Bukefalos 28 år!

En liten volt, tack.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konversation i ridhuset idag:

Jag: Skulle du kunna korta galoppen?
Hästen: Javisst, säg bara till hur mycket.
Jag: Skulle du kunna göra en liten volt? En sån där liten du vet, 10 meter i diameter eller kanske mindre? Kan du behålla galoppen också?
Hästen: Självklart. Inga problem. Är det bra så här?
Jag: Strålande!

Den där hopphästen är så skoj att rida. Han har en självbärighet som jag aldrig upplevt förr och så är han så himla snäll.

Jag har faktiskt avbokat morgondagens ridlektion för att hinna rida honom en extra dag innan ägarna kommer hem om några dagar för då tar väl det roliga slut.

I morse red jag G också och han gick bättre än på länge. Jätteskoj det med :laugh:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 800
Senast: Nahar
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 612
Senast: Exotizc
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp