Bukefalos 28 år!

Duschdraperi eller glasdörrar?

Jag planerar renovera badrummet och hade tänkt sätta in dörrar i glas men har börjat fundera på om inte ett vanligt draperi i stil med nedan ändå är bättre? Nackdelarna jag ser med dörrarna är att det nog känns mera instängt och trångt i duschen med hårda dörrar jämfört med ett mjukt draperi samt att risken alltid finns att man råkar spräcka glasen. Vad tycker ni som har/har haft duschdörrar i glas?
Jag kommer aldrig gå tillbaka till draperi efter att ha haft glasväggar ett par år nu. Tycker draperier är fult och ohygieniskt och tycker faktiskt det blir mycket mer instängt med draperi än med glasväggar.

Rengöringen är enligt mig inget problem. Sprayar på med avkalkande rengöring en stund innan jag går in i duschen, drar över med en svamp och sköljer av när jag duschar. Tar två minuter, gör det kanske en gång i månaden och de håller sig fina.
 
Visst kräver glasdörrar lite mer i rengöring men om man som ngn annan nämnde använder skrapa Direkt efter dusch behöver man inte gno speciellt ofta för att de ska hålla sig fina.
har rundad glasdörr man viker in emot väggen när den inte behövs. Hade aldrig stått ut med duschdraperi i mitt badrum, bor i hyreshus och när de skulle stamrenovera valde jag att betala extra just för dörren. Hade sett hur de som inte valt det fått det, dvs en duschdraperi stång så högt i tak att inget draperi är tillräckligt långt och lutningen på golvet långt ifrån tillräcklig för en sådan variant.
Så återigen, mycket glad över att ha glasdörren som besparar mig allt vatten jag annars hade fått torka upp varenda gång efter dusch.
 
Lite OT...
Jag vaxar våra glasdörrar med glasvax till bilen. Behöver sällan bry oss om prickar eller smuts och då har vi oerhört kalkrikt vatten.
Vaxar två gånger om året.

sa absolut genialt! Jag hade en jattestor dusch med klart glas pa tre sidor i Florida. Jatte snyggt! MEN Florida har hart vatten och det var INTE sa kul att gora rent. Och varfor har jag aldrig tankt pa att ha Rainex pa dush glas? :cautious:
 
Dagens överraskning:
Diskmaskinens sköljmedel + vatten -> blomspruta.
Spruta. Vänta nån minut. Torka med trasa. Skölj av. Borta.
Bra tips, men för mig personligen är problemet löst genom avlägsnande av glasväggen (och resten av badrummet) :D

(för att hålla det snyggt hade det behövts göras dagligen och det hade inte hänt...)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 411
Senast: Wonderwoman
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 968
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 347
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp