Bukefalos 28 år!

Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag tror -obs tror- att de negativa reaktionerna inom C skulle bli starkare än inom L.

Blä. De säger ju att de inte vill göra sig beroende av sd. Ändå får jag ingen ro.

Det tror inte jag. Det skulle bli precis lika starka relationer inom L. Att inte släppa fram varken SD eller V är väldigt viktigt för L. Om L sätter sig i en regering med SD-stöd vinkar de hejdå till riksdagen 2022, det är jag övertygad om.
 
Jag tänkte på biskvier! Men de är så kladdiga. Jag hade velat ha mindre kladdiga kakor i en så viktig stund.

Det här är sant faktiskt, man vill ju inte sitta där i den ljusa soffan och slicka sig om fingrarna! Det är nästan ett hån att servera biskvier nu när jag tänker efter. Man kan inte se professionell ut när man äter biskvier så man måste avhålla sig och skulle inte kunna tänka på något annat under hela mötets och därför försäga sig och trassla in sig! Smart drag av Andreas, men fult 😭😭.
 
Det här är sant faktiskt, man vill ju inte sitta där i den ljusa soffan och slicka sig om fingrarna! Det är nästan ett hån att servera biskvier nu när jag tänker efter. Man kan inte se professionell ut när man äter biskvier så man måste avhålla sig och skulle inte kunna tänka på något annat under hela mötets och därför försäga sig och trassla in sig! Smart drag av Andreas, men fult 😭😭.
Så fort jag får en stund över ska jag sätta mig ner och utarbeta en inofficiell strategi för vilka kakor jag ska bjuda på beroende på vilken typ av jobbmöte det gäller. Jag tror att det korrekt genomfört kommer att ge min karriär en rejäl skjuts!
 
Det tror inte jag. Det skulle bli precis lika starka relationer inom L. Att inte släppa fram varken SD eller V är väldigt viktigt för L. Om L sätter sig i en regering med SD-stöd vinkar de hejdå till riksdagen 2022, det är jag övertygad om.
Det hoppas jag verkligen.
 
Nu när både Löfven, Kristersson och Åkesson har tackat nej så har ju övriga partiledare ett gyllene tillfälle att få över talmannen på sin sida genom att tacka ja till hans favoritkakor!
Menar du att detta är något du hinner följa med i??!!

Har du inga tentor att rätta? Blanketter att fylla i? Misstag att reda upp?
 
Menar du att detta är något du hinner följa med i??!!

Har du inga tentor att rätta? Blanketter att fylla i? Misstag att reda upp?

Klassiskt fall av prokrastinering! Faktum är att jag sitter (borde sitta) och gör skriftliga seminariekommentarer till en distanskurs, samt kommenterar några inlämningsuppgifter, etc. etc. Därför får kakfrågan högsta prioritet! Någon måste ju göra det jobbet också.
 
Nu när både Löfven, Kristersson och Åkesson har tackat nej så har ju övriga partiledare ett gyllene tillfälle att få över talmannen på sin sida genom att tacka ja till hans favoritkakor!

Har alla tackat nej till kakorna?! Nu tycker jag jättesynd om Andreas som ansträngt sig så 😭😭😭😭😭. Men det sken väl igenom att han inte gjorde det av godhet utan försökte manipulera dem genom valet av kakor.
 
Har alla tackat nej till kakorna?! Nu tycker jag jättesynd om Andreas som ansträngt sig så 😭😭😭😭😭. Men det sken väl igenom att han inte gjorde det av godhet utan försökte manipulera dem genom valet av kakor.

Vem vet vad det var i kakorna? Det kanske var sånt där som sunt förnuft, ödmjukhet, öppenhet och ansvarstagande - och det verkar ingen av herrarna eller damerna ha överskott av. Än.
 
Jag hänger inte riktigt med i den här kak-metaforen, men kan någon förklara vad som händer just nu? Jag blir förvirrad av alla motsägelsefulla nyheter i alla blaskor.
 
Vad har du för belägg för att C skulle regera med stöd av SD? Det kommer aldrig att ske. Om någon har varit tydlig vad SD är och står för så är det ju Annie och ett samarbete är helt uteslutet.
Vad en partiledare säger före och direkt efter ett val är en sak. Men vad som sedan händer. Det är inte hugget i sten. Att välja att bli stödparti åt S, så som MP gjorde visade sig ju vara tämligen kostsamt..frågan är om centerfolk ute i bygderna är villiga att betala det priset.
 
Vad en partiledare säger före och direkt efter ett val är en sak. Men vad som sedan händer. Det är inte hugget i sten. Att välja att bli stödparti åt S, så som MP gjorde visade sig ju vara tämligen kostsamt..frågan är om centerfolk ute i bygderna är villiga att betala det priset.

Nämen, har du hittat hit igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 387
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp