En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oavsett vad Pilot visste eller inte visste så bör hen väl bara ha vetat en sak eftersom hen bara kan ha fått ett brev? Så om hen uttryckte sig tvärsäkert om både LenaH och cirkus (jag har inte gått tillbaka och lusläst Pilots inlägg än, så det där med LenaH var nytt för mig) så drar det kanske ned trovärdigheten på Pilots säkerhet en aning? Vilket i och för sig kanske inte spelar någon roll för teorins skull.
En bybo kan få spioninformation också men då borde hon inte ha vetat att någon var ond?

Oavsett vad Pilot visste eller inte visste så bör hen väl bara ha vetat en sak eftersom hen bara kan ha fått ett brev? Så om hen uttryckte sig tvärsäkert om både LenaH och cirkus (jag har inte gått tillbaka och lusläst Pilots inlägg än, så det där med LenaH var nytt för mig) så drar det kanske ned trovärdigheten på Pilots säkerhet en aning? Vilket i och för sig kanske inte spelar någon roll för teorins skull.

Spionrad är väl också tänkbar info?

Det här håller inte. Om pilot skulle ha siat Asko måste det ha varit genom brev. Varför försöka gömma sig genom en svajig teori mot cirkus? Jag förstår inte hur du tänker.

Förtydligande: jag tror inte Pilot haft någon info. Det jag spånar om är om lyan kan ha trott att hon hade det?

Funderar på gårdagens röstning - uppenbarligen hade vi rätt om Asko, så då är frågan om vad det säger om Q4:s roll. För mig lutar det nog ändå åt att Q4 är åt det goda hållet även om jag inte är 100. Om det nu hade varit ett offer av Asko så känns det som att det funnits enklare sätt av lyan att sköta röstningen och skapa alibin. Som det ser ut nu var det ju uppenbart att Q4 antingen hade info eller låtsades ha det, och jag tänker mig att det är lite riskabelt att låtsas att ha info eftersom det då finns goda spelare som kan syna bluffen i och med att de sitter på samma info? I och för sig så finns det flera sätt att få info på vilket ändå skulle göra det möjligt, men ja, en onödig risk.

Om det nu trots allt skulle visa sig längre fram att Q4 är ulv och att de offrade Asko skulle jag nog sätta LenaH åt det goda hållet (eller i alla fall icke-ulvhållet), eftersom det var hon som kom med teorin om att de satt i lyan tillsammans. Skulle vara onödigt för en ulv att komma med den teorin om det stämde.

Jag tänker lite i samma bana, LenaH var den som fick in mig på rätt spår om att Asko var ulv. Q tänker jag hålla ett vakande öga på, men oddsen känns sisådär om man vill syna henne.

Kvar på min lista från igår så är Snurrfian. Hon hade en separeat Q teori, jag vet inte riktigt hur den kom till eller det bara var missförstånd från början men det den utmynnade tillvar bra skumt. Jag undar fortfarande hur man kommer fram till tanken att fråga sig varför ulvarna inte passade på att käka Q, en av då enligt teorin ca 14 goda och ingen av de andra. är det någon slags snurrigt försvar, är det en konstig hint till lyan

Min andra kandidat är Sedna, som jag uppfattade det så var hon den första som hakade på Qs teori om Asko och nu vill hon inte kännas vid det, varför, var det allt prat om att Q eventuellt är ulv? Vill hon ta avstånd från ulvkollegan? Men varför då hålla med om asko. Det blir jobbigt och långsökt. Nu måste jag dock rösta så önskar jag kunde vänta, är inte riktigt nöjd med teorierna och har inte tid att runna mer på motiveringen.

Lobelia röstar på Snurrfian enligt ovan

Det här med eventuell info är intressant. Q4s tidiga röst och bestämda röst är anmärkningsvärd. Om Q4 satt på info tänker jag att det är intressant vad det var för info, för om det är tal om ett bevittnande så kände väl Asko till bevittnandet? Vilket jag tänker kan styra ulvarnas taktik vid röstningen? Eller tänker jag knasigt?

Det är också tänkbart att Q4 sitter i lyan och Asko offrades. Hittar ingen röd tråd i händelseutvecklingen, det enda som är säkert är att Q4s röst är anmärkningsvärd.
Det är i och för sig intressant. Nu kan det ju dock lika gärna ha varit en sia (egen eller skänkt), men om det var ett bevittnande skulle det kanske styra en del. Dock inte nödvändigtvis - det hade varit våldsamt enkelt igår att det hade slagit mot Q4 i stället, så jag tror inte att ulvarna per automatik skulle ge upp röstningen för att ett bevittnande skett. Förutom ulvarna är det ju bara brevbäraren som har sett vem som fått bevittnandet, så det är ju ingen annan som skulle få veta det ens om Q4 åkte ut och visade sig vara god (även om Asko nog hade legat rätt risigt till ändå i ett sådant fall). Men visst, möjligheten att det var ett bevittnande och att det kan ha påverkat ulvarna gör röstningen än mer svårtolkad.

Det här med eventuell info är intressant. Q4s tidiga röst och bestämda röst är anmärkningsvärd. Om Q4 satt på info tänker jag att det är intressant vad det var för info, för om det är tal om ett bevittnande så kände väl Asko till bevittnandet? Vilket jag tänker kan styra ulvarnas taktik vid röstningen? Eller tänker jag knasigt?

Det är också tänkbart att Q4 sitter i lyan och Asko offrades. Hittar ingen röd tråd i händelseutvecklingen, det enda som är säkert är att Q4s röst är anmärkningsvärd.
Nu önskar jag nästan jag kunde ta tillbaks misstanken om dig, jag blev lite nojig när du nästan verkade ta avstånd från Q. Ungefär så går mina tankar, men jag tänkte mer på sia än bevittnade.

Det är i och för sig intressant. Nu kan det ju dock lika gärna ha varit en sia (egen eller skänkt), men om det var ett bevittnande skulle det kanske styra en del. Dock inte nödvändigtvis - det hade varit våldsamt enkelt igår att det hade slagit mot Q4 i stället, så jag tror inte att ulvarna per automatik skulle ge upp röstningen för att ett bevittnande skett. Förutom ulvarna är det ju bara brevbäraren som har sett vem som fått bevittnandet, så det är ju ingen annan som skulle få veta det ens om Q4 åkte ut och visade sig vara god (även om Asko nog hade legat rätt risigt till ändå i ett sådant fall). Men visst, möjligheten att det var ett bevittnande och att det kan ha påverkat ulvarna gör röstningen än mer svårtolkad.

Ang "slagit tillbaka till Q4". Det gör mig nojig över Lena. Det kändes som hon först uppmärksammade att Asko och Q4 kunde vara ulvar ihop. Då gjorde hon så att folk röstade på Asko för det kändes säkrare än Q4.

Det låter märkligt att Asko, q4 och Lena är ulvar ihop. Men om Lena också är ulv så känns det som hon offrade Asko och hoppades att Q4 skulle åka på köpet.

Men frågan är om pilot visste att Lena var god. Det kan lika gärna vara så att varken Q4 eller Lena är onda.

Min andra kandidat är Sedna, som jag uppfattade det så var hon den första som hakade på Qs teori om Asko och nu vill hon inte kännas vid det, varför, var det allt prat om att Q eventuellt är ulv? Vill hon ta avstånd från ulvkollegan? Men varför då hålla med om asko. Det blir jobbigt och långsökt. Nu måste jag dock rösta så önskar jag kunde vänta, är inte riktigt nöjd med teorierna och har inte tid att runna mer på motiveringen.

Jag hakade på Q4s teori, det förnekar jag inte. Däremot litar jag inte på Q4. Att jag röstade på Asko gjorde jag till följd av egna tankar i kombination med händelseutvevklingen igår.

Jag anser det osannolikt att brevbäraren skulle dela ut ett bevitnnande första dagen eftersom det om brevet hamnar hos en ond innebär extra käk. Brevbäraren väljer nog att dela ut ett paket med mindre risk i början då det ju oftast är svårare för brevbäraren att veta vilka som är goda då.

+ @Artline
Ja det har ni förstås rätt i, det glömde jag. Jag antar dock att det ska till rätt mycket tur för att man ska få någon riktig användbar info av det? Eller det kanske beror på hur många rader man får.

Mängden spioninfo är ju svår gissad men jag skulle tro på mer än en rad med tanke på hur det beskrivs av LL. Hon använder ju ordet spioninfo inte spionrad.

Jag anser det osannolikt att brevbäraren skulle dela ut ett bevitnnande första dagen eftersom det om brevet hamnar hos en ond innebär extra käk. Brevbäraren väljer nog att dela ut ett paket med mindre risk i början då det ju oftast är svårare för brevbäraren att veta vilka som är goda då.
Det håller jag med om, vilket gör ett bevittnande mindre sannolikt än de två andra alternativen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 537
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 838
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 126
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vilken färg?

Hund, Katt, Andra Djur