En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker dock att det är märkligt och motstävigt med att tidigare tycka att cirklarna borde vidgas och inte bara titta på de få som varit misstänka hittills.

Dessutom har hon inte lagt till nånting alls. Jag tycker det är lite för billigt.

Fast det går ju att tycka även om det inte hinns med?

Meddelande från LL!

@Sasse kämpar vidare med sina baskelusker (vet hur det känns, krya på dig!), så vi taggar in en ny spelare på plan! Alla gängkramar @Matmissbrukaren så fort hon syns till, så hon vet vad vi är för ena typer! Hon tar alltså över rollen som... hahaha, det trodde ni va! Ånä, fullt trött är jag inte! :D

Välkommen @Matmissbrukaren ! :up:

Det är väl tur jag följt leken i det tysta så behöver jag inte läsa om alltihopa :p
Men får kika över allt en snabbis nu när popcornen står på bänken :)

Inte så många som misstänker cirkus? Jag tycker cirkus blivit ordentligt ifrågasatt jämfört med många andra. Bland annat du själv glider ju obemärkt förbi, man kan ju fråga sig varför? Och var det inte du som höll med @cirkus om att vidga vyerna?

Synd att du ska iväg, för jag är intresserad av veta varför du tror att ulvarna kan ha trott att pilot visste något. Vad skulle ulvarna ha trott?

Nu påpekade ju glömmerallt anledningarna lite först, men jag vill också inflika att det väl inte är så konstigt ändå att fortsätta på det spåret om man inte har någon anledning att låta bli?

Varför skulle det vara mer troligt att ulvarna ville luras genom att käka Pilot och rikta allas blickar mot cirkus, än att de trodde att Pilot hade information?

Jag vet inte Viras roll, men jag ser det inte som något konstigt alls att man inte väljer att följa andra utan går på scenariot man själv ser som mest troligt. Bara för att det inte är det scenariot du tror mest på måste det väl inte göra Vira ond?

Sen ja, håller jag med om att cirkus blivit ordentligt ifrågasatt, men det är också många som släppt henne, och det är väl ett fullt giltigt skäl till paranoia.

Jo men isåfall känns det väl inte bra att rösta överhuvudtaget? Eller?

Men om man tror mer på att personen är ond än god känns det ju bättre. :) det är ju inte så ofta man vet.
Men Tora börjar vicka över åt andra hållet för mig, alltså känns det inte bra att rösta på henne idag :)
Nu måste jag sluta gömma mig på toan :p

Jag tror att hennes tanke bygger på att ulvarna trodde att Pilot var siare och hade siat mig. Det skulle ju stämma bra om 1. Pilot var siare 2. jag var ond.

Grejen är ju att Pilot var ju inte siare visade det sig.

Jag är säker på att ulvarna käkade Pilot och på så sätt ville misstänkliggöra mig. Så antingen är Vira ond och försöker lansera denna teorin ännu mer. Eller så är hon en god som går i deras fälla

Jag tycker man ska fråga sig om det är rimligt att tro att ulvarna åt Pilot för att de trodde att Pilot hade siat cirkus? För samtidigt som Pilot la en röst baserat på en svajig teori på Cirkus (märkligare röster har väl lagts?) så uttalade sig Q4 rätt så bestämt om två deltagare. Inte för att det betyder att Q4 nödvändigtvis visste något, men det är rimligt att ställa sig frågan hur ulvarna kan ha tänkt kring de påståenden som gjordes.

Du kan nog ha rätt i att ulvarna käkade Pilot för att misstänkliggöra dig, jag tror i alla fall inte att de åt Pilot för att de trodde att Pilot var siare. Om Vira är ond eller en god som går i ulvarnas fälla är en annan fråga.

Jag tycker det är ruskigt svårt.
Alldeles för många spelare glider förbi (mig) utan att göra något anmärkningsvärt. :arghh:

@cirkus sticker ut lite, dels motsträvigheten att anse att Q hade fått specialinfo, dels i största allmänhet. :p
För om cirkus var i lyan så borde hon just ha följt det spåret och propsat på att Q inte skulle ha fått info men istället röstade hon på Snurris. Men hon kan lika gärna varit en god som var osäker och därför la rösten där hon tyckte den hörde hemma (och det gjorde den ju) men det säger inget om hennes roll. Cirkus = vet ej. :banghead:

@Mammas tycker jag gjort det lite lätt för sig, antagligen pga tidsbrist, men det gör att jag har svårt att placera henne. Hon visade sig ha rätt om Snurrfian men det känns mer som tur än något annat. Hon fastnade för en groda (som inte var speciellt grov i mina ögon) och blev kvar där. Övertygelsen om Snurris säger , precis som i cirkus' fall inget om hennes egen roll.
Rösten och teorin på mig idag tycker jag är väldigt svag, hon grundar den på ett citat av mig igår och diskussioner om hur ulvarna väljer käk tycker jag vi är flera som luftat.

Dock vet jag inte om det gör henne ond eller insnöad god.

Men om man tror mer på att personen är ond än god känns det ju bättre. :) det är ju inte så ofta man vet.
Men Tora börjar vicka över åt andra hållet för mig, alltså känns det inte bra att rösta på henne idag :)

Aha du menar så, då förstår jag bättre. :)

Jag ska erkänna att jag inte orkat sätta mig in i teorierna mot tora än(det är så utspritt och skrivaet av flera) så jag fattar inte riktigt vad det var som gjorde henne så misstänkt och ännu mindre varför hon är mindre misstänkt nu. Så ifrågasättandet hade inte med just tora att göra utan mer hur du utryckte dig.

Jag tycker det är ruskigt svårt.
Alldeles för många spelare glider förbi (mig) utan att göra något anmärkningsvärt. :arghh:

@cirkus sticker ut lite, dels motsträvigheten att anse att Q hade fått specialinfo, dels i största allmänhet. :p
För om cirkus var i lyan så borde hon just ha följt det spåret och propsat på att Q inte skulle ha fått info men istället röstade hon på Snurris. Men hon kan lika gärna varit en god som var osäker och därför la rösten där hon tyckte den hörde hemma (och det gjorde den ju) men det säger inget om hennes roll. Cirkus = vet ej. :banghead:

@Mammas tycker jag gjort det lite lätt för sig, antagligen pga tidsbrist, men det gör att jag har svårt att placera henne. Hon visade sig ha rätt om Snurrfian men det känns mer som tur än något annat. Hon fastnade för en groda (som inte var speciellt grov i mina ögon) och blev kvar där. Övertygelsen om Snurris säger , precis som i cirkus' fall inget om hennes egen roll.
Rösten och teorin på mig idag tycker jag är väldigt svag, hon grundar den på ett citat av mig igår och diskussioner om hur ulvarna väljer käk tycker jag vi är flera som luftat.

Dock vet jag inte om det gör henne ond eller insnöad god.

Det är lite roligt att du med de två spelare du tar upp kommer fram till att du inte vet. :D

Jag känner mig lite så jag också när jag sitter och funderar på folk :p

Varför börjar hon vicka åt andra hållet för dig?

@Tora la jag ju rösten på igår och jag har inte släppt det. Jag tycker det blir många upprepningar när hon ifrågasätts, ibland frågar man för att få en utveckling av teorin för att se lite mer av tankarna och då blir regelrätta citat av vad hon skrivit inte så givande. Det kan visserligen förklaras med att hon är ny (och det köper jag!) men bara för att man är ny så är man inte nödvändigtvis god.

Då kommer jag osökt in på @Vira som försvarar Tora en hel del med att hon är ny. Vira verkar också rätt övertygad om att cirkus är ond, hon har röstat där de två (?) senaste gångerna.
Jag undrar lite varför hon backar Tora så?

Det är alldeles för många jag känner att jag inte greppar alls.

Vira är skum men det jag vet verkligen inte om hon är ond eller god. Hon väljer scenariot där ulvarna inte är luriga. Men fan, jag vet ju inte om hon gör det för att hon är ulv och vill luras eller om hon är god som faktiskt tror på den enklare varianten. I och med att jag vet om jag är ond eller god så vet jag också om Viras teori håller eller inte. Är jag god så spricker ju hennes teori, problemet är att hon ändå kan vara en god, fast jag tror ju att hon är ond och helt enkelt jobbar hårt på att få ut mig.

Jag känner att jag behöver kolla upp de här teroierna kring @Tora , är det någon som har koll på var jag ska börja leta?

Diskussionerna runt pilots käkning började runt inlägg tusen om någon vill gå tillbaka och läsa.

Visst är det så att om ett bevittnade skett så är det som vanligt med vittnerollen, ulven får veta om att hon blivit bevittnad och av vem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka