dumpar fysiskt minne/blåskärm?

S

Sandra_L

Min laptop har börjat beteé sig konstigt.. oftast kommer det upp felmeddelande från internet explorer.. och att sidan måste stängas/laddas om osv... och ibland kan även en blåskärm komma upp där det står påbörjar dumpning av fysiskt minne sen startar datarn om direkt... detta händer kanske 1-3 ggr per dag.. Nu har jag rensat min dator från stora filer, skräp osv men den håller fortfarande på men dock inte lika mycket kanske ... Har kollat i loggboken men blev inte klokare för det.. men det namn jag ofta ser är typ error, dll nånting ? många säger att det kan vara överhettning men har även fått en blåskärm med dumpning av fysiskt minne när jag startat upp datorn och den startar om igen och sedan funkar den tills nya problem/ explorer felmeddelande uppstår efter några timmar.. har installerat firefox istället men även den har fått stängas ner ibland..

Nån som vet vad detta kan vara.. virus? hårdvarufel? vad kan man göra åt detta? hur hittar man själva problemet? jag har ingen aning om hur man formaterar om en dator så det är ingen ideé att ni tipsar om detta haha..
 
Sv: dumpar fysiskt minne/blåskärm?

Hårdvarufel, speciellt överhettning (men inte troligt om det är direkt vid uppstart) eller RAM är vanliga orsaker. Även damm kan vara orsak ibland. Lättare att säga något om du faktiskt berättar vad det är för felmeddelande. "typ error, dll nånting" säger inte så mycket. Det står i loggboken, kolla efter felkälla BugCheck efter att du fått en bluescreen.
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp