Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ingen aning. Tycker mest han beter sig och är en pinsam figur. Fattar inte att hans parti verkar älska honom. Löfven tycker jag har uppträtt statsmannamässigt hela tiden, idag var han ju ödmjuk inför uppgiften, till stor skillnad mot Kristersson nu jäklar ska vi rösta bort Lövfen och sen ska vi köra ända ini kaklet för att få en Alliansregering! Nämen hoppsan, ville inte S stödja alliansen?! Vad märkligt. Är han dum på riktigt eller?
Jag tycker i stort sett att det känns som att Lövfen beter sig som en vanlig, sansad politiker, av det slag vi ändå är rätt bortskämda med i Sverige. Kristersson beter sig mer som en spelare. Jag tänker mig att han ser hela världen som en marknad, där det gäller att komma över maximalt antal marknadsandelar.
 
Jag tycker i stort sett att det känns som att Lövfen beter sig som en vanlig, sansad politiker, av det slag vi ändå är rätt bortskämda med i Sverige. Kristersson beter sig mer som en spelare. Jag tänker mig att han ser hela världen som en marknad, där det gäller att komma över maximalt antal marknadsandelar.
Vana från fackliga förhandlingar är kanske inte helt bortkastat i detta sammanhang. :D
 
Jag tycker i stort sett att det känns som att Lövfen beter sig som en vanlig, sansad politiker, av det slag vi ändå är rätt bortskämda med i Sverige. Kristersson beter sig mer som en spelare. Jag tänker mig att han ser hela världen som en marknad, där det gäller att komma över maximalt antal marknadsandelar.
Jo fast jag tycker att det är märkligt att moderaterna har valt honom, Reinfeldt t ex var ju en mycket skicklig politiker och skulle aldrig ha försatt alliansen i den här mycket pinsamma situationen med kackel inför öppen ridå liksom. Facebook inlägg hit och dit som inte var lästa i förväg och en debattartikel som inte heller visst var godkänd i förväg...oooops liksom. Nu är jag vänster och skulle väl vara skadeglad åt alliansen förfall men är verkligen inte det, utan gravt bekymrad eftersom det här kacklet och debaclet bara kommer att leda till Åkesson och Co har världens chans och möjlighet att växa ännu mera. Och dessutom kan det ju också vara så att KD växer, Ebbas stöd verkar ju också,öka....ja herregud.
 
Skämtar du? Har uk sagt att.inte trodde att c o l skulle avvisa hans försök till regering?! Då är ju alliansen verkligen ett minne blott.
Yes, det har han sagt nu efteråt. Han har sagt att han inte hade gått ut med förslaget om han inte trott att alla i alliansen skulle acceptera. Det verkar ha gått honom förbi att L och C faktiskt menat allvar.
Sedan får man väl tyvärr ta i beaktande att tex. Ebba Busch Thor fått ökat förtroende som partiledare av sina väljare i den här vevan.
Ja, men det är ju inte säkert att det kvarstår om hon öppet börjar samarbeta med SD.
Jag tänker att det KAN han ju inte ha trott, Om han på allvar trodde det, eller fattade det, skulle han väl inte ha varit så på i frågan om att rästa bort Löfvens regering.
Det är vad han har sagt iaf.
Mig förvånar det inte. Han beter sig ju inte som en särskilt reflekterande person.
 
Yes, det har han sagt nu efteråt. Han har sagt att han inte hade gått ut med förslaget om han inte trott att alla i alliansen skulle acceptera. Det verkar ha gått honom förbi att L och C faktiskt menat allvar.
.

Ja, för vem kunde tro att C och L faktiskt ville försöka få igenom sin egen politik? Det var ju dumt av UK att förutsätta att de ville det. (OBS, innehåller spår av ironi).
 
Yes, det har han sagt nu efteråt. Han har sagt att han inte hade gått ut med förslaget om han inte trott att alla i alliansen skulle acceptera. Det verkar ha gått honom förbi att L och C faktiskt menat allvar.

Ja, men det är ju inte säkert att det kvarstår om hon öppet börjar samarbeta med SD.

Det är vad han har sagt iaf.
Mig förvånar det inte. Han beter sig ju inte som en särskilt reflekterande person.
Det borde vara snudd på att han är i stort sett den enda i Sverige som inte åtminstone övervägt att C och L håller sina vallöften om att inte samarbeta med SD i någon form.
 
Men de har ju hela tiden sagt att de inte tänker sätta sig i en regering som kan bli beroende av passivt stöd från SD. UK borde ju förstått att de faktiskt menat allvar.

Jajo, och det innebär ju egentligen att de hela tiden sagt att de inte är intresserade av att driva igenom sin egen politik (vilket ju borde vara det minsta man som väljare borde kunna kräva av de olika partierna). Det stod ju nämligen klart ganska tidigt att alliansen inte skulle få egen majoritet.

Man kan ju fundera på hur de som valde att rösta på dessa partier faktiskt tänkte när de valde att lägga sin röst på dessa två, som det nu visat sig, meningslösa partier?
 
Jajo, och det innebär ju egentligen att de hela tiden sagt att de inte är intresserade av att driva igenom sin egen politik (vilket ju borde vara det minsta man som väljare borde kunna kräva av de olika partierna). Det stod ju nämligen klart ganska tidigt att alliansen inte skulle få egen majoritet.

Man kan ju fundera på hur de som valde att rösta på dessa partier faktiskt tänkte när de valde att lägga sin röst på dessa två, som det nu visat sig, meningslösa partier?
De har sagt att de vill ha samarbete med ytterligare parti utöver alliansen.

Jag tror att många väljare är stolta när ”deras” parti faktiskt står fast i en så viktig fråga.
Verkligen inte meningslöst.
 
Jajo, och det innebär ju egentligen att de hela tiden sagt att de inte är intresserade av att driva igenom sin egen politik (vilket ju borde vara det minsta man som väljare borde kunna kräva av de olika partierna). Det stod ju nämligen klart ganska tidigt att alliansen inte skulle få egen majoritet.

Man kan ju fundera på hur de som valde att rösta på dessa partier faktiskt tänkte när de valde att lägga sin röst på dessa två, som det nu visat sig, meningslösa partier?
Jag fattar inte hur du tänker här. Jag har aldrig övervägt att rösta på c eller l, men jag kan komma på rätt många fullt rimliga anledningar till att göra det. Det är ju inga konstiga, udda eller okända partier i det svenska politiska landskapet, direkt.

Då hade jag tyckt att det varit väldigt mycket mer förvånande om båda de partierna mer eller mindre helt hade försvunnit vid valet. (Om jag hade tyckt att det var bra eller dåligt, beror ju på vad de väljarna hade röstat på istället.)
 
Hörde precis moderaten Tove Livfendahl säga på Aktuellt att både S och M skulle börja prata med SD....alltså, jag har inga ord. Förstår hon vad hon säger?!
 
Jag fattar inte hur du tänker här. Jag har aldrig övervägt att rösta på c eller l, men jag kan komma på rätt många fullt rimliga anledningar till att göra det. Det är ju inga konstiga, udda eller okända partier i det svenska politiska landskapet, direkt.

Då hade jag tyckt att det varit väldigt mycket mer förvånande om båda de partierna mer eller mindre helt hade försvunnit vid valet. (Om jag hade tyckt att det var bra eller dåligt, beror ju på vad de väljarna hade röstat på istället.)

Om ett parti tidigt deklarerar att de inte kommer att arbeta för att deras egen politik får genomslag (vilket ju C och L med facit i hand gjort) så kan ju jag tycka att det är hyfsat meningslöst att rösta på det partiet. Bättre då att rösta på ett parti som faktiskt vill kunna driva igenom den politik som de söker stöd hos väljarna för.
 
De har sagt att de vill ha samarbete med ytterligare parti utöver alliansen.

Jag tror att många väljare är stolta när ”deras” parti faktiskt står fast i en så viktig fråga.
Verkligen inte meningslöst.

Och vad är detta "ytterligare parti" då? De vill ju inte samarbeta med de rödgröna (sa de från början iaf) och inte heller med SD.
 
Jag tycker det är så pinsamt att de först röstar bort Lövfen och nu ska han försöka bilda regering....
Det blir inte så våldsamt pinsamt om man skiljer på Regeringen Löfven som blev bortröstad, och Socialdemokraternas partiledare Löfven, som nu fått i uppdrag att sondera sin terräng för en regeringsbildning.

Pinsamt blir det först då han försöker lansera samma S+MP-regering som nyss blev bortröstad.
 
Men de har ju hela tiden sagt att de inte tänker sätta sig i en regering som kan bli beroende av passivt stöd från SD. UK borde ju förstått att de faktiskt menat allvar.
Förutom att rösta bort SL som statsminister då. Då gick det tydligen bra med SD.
Mystiskt :angel:
 
Förutom att rösta bort SL som statsminister då. Då gick det tydligen bra med SD.
Mystiskt :angel:
Du kan, i likhet med Muf ordföranden, inte se skillnaden mellan att rösta på samma sätt som ett annat perti en en enskild fråga och att bygga sitt regeringsunderlag på det partiet? Att inte kunna se den skillnaden tycker jag är skrämmande då det tyder på att man saknar logiskt tänkande och möjlighet att se frammåt i flera steg vad olika handlingar ger för resultat.
 
Du kan, i likhet med Muf ordföranden, inte se skillnaden mellan att rösta på samma sätt som ett annat perti en en enskild fråga och att bygga sitt regeringsunderlag på det partiet? Att inte kunna se den skillnaden tycker jag är skrämmande då det tyder på att man saknar logiskt tänkande och möjlighet att se frammåt i flera steg vad olika handlingar ger för resultat.
F'låt jag ska genast ringa UK och meddela hur ett perti kan se fammåt i flera steg.
Han misslyckades ju hur som helst så nu får väl SL köra en vända.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 203
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp