jag tycker att du resonerar vettigt jag har samma tankar om Dentaku och Paddington ( fast jag vill hålla den senare åt det godare hållet pga röständringen dock har jag lite frågetecken för vissa av hennes slutsatser och om hur det funkar i vissa fall-saker som jag tycker att en erfaren LL som hon faktiskt borde ha koll på )
Jag syftar då på kommandoran som hon igår inte tyckte det var så angeläget att få ut just då, medans det har slagit mig idag att jo det var det verkligen ! Första natten tycker jag det vore orimligt att den skulle välja att distrahera Alfred det vore inte vettigt helt enkelt - men iom att käket misslyckades första natten så är det definitivt vettigt att anta att kommandoran väljer det till nästkommande natt eller hur?
Paddington är den som frågar speciellt efter till LL hur det funkar och verkar ha full koll på hur det funkar och om jag har rätt i mitt antagande att så länge valet är gjort spelar det ingen roll om vi lynchar kommandoran idag
Och det är här jag tycker Paddingtons resonemang igår haltar, för jo det var
igår det var viktigt att få ut kommandoran
Nu reserververar jag mig för att jag har tolkat det hela fel men
@Lobelia kanske kan bringa lite reda i det?
jag har frågat innan och frågar igen
Om kommandoran lynchas idag kommer en eventuell distraktion av Alfred att verkställas ändå
( det har tolkats olika i olika lekar ,men som jag förstått det så borde den det, iaf med mi ringa erfarenhet av funderingar kring DL och val- som jag utgick ifrån under min första lek , bla med input från Paddington ... )
Så ville bara skriva ner det