Håller med @Ramona, han var tydligen inget att ha.

Det här fastnar jag lite på. Det är ju faktiskt inte vad Ramona säger, hon säger inte att han inte var något att ha, fast du tolkar det så. Det är intressant.

En person är ju inte "inget att ha" bara för att han dumpar. I mina öron låter det dessutom som om killen gjort det på ett schyst sätt. Zebran är kär, det är inte han, då lämnar han.

Håller däremot med dig om att Zebran inte bör hålla uppe kontakten som vän. Det är nästan alltid avancerat självbedrägeri som man själv bara förlorar på. Kärleken går inte över då.
 
Om ni läser mina inlägg kommer ni att hitta att jag skrev att JAG blev skeptisk.

Det där ältandet som du håller på med, hade varit begripligt, om än inte särskilt konstruktivt, om det var TS som ältade på samma vis. Men att någon annan än TS gör det är helt orimligt. Vad spelar det för roll att DU är skeptisk?
 
@Lovisaleonora Jag håller med. Det verkar helkonstigt att "fejkdumpa". Men eftersom TS inte ältar killens motiv, behöver ju vi inte heller göra det. Att älta Squies motiv för att älta TS fd killes motiv för att dumpa TS, känns som en för hög abstraktionsnivå en regnig måndag. :)

Men det är klart han inte ljuger!
 
Jag är uppriktigt intresserad vad man är skeptisk mot. Jag tycker om att försöka förstå hur folk tänker, det brukar underlätta i många situationer i verkliga livet.
 
Det här fastnar jag lite på. Det är ju faktiskt inte vad Ramona säger, hon säger inte att han inte var något att ha, fast du tolkar det så. Det är intressant.

En person är ju inte "inget att ha" bara för att han dumpar. I mina öron låter det dessutom som om killen gjort det på ett schyst sätt. Zebran är kär, det är inte han, då lämnar han.

Håller däremot med dig om att Zebran inte bör hålla uppe kontakten som vän. Det är nästan alltid avancerat självbedrägeri som man själv bara förlorar på. Kärleken går inte över då.

Kan medge att jag misstolkade Ramona men jag fick intrycket att gul_zebra berättat betydligt tidigare än dumpningen att hon var kär. Återigen, jag kan ha tolkat det fel men om det stämmer tycker jag att det är taskigt att fortsätta. Givetvis har alla ansvar för sina egna handlingar men man kan ju försöka att inte såra andra i onödan.
 
Kan medge att jag misstolkade Ramona men jag fick intrycket att gul_zebra berättat betydligt tidigare än dumpningen att hon var kär. Återigen, jag kan ha tolkat det fel men om det stämmer tycker jag att det är taskigt att fortsätta. Givetvis har alla ansvar för sina egna handlingar men man kan ju försöka att inte såra andra i onödan.

Aha, jag fattade det som att du tolkade Ramona som att han inte var schyst. Menade du bara dig själv kommer det ju i ett annat läge.
 
han var tydligen inget att ha
Jo, han är väldigt mycket att ha.

Förstår det. Det är ju bättre att du ger din kärlek till någon annan som älskar dig tillbaka. Så grattis! :)
Grattis? Jag ser inte riktigt vad det finns att gratulera, jag vill bara lägga mig ner och dö...

Kan medge att jag misstolkade Ramona men jag fick intrycket att gul_zebra berättat betydligt tidigare än dumpningen att hon var kär. Återigen, jag kan ha tolkat det fel men om det stämmer tycker jag att det är taskigt att fortsätta. Givetvis har alla ansvar för sina egna handlingar men man kan ju försöka att inte såra andra i onödan.
Att jag var kär kom fram inom ett par månader från att vi sågs och han ville tydligen vänta och se om han fick känslor han också. Men förutom missförstånd alldeles i början har han varit öppen med att han inte haft känslor för mig utan tvärtom varit livrädd för att få just det och inte trott att han kan få känslor för någon. Att jag har stannat är helt och hållet mitt eget fel och det gjorde jag av den enkla anledningen att om det så tar 20 jävla år av elände så är han värd det. Kunde man spola tillbaka tiden och börja om så skulle jag göra precis samma sak om och om och om igen, för han är värd det.
 
Tråkigt. Dessvärre känner i alla fall inte jag till några bra genvägar till att komma vidare. Det är väl ungefär som att mista någon man har nära. Det gör ont, man sörjer och går sen vidare. Ramona har förstås rätt, du blir inte hjälpt av att älta förlusten. Han har släppt dig och gått vidare, nu måste du också göra det. Men sen är det nog lättare sagt än gjort. Att fortsätta med att umgås som vänner är nog ingen genväg till att kunna gå vidare, snarare en väg för att fortsätta älta att det kanske finns en öppning. Men å andra sidan kan det fungera för er. Jag har sett andra som klarat av det. Å andra sidan har jag sett desto fler som inte gjort det.

Du får trösta dig med att det varit en bra tid de här åren och hitta något som skingrar tankarna tills det värsta onda går över.
 
Här är en till som är väldigt nyfiken på den där kakan och var skepsisen kommer från...

Det här:
... är över nu. That's a good thing.
Det är det ju inte. Tvärtom är det bara mycket värre nu. Alltså jag kanske överreagerar nu men ett grattis känns faktiskt bara som en käftsmäll.
 
@gul_zebra
Jag har också varit där och det enda man faktiskt kan vara säker på är att det blir bättre. Man får lägga sig ner och tycka synd om sig själv ett tag. Spelar ingen roll om det egentligen är bättre för en eller inte, det är logiskt att tänka så och känslor är inte logiska. Det som känslor däremot är är övergående, både de bra och de dåliga så kämpa på! Försök att ibland klämma in en positiv tanke även om det känns påtvingat så kommer det bli lättare och lättare.
 
Här är en till som är väldigt nyfiken på den där kakan och var skepsisen kommer från...


Det är det ju inte. Tvärtom är det bara mycket värre nu. Alltså jag kanske överreagerar nu men ett grattis känns faktiskt bara som en käftsmäll.

Det är förståeligt att det känns värre nu. Men någon gång i framtiden kommer det kännas bättre och då kommer det vara skönt att inte vara olyckligt kär längre. Låter som du varit det ett tag, vilket är oerhört jobbigt.

Hoppas du mår bättre snart.
 
Men förutom missförstånd alldeles i början har han varit öppen med att han inte haft känslor för mig utan tvärtom varit livrädd för att få just det och inte trott att han kan få känslor för någon.

Det här låter ju som att han är antingen emotionellt störd, eller feg. Oavsett vilket är det ingen höjdare ur relationsperspektiv, även om han är underbar på andra vis.

Alla funkar ju olika, men för mig har det aldrig funkat att helt sonika bestämma mig för att inte älta, klart man tänker på den man är kär i. Däremot kan man ju fundera lite på motpartens negativa sidor, även om det ligger närmre tillhands att fördjupa sig i de goda sidorna när man är kär. Jag håller med flera andra om att plågan bara lär bli längre och värre av att fortsätta umgås - även om man i din sits kanske tänker att hellre vänner än ingenting, så tror jag i princip att det är bättre att minimera umgänget.
 
Det är det ju inte. Tvärtom är det bara mycket värre nu. Alltså jag kanske överreagerar nu men ett grattis känns faktiskt bara som en käftsmäll.

Du ser det kanske så nu, men att vara i en relation där du inte är älskad är ju nästan som att bli psykiskt misshandlad. Någonstans där ute finns det någon som älskar dig på samma vis som du älskat den här mannen. Och jag lovar dig, det är tusen gånger bättre att vara älskad tillbaka än att slösa sin tid i en relation där det inte finns känslor från ena parten.

Hade jag varit du hade jag brutit kontakten helt, iaf tills dina känslor gått över. Ska ni fortsätta träffas blir det för att lindra hans samvete och få dig att må ännu sämre..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 951
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
25
· Visningar
712
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 191
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp