Ekonomibiträde utbildning??

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har startat liknande trådar innan, ber om ursäkt om jag känns upprepande. Jag går lite i cirklar...

Iallafall, jag skulle vilja arbeta i storkök, t ex laga mat till skolor o så och då ska man tydligen vara utbildad till lägst ekonomibiträde? Någon här som är det? vart hittar man såna utbildningar? (Jag bor i Hässleholm i Skåne, pendlingsbar) Får man CSN?

Ni på buke brukar kunna svara på allt, så tack på förhand!


//r
 
Sv: Ekonomibiträde utbildning??

Tack för ditt svar!

Ja, det där hittade jag faktiskt för en stund sen och det ska jag söka =D Fast tycker det borde finnas något liknande på fler ställen också? På den där tar de ju in ca 14 personer bara eller vad det stod, men jag ska absolut söka, tack!

Sen, en annan sak, jag skulle vilja se ifall jag passar för detta yrket, jag tror det, men vet ju inte och jag har ju ingen utbildning så jag kan ju inte söka såna jobb.

Såg en jobb-annons idag och där fanns en kontaktperson som skulle vara Enhetschef inom kosten, kan jag ringa till henne och fråga om praktikplats? Så att jag får "känna på" yrket lite... eller?


//r
 
Sv: Ekonomibiträde utbildning??

Kristandstad borde ha. Eller någon Folkhögskola.

Tänkte på Lärlingsakademin, vet inte om de har något inom det området.

Fast är du inskriven på AF så kan du kanske ha praktik i något kök.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
1 896
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Hej! Är lite lost och vad jag bör söka för utbildning och vad jag bör jobba med då jag känner att det finns en del att välja bland...
Svar
15
· Visningar
796
Senast: startpompe
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
22 012
Senast: Enya
·
Småbarn Här på forumet finns ju människor med olika erfarenheter, och jag skulle vilja ha lite hjälp och råd från er som har erfarenhet av...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 088
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp