Okej, om jag skulle försöka mig på en sammanfattning igen:
cirkus står nog överst på min misstankelista. Dels pga att Pilot blev käkad, men redan innan har jag funderat över cirkus. Jag får inte ihop hennes resonemang, och jag tycker att hon i hela situationen kring Q4/Asko har betett sig konstigt tex när hon inte velat kännas vid att det fanns massor av möjligheter för Q4 att ha extra info - kort sagt, jag tyckte att hon inte riktigt verkade vilja ta alla möjligheter i beaktande utan verkade vilja ha Q4 till ond. Sedan har vi förstås rösten på Koppen dag ett också, som i och för sig var dag ett men jag reagerade en aning då på teori jag inte riktigt begrep - mycket svagt, men nämner det ändå ihop med det andra.
Det som talar emot att rösta på cirkus är väl att det skulle kunna vara precis vad ulvarna vill att vi ska göra. Vet dock inte om jag har någon bättre kandidat för min röst ikväll.
Snurrfian håller jag för neutral. Jag tycker som sagt att misstankarna mot henne är lite överdrivet uppskruvade och ogrundade, vilket får mig att bli lite fundersam kring Mammas - det som brukar göra att jag kan placera Mammas som ond är att hon går på lite för mycket med misstankar utan att vilja se andra sidan av saken, och jag undrar om det här kan vara en sådan gång? Jag har dock inte tittat igenom Mammas inlägg en extra gång och jag hinner nog inte göra det nu, så jag låter misstanken vila här så länge.
Mirtai och Artline funderade jag över dag ett pga rösterna på Koppen, och även om jag visst kan förstå att det var tidsbrist bakom så borde jag nog kika lite extra på dem. Artline har jag varit lite skeptisk till idag i resonemanget om eventuella taktiker av lyan kring , dock så vet jag inte om det egentligen säger något - jag måste titta närmare.
Q4 håller jag som jag tidigare skrivit som troligast god, men inte säkert.
Sedna har resonerat vettigt kring det mesta, vet dock inte om det bara säger att hon är en duktig spelare eller om hon är åt det godare hållet.
Ja som synes är det massor av spelare jag inte har någon särskild uppfattning om, vilket inte känns något vidare. Men det är väl kanske vad man kan vänta sig med en så här stor lek.
I alla fall, med anledning av ovanstående:
Vira röstar på cirkus