpes också?

Aldrig haft munsår innan och har inte hånglat/kysst nån sen November så det känns märkligt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp