Bukefalos 28 år!

Ekologiskt/kravmärkt rött vin för nybörjare?

Casteloro

Trådstartare
Jag är egentligen ingen vindrickare, men jag vill kunna ta ett glas till maten och njuta av det. Vilket vin passar mig då? Inser att mina alternativ kanske blir väldigt få när jag endast vill ha ekologiskt/kravmärkt, men några vinkännare borde det finnas här tycker jag :p
 
Sv: Ekologiskt/kravmärkt rött vin för nybörjare?

Jag kan inget om rött vin men jag brukar köpa vitt vin märkt med "Ecologica" och det tycker jag är väldigt gott. Finns rött med den märkningen också, kanske värt att köpa hem någon flaska och prova? :)
 
Sv: Ekologiskt/kravmärkt rött vin för nybörjare?

Det finns ungefär 300 röda viner som är ekologiskt odlade och som säljs på Systembolaget :D Hemsidan har ett särskilt filter för det, det är bara att söka! Alla ekologiska drycker har dessutom en grön märkning i butiken, så de är ganska lätta att hitta :) Det finns även en del fairtrade.

Raccolto och Valle Reale är två trevliga italienare och många sydamerikanska viner brukar passa de flesta :)

Bonterra är en Zinfandel (min bästa druva), men den ligger på 141 kronor per flaska och är väl därmed kanske inget man bara chansar på.
 
Senast ändrad:
Sv: Ekologiskt/kravmärkt rött vin för nybörjare?

Har ett rött hemma med den märkningen, tyckte att det var sådär..

Blueberry: Oj, finns det så många? Jag ska söka lite, men det är svårt när jag verkligen kan noll om rött vin.

Hur smakar de där vinerna som du tipsar om? Jag tycker att det är supersvårt att förklara hur jag inte vill ha vinet och jag kan ju absolut inte svara på HUR det ska vara heller :D Jag har egentligen inga problem att lägga ut 141 kr på ett vin, men det underlättar ju om jag vet att det inte smakar apa!
 
Sv: Ekologiskt/kravmärkt rött vin för nybörjare?

Jag köper ganska ofta rött ekologiskt vin i prisklassen 75-100 och har ännu inte stött på något som smakar apa :). Sen varierar de såklart i smak men tycker att alla har varit goda. Chateau Pech-Latt är ett vin från Fankrike som jag kan rekommendera.
 
Sv: Ekologiskt/kravmärkt rött vin för nybörjare?

Jag köper bara ekologiskt vin, Santa Ines är gott :).

Annars brukar jag tycka om spanska viner och om det i infon står smak av vanilj. Brukar undvika lakrits och körsbär, med undantag Santa Ines.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 255
Senast: Thaliaste
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
966
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 816
Senast: startpompe
·
Relationer Hur går man vidare efter sexuella trakasserier? När folk man trodde var ens vänner visar sin rätta sida. När andra vänner vänder en...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: IzeUnicorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp