Hela situationen är en käftsmäll, Zebran. Obesvarad kärlek suger så djävla fett att det inte går att beskriva. Och det är faktiskt inte alltid så att andra parten är ett as, en idiot eller ett fegt kräk. Ibland är det bara en underbar människa som det av en eller annan anledning inte går att få ihop det med just nu.

Livet är förbannat segt ibland, och det enda sättet att komma vidare är att överleva. Det finns tyvärr inga bra tips, mer än att du måste ta hand om dig, tycka synd om dig i lagom mängd och någonstans ändå vara glad för att du fick träffa en så fin människa som du beskriver att han är.
 
Det är det ju inte. Tvärtom är det bara mycket värre nu. Alltså jag kanske överreagerar nu men ett grattis känns faktiskt bara som en käftsmäll.
Jo men det är ju så det funkar, först blir det värre och sen blir det bättre. Nu vet du ju att du kan älska och kanske lite vad du vill ha av en relation. Sen är det bara att tillåta sig att sörja och att älta ett tag men se till att man inte fastnar där utan går vidare efter ett tag. Man ska inte vara vara rädd för att sörja och älta för det är en del av en normal sorgeprocess, problemet är om man fastnar och inte kommer därifrån utan fortsätter att älta i resten av sitt liv.

Jag tror också på att inte ha någon kontakt utan att försöka söka sin tröst och trygghet i andra relationer hos vänner och familj.
 
Ja jag VET att det egentligen är bättre såhär, jag har vetat det i ett antal år, det jag stör mig på att jag får ett jävla grattis upptryckt i nyllet. Det finns ingenting att gratulera, hela skiten suger getpung.
 
Ja jag VET att det egentligen är bättre såhär, jag har vetat det i ett antal år, det jag stör mig på att jag får ett jävla grattis upptryckt i nyllet. Det finns ingenting att gratulera, hela skiten suger getpung.

Det gör det väl för alla som blir ratade.
 
Ja jag VET att det egentligen är bättre såhär, jag har vetat det i ett antal år, det jag stör mig på att jag får ett jävla grattis upptryckt i nyllet. Det finns ingenting att gratulera, hela skiten suger getpung.
Klart det känns för jävligt. Men jag tror att du kommer att klara att bryta ihop och komma igen. Jag tror inte att du är en ältare.
 
Det finns ingenting att gratulera
Jodå, det finns det. Du har gått ifrån att vara i en ensidig relation där du har slösat din kärlek på någon som inte besvarade den; till att nu ha möjlighet att slösa den på dig själv istället och så småningom på någon annan, som älskar dig tillbaka på samma sätt.

Ur askan växer de vackraste blommorna.
 
Jodå, det finns det. Du har gått ifrån att vara i en ensidig relation där du har slösat din kärlek på någon som inte besvarade den; till att nu ha möjlighet att slösa den på dig själv istället och så småningom på någon annan, som älskar dig tillbaka på samma sätt.

Ur askan växer de vackraste blommorna.
Om det nu blir så kommer gul_zebra att märka det, just nu är det jobbigt och tufft för henne och jag är inte helt övertygad om att dina floskelorgier hjälper särskilt mycket.
 
Om det nu blir så kommer gul_zebra att märka det, just nu är det jobbigt och tufft för henne och jag är inte helt övertygad om att dina floskelorgier hjälper särskilt mycket.
Ja men precis!

@gul_zebra Jag lider med dig! Det suger så jävla hårt när man är mitt uppe i allting och hade jag fått ett jävla grattis när jag var som ledsnat hade jag nog svarat med något som gjort mig bannad ;). Du verkar otroligt stark och tuff tycker jag och jag tror absolut att du fixar det här. Sörj som fan, var ledsen, arg, älta, skrik, gråt, älta lite mer men se till att inte ha någon kontakt. Jag ältade som fan när jag bröt senast och för mig var det oerhört viktigt. Mina vänner (min syster framförallt) lyssnade och lyssnade och lyssnade och hade jag inte fått ur mig allt det där hade jag nog inte kunnat gå vidare.

Stor kram från mig!
 
No shit Sherlock.
Ignorera såna där tramsiga jävla kommentarer! Vad hjälper det dig att andra också blir lessna när de blivit dumpade? Ingenting alls. Men ta inte åt dig, vissa har lite märkliga behov av att var småtaskiga på nätet.
 
Det här låter ju som att han är antingen emotionellt störd, eller feg. Oavsett vilket är det ingen höjdare ur relationsperspektiv, även om han är underbar på andra vis.

Tycker det är fult mot zebran att skälla på hennes kärlek. Är hon kär så är hon. Är hon ledsen så är hon. Det blir knappast bättre av att någon skriver "Han var inget att ha" eller "Det här låter ju som att han är antingen emotionellt störd, eller feg" Ingen vill väl höra sånt om någon man är kär i.
 
Tycker det är fult mot zebran att skälla på hennes kärlek. Är hon kär så är hon. Är hon ledsen så är hon. Det blir knappast bättre av att någon skriver "Han var inget att ha" eller "Det här låter ju som att han är antingen emotionellt störd, eller feg" Ingen vill väl höra sånt om någon man är kär i.

Men det kan vara sånt som är lite trösterikt att fundera på, när det känns som att den finaste personen i världen har dumpat en. Alla människor har dåliga sidor, även om man inte ser dem just när man är kär. "Inget att ha" är kanske att ta i, men det är klart det inte är optimala förutsättningar för en relation med en människa som tror sig aldrig kunna få känslor för någon. Det har ju inget med Zebran att göra, det är ju hans problem med sig själv.

Givetvis ser man den man är kär i som den finaste som finns, men enligt min erfarenhet gör man sig själv ingen tjänst genom att fortsätta blunda för de negativa sidorna när man blivit dumpad, och bibehålla bilden av den personen som Den Objektivt Mest Underbara Människa Som Nånsin Gått I Ett Par Skor.
 
men enligt min erfarenhet gör man sig själv ingen tjänst genom att fortsätta blunda för de negativa sidorna när man blivit dumpad, och bibehålla bilden av den personen som Den Objektivt Mest Underbara Människa Som Nånsin Gått I Ett Par Skor.

Men man tänker sällan riktigt förnuftigt då man precis blivit dumpad och det är mycket känslor inblandade. Det skär alltid i mitt hjärta då någon här på buke är olycklig över att t.ex ha blivit dumpad, och många svarar typ "glöm honom, han är en idiot". Vem vill höra att man älskar en idiot? Vem vill höra att man älskar en emotionellt störd? Mitt i kaoset?! Såna insikter brukar nog växa fram, tids nog.
 
I det här fallet är det inte en idiot eller emotionellt störd eller vad somliga i tråden än vill dra till med... Han har sina brister ja, det gör honom bara mänsklig. Ja, han är rädd för känslor och förhållanden efter att ha blivit sårad gång på gång tidigare. Ja, det är en nackdel. Men det gör honom inte till en dålig människa. Tvärtom är det en del av det som gör honom till honom. Det är honom jag älskar, inte en del av honom utan hela honom, brister och allt.
 
Men man tänker sällan riktigt förnuftigt då man precis blivit dumpad och det är mycket känslor inblandade. Det skär alltid i mitt hjärta då någon här på buke är olycklig över att t.ex ha blivit dumpad, och många svarar typ "glöm honom, han är en idiot". Vem vill höra att man älskar en idiot? Vem vill höra att man älskar en emotionellt störd? Mitt i kaoset?! Såna insikter brukar nog växa fram, tids nog.

Fast inte skrev jag att han var en idiot? Eller att hon skulle glömma?

Men min erfarenhet är att det faktiskt kan hjälpa att tvinga sig själv att se de dåliga sidorna också, för att ta udden av den värsta smärtan. Det kommer ju inte sluta göra ont förrän man slutar vara himlastormande kär, och så länge man bara kan se det positiva, så kommer man fortsätta vara kär. Med det inte sagt att personen är en idiot som bäst borde glömmas, det kanske är en jättefin person på många sätt - men vad det verkar med skavanken att inte kunna eller vilja älska någon. Och då blir ju relationer svåra eller omöjliga, hur fin man än är i övrigt. Attans ledsamt på alla vis förstås, men det gör en ju i slutändan inte till riktigt den där optimala personen.

Visst, insikter växer fram tids nog, men man kan ju vattna och bädda för dem, eller rensa bort dem så att de aldrig växer till sig.
 
I det här fallet är det inte en idiot eller emotionellt störd eller vad somliga i tråden än vill dra till med... Han har sina brister ja, det gör honom bara mänsklig. Ja, han är rädd för känslor och förhållanden efter att ha blivit sårad gång på gång tidigare. Ja, det är en nackdel. Men det gör honom inte till en dålig människa. Tvärtom gör det honom till honom. Det är honom jag älskar, inte en del av honom utan hela honom, brister och allt.

Ja, det är en jättenackdel som gör att han kommer leva singel för evigt. Trist för honom.

Det betyder inte att han är en dålig människa, bara en som väljer ensamheten framför risken att bli sårad och chansen att kunna dela sitt liv med någon.

Jag skrev feg eller emotionellt störd, och om han blivit rädd och därför inte vågar tillåta sig själv att ha känslor längre, då är han ju feg.

Oförmågan att känna något för andra människor, är det verkligen nyckeln i vad du älskar hos honom? Eller snarare något som inte gör något, eftersom du är kär? Alltså, man kan ju hjälpa sig själv på traven att sluta vara kär och göra slut på plågan, genom att öva sig på att ta av sig de rosa glasögonen. Även om man tycker han ser lika rosa ut utan i början.
 
Ja, det är en jättenackdel som gör att han kommer leva singel för evigt. Trist för honom.

Det betyder inte att han är en dålig människa, bara en som väljer ensamheten framför risken att bli sårad och chansen att kunna dela sitt liv med någon.

Jag skrev feg eller emotionellt störd, och om han blivit rädd och därför inte vågar tillåta sig själv att ha känslor längre, då är han ju feg.

Oförmågan att känna något för andra människor, är det verkligen nyckeln i vad du älskar hos honom? Eller snarare något som inte gör något, eftersom du är kär? Alltså, man kan ju hjälpa sig själv på traven att sluta vara kär och göra slut på plågan, genom att öva sig på att ta av sig de rosa glasögonen. Även om man tycker han ser lika rosa ut utan i början.
Det tror jag inte. Han kan mycket väl komma över det tids nog. Inte är det ett val heller.

Nej. Jag uttryckte mig dåligt och har ändrat.
 
Fast inte skrev jag att han var en idiot? Eller att hon skulle glömma?

Men min erfarenhet är att det faktiskt kan hjälpa att tvinga sig själv att se de dåliga sidorna också, för att ta udden av den värsta smärtan. Det kommer ju inte sluta göra ont förrän man slutar vara himlastormande kär, och så länge man bara kan se det positiva, så kommer man fortsätta vara kär. Med det inte sagt att personen är en idiot som bäst borde glömmas, det kanske är en jättefin person på många sätt - men vad det verkar med skavanken att inte kunna eller vilja älska någon. Och då blir ju relationer svåra eller omöjliga, hur fin man än är i övrigt. Attans ledsamt på alla vis förstås, men det gör en ju i slutändan inte till riktigt den där optimala personen.

Visst, insikter växer fram tids nog, men man kan ju vattna och bädda för dem, eller rensa bort dem så att de aldrig växer till sig.

Nej du skrev inte idiot eller att hon skulle glömma. Jag tog bara upp liknande fall som förekommit tidigare.

Som zebra skriver så ser hon killens dåliga sidor också, och älskar honom med dem. Man älskar med hjärtat, inte med hjärnan och smärtan blir mindre med tiden, det vet vi alla. Man kan trots det inte sluta vara kär helt plötsligt för att någon "uppmanar en till det". Det är sen sorgeprocess man måste gå igenom. Det måste få ta tid, liksom sorgen efter att någon dött.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 187
Senast: Luff
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 631
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp