EM i dressyr 2021

I kür borde det gå på harmoni också tycker jag plus att det kom missar både i piruett och i piaff. Och skritten hade noll övertramp.
jo men grova missar mellan rörelser i kur kan slinka lite förbi, om missarna ligger utanför poängbedömning, det blir liksom inte neddrag på neddrag varje gång något händer på harmoni
 
Jag blir lika lycklig (och stolt?! som om jag har nåt alls med deras framgång att göra 😂) varje gång jag ser Therese Nilshagen och Dante 😍
Tänk att en svensk ridskoletjej som aldrig red i landslag som ponny/junior/YR/U25 eller är sponsrad av rika föräldrar/företag kan vara med i världstoppen 🤩 och hon rider så bra, och är så himla gullig med ❤️
 
Det nåt med Gio jag inte gillar. Han är så kort i formen. Eller har han en väldigt kort hals naturligt? Synd att en lite bättre form inte belönas tillräckligt för att folk ska sluta knyckla ihop sina hästars halsar.
 
Det nåt med Gio jag inte gillar. Han är så kort i formen. Eller har han en väldigt kort hals naturligt? Synd att en lite bättre form inte belönas tillräckligt för att folk ska sluta knyckla ihop sina hästars halsar.
Hela han är ju kort och kompakt som en köttbulle så tror faktiskt han är byggd sådär? Jag tycker han har stela bakben i seriebytena jag!
 
Hela han är ju kort och kompakt som en köttbulle så tror faktiskt han är byggd sådär? Jag tycker han har stela bakben i seriebytena jag!

Jag tycker att det ser märkligt ut. Jag vill hela tiden att hon ska länga tyglarna lite och låta han får sträcka lite på halsen. Ihopknycklad.
 
Det nåt med Gio jag inte gillar. Han är så kort i formen. Eller har han en väldigt kort hals naturligt? Synd att en lite bättre form inte belönas tillräckligt för att folk ska sluta knyckla ihop sina hästars halsar.
Och jag tycker tvärt om - visst han är inte så ädel och långbent men så himla mjuk och rörlig och jag gillar hans form jämfört med tex Bohemian som går med nosen jättelångt in hela tiden.
 
Mycket bättre av Catherine och Bohemian idag! Första gången idag jag fick gåshud (om man räknar bort Dantes travökning)!
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 995
Senast: fio
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 868
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 707
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp