En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tolkade det som att många (bland annat du) som efter Lenas kommentar också började tro att Asko och Q4 kunde vara onda ihop men att det var säkrare att rösta på asko eftersom Q4 kunde vara en god som visste något.
Absolut synliggjordes möjligheten att Q4 var ulv, även om jag själv nog snarare trodde på extra info. Men jag förstår inte hur det gör LenaH till ulv (även om det inte gör henne god heller)? Även utan LenaH:s teori hade jag aldrig i livet vågat rösta på Q4 i det läget - tvärtom så gav LenaH:s teori mig en anledning att våga rösta på Asko vilket ju visade sig vara rätt.

Absolut synliggjordes möjligheten att Q4 var ulv, även om jag själv nog snarare trodde på extra info. Men jag förstår inte hur det gör LenaH till ulv (även om det inte gör henne god heller)? Även utan LenaH:s teori hade jag aldrig i livet vågat rösta på Q4 i det läget - tvärtom så gav LenaH:s teori mig en anledning att våga rösta på Asko vilket ju visade sig vara rätt.

Det fetade är en anledning till att Lena skulle kunna vara ond för att jag tror det är möjligt att asko offrade sig. Hon orkade inte sätta sig in i leken och hon hade Q4 som misstänkte henne.

MEN Lena kan mycket väl vara god. Men det känns inte så troligt att både Lena och Q4 är onda ihop.

Jag är förkyld och har jobbat hela dagen (dock kunnat skumma leken idag), och datorn är upptagen så sitter med mobilen. Tänkte lägga mig faktiskt. Men imorgon är jag ledig, kommer att kunna skriva mer.

Den som är skummast för mig är även fortsättningsvis snurrfian. Dels har vi tabben, hennes diskussion igår och det uppseendeväckande idag när hon valde att skriva att hela grejen handlade om ett godförklarande. Tycker inte att jag m fl varit så otydliga, därför känns det för mig som att hon vill skriva om det som skett. Därför: mammas röstar på snurrfian

Två röster på snurrfian.

Jag håller med om att hon är skum och hon riskerar även min röst. Men jag kan inte låta bli att noja över att det känns för lätt.

Jag har hela dagen tänkt på Surrfian men när det redan ligger 2 röster på henne känns det viktigt att tänka ett varv till!

@Artline och @Mirtai vet inte om jag tycker att två röster är speciellt mycket med två h kvar till dl? Klart man måste tänka efter, men bara två röster gör varken från eller till i eftertankesverksamhet tycker jag, om inget i rösterna verkar konstigt. Men det kollar man ju alltid oavsett. :)

Det jag funderar över är varför Pilot så totalt snöade in på Cirkus? Ska läsa det ni skrivit så fort barnen sover och se om ni klurat ut det ;)

ok
lite som jag fann intressant och jag tror även Sedna(?) har haft funderingar kring detta
Sammantaget kan jag säga att jag antingen tror att Cirkus är ulv som sitter på facit och mycket listigt planterar sina idéer för att få andra än hon själv att misstänka mig
men
så har vi det där men
hon KAN vara en god utan info, som inte kan få det hela att stämma....
det jag tycker är att hon svänger så i sina omdömen om mig att JAG inte får ihop det...
därför är hon på min misstänkta lista idag
Men kanske kan det komma något som får mig att ändra mig på den punkten? jag avvaktar och ser vad som händer under kvällen...-
Jag måste rösta nu och jag har lite svårt att skilja ut nånting som sticker ut så särksilt. Första dagen är alltid lite knepig. Men jag har ju reagerat på några saker. En av dom är q4 och hennes spridning av tankar åt alla spretande håll och lite sättet att säga att många inlägg kan tyda på en god, samtidigt vill jag inte riktigt lägga min röst där för precis så spelar q4 oavsett om hon är ond eller god. Det är liksom alltid inläggsdiarrée och ju längre tiden lider desto mer blir hennes tankar mindre spretiga; så hon får inte min röst idag, jag tycker hon är en värdefull spelare att ha kvar länge som god och än så länge tyder inget på att hon är ond...bara lite skum.

Jag har också reagerat på Koppens märkliga notering angående LenaH's roll. Att kommentera att hon har en specialroll kan inte gynna den goda sidan. Även om man tänkte det så är det underligt att skriva det om man vill gynna den goda sidan.

cirkus röstar på Koppen

Den tanken har slaigit mig också.
Jag kan verkligen inte se någon anledning till den tidiga rösten på Asko.
Just att den är tidig, vad vill det signalera?
Det känns faktiskt mycket märkligt. Jag tycker dessutom att teorin är väldigt tunn och det finns ju flera som gjort betydligt märkligare saker. Det skaver helt klart

Alltså jag kan se flera av anlednigar till att @quarter4ever röstar tidigt oavsett vilken roll hon har.

Jag tycker det är betydligt märkligare att du inte kan se anledningar till det än vad Qs teori är.

Det är en möjlighet som jag också tagit i beaktande. Jag tycker dock att det förefaller rätt osannolikt av flera skäl

Nu fattar jag inte riktigt vad du menar med din sista mening, kan du förklara lite

Är det skäl som det är vettigt att dela, och vilka är de i så fall? För det finns som jag kan se det en uppsjö av sätt som såväl goda som onda kan få info på i den här leken.

Vilken uppsjö kan du tänka dig? Jag kan tänka mig tex att siaren vet nånting om någon, men jag tycker det förefaller osannolikt att välja att sia en som är inaktiv.

Jag tycker Qs teorier är lite märkliga men att du inte ser anledningar till att Q röstar tidigt är ändå märkligare.

Nu tänker i allafall jag rösta.
Igen så ligger q pyrt till hos mig. Det känns skitkonstigt att hon som brukar vara så himla på och vrida och vända på varenda sten ända in i slutet på röstningen lägger en tidig röst på Asko. Det skaver, Men just nu så känns ändå Snurrfian skummare.

cirkus röstar på Snurrfian - dels pga hennes märkliga spår med att lyan "borde" lagt röster på q4, sen bloopern där uttrycket känns som om hon vet att bägge två q4 och Koppen var goda. Och sen nu sist inlägg 822 där jag ser ännu ett uttryck som jag reagerar på och också noterar med min fråga i inlägg 825. Det känns helt enkelt som att snurrfian vet vilka som är goda ergo hon är ond

Aha.
Anledningar kan det ju finnas, men det är bara så troligt olikt Q.
Dessutom när vi är flera som påtalat hennes goda egenskap att vrida och vända på många saker och därför tycker hon so god är värdefull i leken. DÅ känns det konstigt. Jag tycker det är märkligt och olikt. Men inte tillräckligt för att lägga min röst där

Inte så oväntat och det säger mig ärligt talat inte nånting mer än att antingen så har LenaH rätt i sin tanke om att q4 och Asko är onda tillsammans och helt enkelt kommit överens om detta och försöka få två flugor i en smäll (asko ut och godförklarat q4) eller så har q4 nån info

Ja vad det gäller q4's säkerhet om asko.

Antingen så är de kollegor som bestämt sig för att logga ut Asko och på samma gång försöka få till en godförklaring av q4
ELLER
så är q4 god och har någon info

Jag har också funderat vad som egentligen hände.
Jag har också funderat på q's roll i det hela och inte blivit klokare.

Jag tänker lite som du mammas att när ulvarna märkte hur lätt det drog åt Asko så valde de att offra henne, om dessutom Snurrfian som var den andra med hyffsat många röster på sluttampen också är ulv så var Asko kanske ett enklare/bättre val om de nu var tvugna att välja mellan två - särskilt om det är så att Q faktiskt har någon extrainfo för då lär ju hon ha dragit igång ännu mer idag mot Asko om denne varit kvar och på så vis hade de riskerat att förlora två.

@Sedna
Jag håller med dig om att det skulle vara väldigt djärvt att sticka ut på det viset som q4 valde att göra igår. Jag är fortfarande ambivalent om det är ett djärvt drag från en ond eller om hon är en god som är säker på sin sak. Jag tänker att om q4 är god och drevet hade gått mot henne istället och hade åkt igår så hade blickarna med stor sannolikhet riktats på Asko, det var en risk hon i så fall var beredd att ta. Om hon däremot är ond och q4 hade blivit utröstad så är det lite tveksammare hur reaktionen hade varit om Asko blivit godförklarad eller om resonemanget som LenaH startade med bägge i lyan hade varit rådande.

Det kan också finnas ett bevittnande och det i sig är en ganska stark sia.

Fast jag har aldrig svängt.
Jag har varit ganska säker på att inte lägga röst hos dig, men jag har varit väldigt frågande till gårdagens beteende framförallt. Ett vankelmod helt enkelt och jag har valt att vara ganska öppen med det och har också fått rätt bra input till mina egna tankar genom detta.

Ja och nej.
Eftersom Q inte på något vis ångrade sig, kom in och diskuterade saken eller kom med andra misstankar vartefter leken framskred så uppfattar jag henne som bestämd. MEN själva teorin tycker jag var svag.

Exaktemente och det är just det faktumet som får mig att fundera på om Q kan vara en god med extrainformation, jag tänker att hon kan ha fått ett bevittnande med posten till exempel - sett Asko ha ihjäl enhörningen och sen försökt vaska fram vad som gick ur det lilla som Asko hade skrivit.

Varför är du inne på just ett bevittnande?
Som brevbärare första el andra natten kan det väl vara väldigt våghalsigt, iom att det ger dubbelt käk om det kommer till en ond?

Det var ett svar på vad som kan finnas i paketen och vilka paket som kunde givit någon form av extrainfo som skulle kunnat sätta Asko som god eller ond.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 547
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 840
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V