Bukefalos 28 år!

En liten, rolig, säker bil.

. Någon annan kanske inte alls bryr sig och då kan den säkert passa perfekt, för snygg är den och får plats i även riktigt små parkeringsfickor.
Gud, jag tycker den är så himla ful. Samma med Mini. Som sagt: fattar inte hajpen.
 
Japp, den gamla. Den nya är rätt idiotisk enligt min mening... grannarna har en och jag fattar inte att den kallas för kombi för jag fick in mer i min gamla Saab 9-3.

Min har en lite större motor än normalt, det är därför den går under "rolig" trots att det är en Volvokombi :p
Det är ingen kombi, det är en halvkombi.
Varför skulle det vara idiotiskt att man inte får plats med så mkt packning i en liten bil? Den ska inte motsvara gamla v40 så det finns ingen poäng att jämföra dem. Gamla v40 är storleksmässigt mer som nya v60.
Är det viktigt att kunna packa riktigt mycket förväntas man nog kolla på annat än småbilar.

Jag tycker V40 är en utmärkt småbil för folk som inte vill köra plastig leksaksbil utan vill ha något mer stabilt. Jag hade v70 innan och min v40 är minst lika bekväm, har lika bra köregenskaper (men denna har mindre motor) och känns lika stabil. Den är bara mkt mindre, drar mindre och är generellt billigare i drift.

Vi hade den nya modellen, en -13. Jag tror vi fick 150k i inbyte för den och det är 2 år sedan så jag tänker mig att de går att hitta för runt 100k, men har inte kollat förstås :)
Ah!
Jo men de finns nog kring 100k, beroende på år och antal mil, vilken motor man behöver och vilket utrustningspaket man vill ha. Jag köpte min när den var 3 år gammal med ganska få mil, den kostade 180k. Min är dock D3 med Cross country och det lägger på lite på priset.
 
Hur står sig KIA Rio mot motsvarande bilar från andra märken t.ex. Toyota och VW?

Nån som har en Rio eller som bara provat som kan berätta lite om den?
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 302
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: Guldaskig
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp