En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går på en tanke jag haft tidigare idag och där misstanken växt under kvällen.

Sedna röstar på Tora

För att Tora verkar vilja styra misstankarna mot Cirkus och också antyder att hon vet att Q4 fått bevittnande, i kombination med hennes inkonsekventa resonemang tidigare i tråden.

jag reagerar på denna rösten
inte för att den är på mig utan mer
att hon nästan verkar
vilja bli utröstad?
"fixar inte ens att formulera ett försvar till mig själv"....?
kan det vara att hon vill hindra en annan lyamedlem att åka ut,
jag undrar jag!

Jag har sett snurrfian försvara sig när hon varit både ond och god. Så märkligt är det. Men vilken lyamedlem skulle hon vilja rädda egentligen?

Röstlista DL3

18,40 Lobelia röstar på Snurrfian
20.08 mammas röstar på snurrfian
21.44 Dentaku röstar på Artline
21.45 Snurrfian röstar på quarter4ever

21.47 Vira röstar på cirkus
21.50 Artline röstar på snurrfian.

21.52 Hedinn röstar på Dentaku
21.54Mirtai röstar på Tora

21.54 LenaH röstar på Tora

Tora röstar på Cirkus

Citerar mig själv från bara ca 30 minuter sedan

"Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande. Två gånger i två olika meddelanden tar hon upp det.

Det är bara två som kan veta att Qs information kom från ett bevittnande (bortsett från Q själv). Brevbäraren själv och så ulvarna.

Men varför skulle Pilot gå på cirkus så hårt igår? Hittade ingen riktig bra anledning så jag började funder på om Pilot också hade extrainformation. Kunde det vara så att Pilot visste att Cirkus var ond?

Det skulle också förklara varför Pilot blev käkad. Nämligen hennes starka övertygelse att Cirkus var ond. Detta kanske fick ulvarna att misstänks att Pilot var en god med starka krafter.

Luddig teori. Jag vet. Men det verkar inte som om starka teorier är min starka sida."

Har inget annat att på på än det här osäkra. Tycker det är jättesvårt det här.

Röstlista DL3

21.56 Sedna röstar på Tora

glömmerallt röstar på snurrfian

Dels pga att jag som tidigare sagt(och som Mammas väl var först med att påpeka) detta kan vara en tabbe av en god. Precis som mammas tycker jag inte heller att hennesförklaringar gör henne mindre misstänkt

Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.

Dels för att jag inte förstår hennes resonemang om att ulvarna skulle velat få ut Q i första lynchen.

För att bättre förstå sammanhanget gå tillbaka och läs min och mammas disskussioner med snurrfian igår

dessutom tycker jag fortarande hennes röst första dagen var lite skum

Röstlista DL3

21.56 Tora röstar på Cirkus

Citerar mig själv från tidigare idag:
Jag är övertygad om att Q röstade på Asko pga någon form av specialinformation. Hur den här specialinformationen ser ut är ju svårt att veta. Är det för att hon är ulv, har en förmåga eller fått någon information är svårt att veta.

Men med tanke på hur lite det fanns att gå på när det kommer till Asko så blev jag väldigt förvånad över den rösten. (Och jag var ju inte den enda) Q brukar alltid ha omfattande teorier och det här var så korthugget och så olikt Q det bara kan vara.

Så denna gången valde jag att hänga på Q och rösta på Asko.
Var övertygad om att Q visste något om Asko.

Men givetvis kan hon fortfarande vara en ulv som luras.

Tror det även finns mer om det i något annat inlägg jag skrivit under dagen.

Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande. Två gånger i två olika meddelanden tar hon upp det.

Det är bara två som kan veta att Qs information kom från ett bevittnande (bortsett från Q själv). Brevbäraren själv och så ulvarna.

Men varför skulle Pilot gå på cirkus så hårt igår? Hittade ingen riktig bra anledning så jag började funder på om Pilot också hade extrainformation. Kunde det vara så att Pilot visste att Cirkus var ond?

Det skulle också förklara varför Pilot blev käkad. Nämligen hennes starka övertygelse att Cirkus var ond. Detta kanske fick ulvarna att misstänks att Pilot var en god med starka krafter.

Luddig teori. Jag vet. Men det verkar inte som om starka teorier är min starka sida.

@Tora
Du skriver väldigt säkert att jag påstår att q4 fått extrainfo.
"Det jag funderar på om cirkus är att hon verkar inne på att Qs extrainformation kommer från ett bevittnande"

Jag har inte någonstans påstått att q4 HAR fått extrainfo, jag har påvisat möjligheten och vilka paket som skulle kunnat ge henne möjlighet till att veta om Askos roll . Inget annat - däremot så skriver du nästan i sten att q4 har extrainfo. Kan du förklara hur du menar med det fetade.

Jag blir misstänksam när Tora säger att Cirkus är inne på att extrainformationen kommer från ett bevittnande. Jag har läst Cirkus inlägg och det stämmer det hon svarar Tora ovan, att hon skrivit om vilka paket, inte att det var just bevittnande.
Jag tror att Tora vill få Cirkus misstänkt, precis som jag funderar på om inte ulvarnas käk av Pilot var pga samma sak. Därför:
bollen__ röstar på Tora

Jag måste också rösta.

Jag tycker också att Dentaku känns som en kandidat som mycket väl kan vara i lyan. Kanske inte så mycket pga diskussinen med Artline, men däremot på den märkliga rösten på mig igår.

Även Tora och Vira har seglat upp min lista idag. Det känns som om de går ulvarnas tjänst och verkligen gör precis det som lyan kan ha planerat.

Cirkus röstar på Tora pga hennes inkonsekventa röst på mig. Att inte ta åt sig av mina förklaringar gör henne ännu mer skum

dag har jag haft 2 huvudmisstänkta

snurrfian och cirkus

jag tror faktiskt att båda är onda

snurrfian dock mer uppenbart efter sin "blunder" kommentar om att lyan satt lugn för att

jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.

därefter är hon väldigt ivrig att minsann tro att jag är ond istället?

quarter4ever röstar på snurrfian!

Röstlista DL3

18.40 Lobelia röstar på Snurrfian

21.50
Artline röstar på snurrfian
21.54 Mirtai röstar på Tora
21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 bollen__ röstar på Tora
21.59 Cirkus röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian

Snurrfian 5
Tora 5
cirkus 2
Artline 1
Quarter4ever 1
Dentaku 1

Röstlista DL3

21.58 glömmerallt röstar på snurrfian
21.59 Cirkus röstar på Tora
21.59 bollen__ röstar på Tora
22.00 quarter4ever röstar på snurrfian!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 547
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 840
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V