Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka på bilfläktstemat :D
Finns det både till- och frånluft i en bil?

Du har cirkulation in och ut från kupén, det finns en knapp där du kan stänga tilluften för att tex värma upp kupén snabbare (alltså bara cirkulera den varma inneluften och inte suga in mer kall uteluft).

Knapp nr 9:
ud39347_2_1.jpg
 
Tillbaka på bilfläktstemat :D
Finns det både till- och frånluft i en bil?

Någon maskinell "frånluft" brukar inte finnas (inte i äldre bilar åtm) men det brukar finnas ventilationshål i bakdelen av bilen. Det finns de som på något vänster täppt åter dessa när de lagat upp en bil, då har rutorna börjat imma åter.
 
Någon maskinell "frånluft" brukar inte finnas (inte i äldre bilar åtm) men det brukar finnas ventilationshål i bakdelen av bilen. Det finns de som på något vänster täppt åter dessa när de lagat upp en bil, då har rutorna börjat imma åter.
Hm, undrar om det var så med min förra? En gammal Ford Focus. Den immade igen något så kopiöst!
 
Hm, undrar om det var så med min förra? En gammal Ford Focus. Den immade igen något så kopiöst!

Mycket möjligt.
Jag har hört om vissa bilmodeller som haft det problemet, så det kan också vara en miss rent konstruktionsmässigt. Vet att vissa har gjort flera "ventilationshål" själv för att få bukt på problemet (då har det oftast handlat om äldre bilar och/eller folk som vetat vad de håller på med).
I vissa fall kan det också bero på igendegade friskluftsfilter, ventilationsslangar som hoppat ur, läckage så det kommer in vatten någonstans... det är roligt det här med bilar ibland (min första bil var en sådan där sak som det till sist var enklare att räkna upp det som fungerade än det som var sönder :p )
 
Jag har en fråga, när ni har ägglossning och blöder lite vid den - är det färskt blod eller lite gammalt (som vid mens)?
Jag brukar aldrig blöda mellan mensperioderna så började undra om det var ägglossningen när jag plötsligt fick lite blod på toalettpappret efter ett toalettbesök ett par dagar nyligen.
Gammalt blod vid mens?
Blöda vid ägglossning?
Aldrig varit med om det. Har iofs PCOS så kanske fungerar lite annorlunda.
 
Någon maskinell "frånluft" brukar inte finnas (inte i äldre bilar åtm) men det brukar finnas ventilationshål i bakdelen av bilen. Det finns de som på något vänster täppt åter dessa när de lagat upp en bil, då har rutorna börjat imma åter.
Okej, jag undrade just var frånluften skulle åka ut... min bil är från 2014. Måste genast kolla bakdelen på min bil :D
 
Sorry nu, En parantes, men den ÄR lite rolig.

För ett par sidor sen var TE uppe på tapeten.
The, tea, te.

Så på ämnet;
Tekaka. En vanlig enkel tekaka.

Det kan bli så FEL när man både särskriver och kommer med alternativa stavningar:angel:
 

Bifogade filer

  • A16AA491-06BC-4F36-A6A9-148FA26F9A8E.jpeg
    A16AA491-06BC-4F36-A6A9-148FA26F9A8E.jpeg
    59,8 KB · Visningar: 45
Gammalt blod vid mens?
Blöda vid ägglossning?
Aldrig varit med om det. Har iofs PCOS så kanske fungerar lite annorlunda.
Ja alltså, vid mensen är färgen vanligen mörkröd, nästan brun mot slutet och röd bara i början typ. Dvs blodet blir lite gammalt ju längre man kommer in i mensen.
Men detta var ljust rött, men bara en liten fläck. Därför undrade jag om det var ägglossning eller om jag råkade rispa något i underlivet 🤔 Fast jag hade inte ont.
 
Ja alltså, vid mensen är färgen vanligen mörkröd, nästan brun mot slutet och röd bara i början typ. Dvs blodet blir lite gammalt ju längre man kommer in i mensen.
Men detta var ljust rött, men bara en liten fläck. Därför undrade jag om det var ägglossning eller om jag råkade rispa något i underlivet 🤔 Fast jag hade inte ont.
Jag tror att alla kvinnor är olika. De gångerna jag haft mellanblödningar är endast när jag ätit p-piller som inte passat mig och då har det varit ljust, färskt blod som kommit.
 
Jag tror att alla kvinnor är olika. De gångerna jag haft mellanblödningar är endast när jag ätit p-piller som inte passat mig och då har det varit ljust, färskt blod som kommit.
Ja jag har aldrig haft mellanblödningar, därför blev jag lite undrande om det var det. Kom dessutom två olika dagar med en dag mellan :confused:🤷‍♀️ (av ingen anledning, äter inte p-piller)
Men då var det nog en mellanblödning iallafall :up:
Mellanblödningar brukar väl vara pga ägglossning? Eller kan det dyka upp närsom bara?

(Obs jag är inte orolig men blev nyfiken :D)
 
Ja alltså, vid mensen är färgen vanligen mörkröd, nästan brun mot slutet och röd bara i början typ. Dvs blodet blir lite gammalt ju längre man kommer in i mensen.
Men detta var ljust rött, men bara en liten fläck. Därför undrade jag om det var ägglossning eller om jag råkade rispa något i underlivet 🤔 Fast jag hade inte ont.
Aha! Kan kanske vara en liten mellanblödning?

Äsch. Man ska läsa hela tråden innan man svarar … :D
 
Du kan absolut ha en mellanblödning vid ägglossning. Stämmer det i tiden för ägglossning? Annars kan det vara en mängd andra saker, tex infektioner, graviditet, osv.
Graviditet är det iallafall definitivt inte, om inte det kommer en ny jungfrufödsel :p
Enligt min app så stämde det bra i tiden, men jag blev lite förvånad över att de kom två gånger med en dag mellan. Det händer väl bara en gång?
 
Köpte ett mörkt tyg med lim på baksidan för några år sen, som används för att lappa och laga tyg. Man klipper av en bit i den storleken man behöver och stryker på plagget som ska lagas. Någon som vet vad jag pratar om och vad det heter? Vill köpa mer men hittar det inte och vet inte helt vad jag ska söka på 🤔☺️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 147
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp