En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok.
Märkligt att du tyckte att jag påstod att det var osannolikt att Q hade specialinfo medan nån annan (jag orkar nog inte leta upp det citatet) misstänkte mig för att jag trodde att Q hade specialinfo...
Jag kan ju inte svara för vad någon annan tyckte, men när jag gick tillbaka och läste idag så tyckte jag återigen att du lät skeptisk till Q4 som god. Detta alltså före DL när Asko åkte ut, i fasen där det fortfarande var högre risk att röstningen skulle slå om till Q4, sedan när Asko hade åkt ut svängde dina inlägg lite mot att Q4 kanske hade extra info ändå. Det är möjligt att jag tolkar dina inlägg annorlunda än du tänkte dem, det är möjligt att det var så du tänkte även som god, men svagt misstänkt blev du ändå av det.

Tycker röstningarna varit svåra att tolka rakt igenom. DL1 finns det inget att gå på och röstningen var spretig värre. Inte är det enklare att tolka DL2 och nu DL3 blir allt så hypotetiskt. Kände lyan till Diamanda? Är Tora ond eller god? Det är en anledning till att jag skulle vilja syna Tora, men med tanke på att två goda försvunnit sedan förra lynchen kanske det är heldumt :crazy:

Mm, det känns inget bra när man riskerar att hon är god! Vore bra om vi fick ut en ulv ikväll.

Och det värsta är att jag nog måste rösta tidigt :s vill hinna läsa och fundera lite till. Om man nu blir nå klokare av det :/

Jag är som sagt tvungen att rösta nu, och jag har inte alls hunnit gå igenom så mycket som jag hade velat. Leken har vuxit mig över huvudet en aning. Hela grejen med Tora är jag osäker på, för jag tycker att det mesta hon har skrivit som varit konstigt skulle kunna förklaras av att hon är ny. Som sagt så tycker jag inte heller att det behöver tyda på ulvighet om hon nu visste något om eventuellt bevittnande. Mammas funderade jag på igår och argumentet är fortfarande giltigt, men jag har inte sett något mer misstänkt åt det hållet och inte heller hunnit kolla upp det närmare.

Det starkaste jag har att gå på nu är samma spår som igår. Motivering är följande:

Jag kan faktiskt fortfarande inte se varför min röst på dig var så konstig. Jag reagerade på dig före utröstningen av Asko, eftersom jag tyckte att du verkade vilja ha det till att det var osannolikt att Q4 hade någon specialinfo vilket fick mig att undra om du vid den tidpunkten ville styra röstningen från Asko till Q4. Sedan var det motiveringen mot Koppen DL1, som jag inte heller tyckte kändes bra. Det var inga starka misstankar, men det var något som fick mig att placera dig lite mer åt det misstänkta hållet. Sedan kom käket av Pilot, som så tydligt hade pekat ut dig. Det kan naturligtvis mycket väl ha varit så att ulvarna käkade Pilot för att luras, men OM du är ulv så skulle Pilot vara det självklara käket den natten pga risken för siare samt att det nog inte var så sannolikt att Pilot var skyddad den natten eftersom hen inte hade varit så aktiv. Detta ihop med min tidigare misstanke fick mig att välja dig igår.

Det kan absolut hända att det är fel och att ulvarna försökte luras - jag blir om inte annat fundersam över att det inte är så många andra som verkar misstänka dig - men det var absolut det starkaste jag hade att gå på igår.

Vira röstar på cirkus

Jag kan ju inte svara för vad någon annan tyckte, men när jag gick tillbaka och läste idag så tyckte jag återigen att du lät skeptisk till Q4 som god. Detta alltså före DL när Asko åkte ut, i fasen där det fortfarande var högre risk att röstningen skulle slå om till Q4, sedan när Asko hade åkt ut svängde dina inlägg lite mot att Q4 kanske hade extra info ändå. Det är möjligt att jag tolkar dina inlägg annorlunda än du tänkte dem, det är möjligt att det var så du tänkte även som god, men svagt misstänkt blev du ändå av det.

Lite? Jag vände ganska helt när jag blev påmind om just bevittnandet som jag ser som den mest sannolika infon hon fått.

Sen skulle jag vilja påpeka att jag tycker inte jag försökt vrida det till att misstänka q - de två första DL har jag tvärt om varit rätt tydlig med att en GOD Q är mycket värdefull för goda sidan.

Exaktemente och det är just det faktumet som får mig att fundera på om Q kan vara en god med extrainformation, jag tänker att hon kan ha fått ett bevittnande med posten till exempel - sett Asko ha ihjäl enhörningen och sen försökt vaska fram vad som gick ur det lilla som Asko hade skrivit.

Sen undrar jag varför du bygger din teori mot mig på att Pilot visst ngt pga sin säkerhet . när du tidigare sagt att Pilot nog mest låter tvärsäker som spelstil...

Det skulle gå ihop i din teori med så mycket info om Q4 var siare och om så mycket spioninfo fanns att det räckte för att avgöra om någon var god eller ond. Men det känns för mig mer sannolikt att Pilot har för vana att låta tvärsäker.

Jag tycker inte att du är helt konsekvent i ditt resonemang.

Lite? Jag vände ganska helt när jag blev påmind om just bevittnandet som jag ser som den mest sannolika infon hon fått.

Sen skulle jag vilja påpeka att jag tycker inte jag försökt vrida det till att misstänka q - de två första DL har jag tvärt om varit rätt tydlig med att en GOD Q är mycket värdefull för goda sidan.

Sen undrar jag varför du bygger din teori mot mig på att Pilot visst ngt pga sin säkerhet . när du tidigare sagt att Pilot nog mest låter tvärsäker som spelstil...

Jag tycker inte att du är helt konsekvent i ditt resonemang.
Svarar bara extremt snabbt nu för jag måste verkligen springa, men teorin om Pilot bygger inte på att Pilot faktiskt visste något, utan på att ulvarna kan ha trott att Pilot visste något

Om jag kollar på dom två som röstade på mig igår igen och sammantaget med vad som hänt med att GODA q4 försvann och efter att jag läst igenom Toras alla inlägg runt gårdagen så tycker jag visserligen att hon har en kass teori mot mig, men jag tror faktiskt att det har klarnat varför hon röstar som hon gör. Jag tror att jag förstår varför hon går på sådant om min gissning på vilken typ av extrainfo Q hade. Så för tillfället så tror jag faktiskt att Tora är god (och förvirrad) - har jag fel så vet ni alla vad jag gör.

Vira däremot har varit lite väl inkonsekvent i sina resonemang, inget har tillkommit i hennes resonemang utifrån allt annat som har hänt, men just detta med att vara inkonsekvent reagerar jag på. Så för stunden pekar min ulvometer mot att Vira är ond

Ahhh, två av alla...

Det kan absolut hända att det är fel och att ulvarna försökte luras - jag blir om inte annat fundersam över att det inte är så många andra som verkar misstänka dig - men det var absolut det starkaste jag hade att gå på igår.

Inte så många som misstänker cirkus? Jag tycker cirkus blivit ordentligt ifrågasatt jämfört med många andra. Bland annat du själv glider ju obemärkt förbi, man kan ju fråga sig varför? Och var det inte du som höll med @cirkus om att vidga vyerna?

Svarar bara extremt snabbt nu för jag måste verkligen springa, men teorin om Pilot bygger inte på att Pilot faktiskt visste något, utan på att ulvarna kan ha trott att Pilot visste något

Synd att du ska iväg, för jag är intresserad av veta varför du tror att ulvarna kan ha trott att pilot visste något. Vad skulle ulvarna ha trott?

Inte så många som misstänker cirkus? Jag tycker cirkus blivit ordentligt ifrågasatt jämfört med många andra. Bland annat du själv glider ju obemärkt förbi, man kan ju fråga sig varför? Och var det inte du som höll med @cirkus om att vidga vyerna?

Det är en väldigt intressant reflektion!
Vira har inte ens nämnt nånting av allt som hänt idag utan fortsätter bara i sina ulvstrumport ( O_o)

Synd att du ska iväg, för jag är intresserad av veta varför du tror att ulvarna kan ha trott att pilot visste något. Vad skulle ulvarna ha trott?

Jag tror att hennes tanke bygger på att ulvarna trodde att Pilot var siare och hade siat mig. Det skulle ju stämma bra om 1. Pilot var siare 2. jag var ond.

Grejen är ju att Pilot var ju inte siare visade det sig.

Jag är säker på att ulvarna käkade Pilot och på så sätt ville misstänkliggöra mig. Så antingen är Vira ond och försöker lansera denna teorin ännu mer. Eller så är hon en god som går i deras fälla

Hon har ju skrivit att hon inte hunnit gå igenom så at hon fölejr tidigare spår ser jag inte som något konstigt.

Tycker dock att det är märkligt och motstävigt med att tidigare tycka att cirklarna borde vidgas och inte bara titta på de få som varit misstänka hittills.

Dessutom har hon inte lagt till nånting alls. Jag tycker det är lite för billigt.

Jag tror att hennes tanke bygger på att ulvarna trodde att Pilot var siare och hade siat mig. Det skulle ju stämma bra om 1. Pilot var siare 2. jag var ond.

Grejen är ju att Pilot var ju inte siare visade det sig.

Fast teorin behöver väl inte falla för det? Det viktiga i det hela var väl att ulvarna TRODDE att Pilot var siare, att det sedan visade sig att de hade fel gör ju inte nödvändigtvis att den inte kan stämma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur