en fråga bara?? *han sparkade på min hund*

N

Nickan

Hur bär jag mig åt som hundägare när en person sparkar min hund när vi passerar varandra på en gångstig? (väg genom skogsparti) :cry:
Min hund stod och nosade på en pinne på "vår sida" av stigen och tittade inte ens åt mannen!
Jag vet att personen ifråga morrat åt många hundar sedan tidigare....
Ska jag polisanmäla mannen? :crazy:
Det hände alldeles nyss när jag var ute på kissrundan....
 
jag tycker du ska anmäla honom. men det är min åsikt.
Var din hund lös?
Har själv varit med om detta när jag var ute i skogen med mina hundar och min då 3 månader gamla valp fick för sej att springa fram till en gubbe som var ute och gick med sin drever. han sparkade min lilla valp i sidan och på huvudet så jag fick åka in till vet med henne. :mad: Jag anmälde gubben direkt. dessutom så var det vår mark han var inne på.
 
Nej han var kopplad då jag inte var framme vid "lösområdet" än...jag vet ju att man möter mycke folk på vägen dit så jag har alltid hundarna kopplade! :crazy:

Hemska människa att sparka en valp!! Och på er mark! :mad:

Ska anmäla honom en annan gubbe såg händelsen och kan intyga att min hund stod blick stilla och nosade i backen. Han var förövrigt den som skällde mest :crazy:

Nu har chocken lagt sig iaf... och vovven verkar inte vidare skakad *tuffing* han verkade mst som om han undrade vad killen pysslade med, ståendes i diket och tittandes upp...lagom förvånad...usch nä nu vart jag arg IGEN! :mad:
 
jo...det e ju sant. Min valp var ju lös i februari....då får man ju ha dom lösa + att det var vår mark så han fick ju betala mina vet.kostnader, men i detta fallet börjar jag bli lite fundersam...
 
Ja men min hund var ju inte lös :confused:

Han är f.ö nästan aldrig lös :(
 
oki...han inte se det inlägget innan jag skrev. =o)
om du har vittne som såg hela händelsen så tycker jag absolut att du ska anmäla honom.
 
Jasså? Oki då ber jag om ursäkt:-) :angel: Jag utgår från vår drivande hund och vi har inte släppt henne ännu eftersom bockjakten med drivande inte börjat. ;)
 
En gubbe kom fram till min unghund som var lite reseverad mot folk. Han ville hälsa och när han hälsade på henne så började han att nypa henne runt överkäken. Gissa om att jag blir arg. VAD GÖR DU? Skrek jag åt honom, men eftersom att jag då såg att han såg grymt skum ut så gick vi bara snabbt därifrån. Fy katten... Hon som redan var rädd för folk :(

Mina hundar får aldrig mer hälsa på okända människor utan att jag pratat med de ett litet tag. Jag vill iofs inte att de skall göra det heller, men ibland är det bra träning ju...
 
Sådär tycker jag folk gör ofta, de vill hälsa och sen ska de hålla på och grabba runt hundens nos :mad:
 
eller som på en av mina som är osäker mot folk, när hon backar lite och börjar "voffa" (hände när hon var liten) litegrann som om hon försökte skrämmas men inte riktigt vågade så trodde folk att hon ville leka och stampade i marken mot henne (förstår ni vad jag menar?) så hon blev skiträdd...
 
Ja det är JÄTTESKOJ! Så gör en arbetskamrat till min sambo hela tiden så jag kan inte ha hundarna där på hans jobb trots att det är fullt tillåtet och möjligt. Men vad hjälper det när hunden kommmer att bli ännu mer rädd för folk om hon är där istället för att vara ensam hemma *grr*
 
Ja det är svårt med ovant folk som vill hälsa.

Tyvärr är det ju så att man tar en risk när andra vill hälsa på hunden...jag säger därför nej i alla lägen annat då jag vet att det är en person som vet hur man hälsar. :)

Nu är killen polisanmäld iallafall och min hund är inte den enda han vart på :smirk: (misstänkte det)
 
Vad bra att du anmält! Sånt folk "borde inte få gå okopplade"! Och det är bra att det anmäls så att "folk" förstår att man inte accepterar den typen av beteende. :mad:

Annat är det om hunden springer fram mot en människa som tex. är hundrädd. Då kan man ju "sparka" för att "freda sig", om ni förstår vad jag menar...

Tur att detta inte hänt mig, för då ansvarar jag inte för mina handlingar!!! :devil:

Låt oss få veta hur det går i fortsättningen. Det blir kanske inget av det hela, men du har åtminstone "markerat" att du inte accepterat denna typ av beteende.

Talade polisen om för dig att han var anmäld för liknande saker sen tidigare, eller? :confused:
 
Ja dom talade om att det fanns tidigare anmälningar vilket kommer göra allt lättare för mig....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 632
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 157
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 949
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp