Dvärghamster!

E

evelinn

Har presis blivit ägare till en liten dvärg hamster...(sibirisk)
Nån som har en o kan berätta lite om dom???
KRAM
 
Jag har själv två stycken dvärghamstrar. Egentligen är namnet på rasen Rysk Vintervit dvärghamster. Den har bara blivit omdöpt i djuraffärerna. På vintern kan det hända att hamstrarna byter päls till en vitare och tätare päls. Men de byter bara under vissa fårhållande t ex kyla. Mina hamstrar får bara en ljusare nyans och sämre teckning.
OM du går in på denna hemsidan
http://home.swipnet.se/~w-50283/ssv.htm så står där massor.

Hlsn Elisabet :bump:
 
Sibirisk dvärghmster är det gamla namnet hos vintervit :)
Dom finns i färgerna agouti och sapphire och i dom färgerna kan dom också ha den blekeffekt som gör att det ser ut att dom har sin vinterpäls färg året runt sapphire pearl och agouti pearl.
Du kan läsa om dom hos Svenska Hamsterföreningen och även se bilder på färgerna.
Även skötselråd finns där :cool:

Man kan få en vintervit att byta färg på päls (till vinterdräckt) genom att ge den mindre ljus.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 190
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Milene
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 456
Senast: Amha
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 018
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp