Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns väldigt omständligt då det räcker med ett ord, men det kanske är så enkelt :rofl:
Om det finns ord beror ju på om ordet behövs, om det är något man talar om.

Vatten på isen uppstår här i mina traker under några få dagar och inte varje år. Med andra ord inget man ordar om. Det har ingen betydelse i vardagen.
Kan tänka mig att pimpelfiskare kanske pratar om det men hur många pimplar? Jag känner ingen. Det är något man ser ute på nån sjö när man far förbi med bilen :D
 
Om det finns ord beror ju på om ordet behövs, om det är något man talar om.

Vatten på isen uppstår här i mina traker under några få dagar och inte varje år. Med andra ord inget man ordar om. Det har ingen betydelse i vardagen.
Kan tänka mig att pimpelfiskare kanske pratar om det men hur många pimplar? Jag känner ingen. Det är något man ser ute på nån sjö när man far förbi med bilen :D
Jag är aldrig ute på isen, men vi pratade om risken för ovanavatten igår ändå. :D
Stöp eller stöpis brukar vi säga när vi kör skoter på sjöar i alla fall. :)
Var bor du?
 
Nej. Många använder det som gödning men efter att ha läst en artikel om mängden tungmetaller som kan finnas i aska är det inget jag vill ha ut i trädgården.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=6513781

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6382685

Jag har fö jobbat med forskaren som nämns i första artikeln :)
Nej.

(gräsmattegödning funkar, men inte som gödning till något man tänker äta)

Då får jag kratta ut det bara helt enkelt. Vi har varit tvungna att ta ner massa träd och eldar ris i flera veckor...

@Hoarfrost får se om jag orkar putsa något :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 424
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp