Elitloppet – en gång om året!

Bukefalos 30 år!

Jag kan inte klaga. Ponnyloppet var magiskt. Jag tippade rätt på ettan och tvåan i mål😍

Invigningen var fin.

Bifogade filer

• IMG_7632.webp
    IMG_7632.webp
    167,8 KB · Visningar: 1 005
Är det någon som har länken till Elitloppet på tv4 play? Jag hittar bara en massa intervjuer och bakgrunden till olika hästar och lilla elitloppet.

Är det någon som har länken till Elitloppet på tv4 play? Jag hittar bara en massa intervjuer och bakgrunden till olika hästar och lilla elitloppet.

Jag kollar på ATG live, (på tv förvisso) de har 4ans sändning hela tiden men vid reklampauserna är de kvar på sändning med en annan panel (så har de även på V85 mm) slipper alla reklampauser då =)

Elitloppet 2026, final. 17.45.

Startnummer – häst – land – tränare

1. Don Fanucci Zet (Sverige, Daniel Redén)
2. Go on Boy (Frankrike, Romain Derieux)
3. Jobspost (Sverige, Jörgen Westholm)
4. Dream Mine (Sverige, Jörgen Westholm)
5. Inexess Bleu (Frankrike, Laurent Claude Abrivard)
6. Diva Ek (Italien, Alessandro Gocciadoro)
7. Allegiant (Sverige, Daniel Redén)
8. Idao de Tillard (Frankrike, Thierry Duvaldestin)

Senast ändrad:
Jag såg ju att Idao de Tillard galoppera innan start ... Men vad hände med Inexess Bleu ?
Nån som hört några kommentarer från fransoserna ?

Intressant att nästan alla gick under gamla världrekordet.
Snacka om att underlaget måste varit PERFEKT idag =)

1780262345984.webp

Fantastisk prestation och helt fantastisk häst men kan vi sluta tycka det är roligt och coolt med män som har aggressionsproblem bara för att det handlar om sport?!

Jag såg ju att Idao de Tillard galoppera innan start ... Men vad hände med Inexess Bleu ?
Nån som hört några kommentarer från fransoserna ?

Har inte hört något från det franska lägret, men såg att Inexess Bleu hoppade som sista häst strax innan/i sista sväng. Den borde ju inte varit slut, men kanske hade problem med temposkärpningen. 😣

Fantastisk prestation och helt fantastisk häst men kan vi sluta tycka det är roligt och coolt med män som har aggressionsproblem bara för att det handlar om sport?!
Om du tänker på tvn som fick sig en snyting så hör det inte till vanligheterna kan jag säga.

Gör inte detta till en man vs kvinna grej.

Liknande trådar

• Elitloppet – En gång om året!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka