En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personligen tycker jag att det hade varit smartare - om jag varit ulv - om jag lagt min röst på någon av de två som fick alla de andra rösterna, förutom Pilots. Varför riskera att sticka ut för att hoppas på en oerhört långsökt godförklaring? Jag röstade på cirkus för att hon var den som stod högst på min misstänktlista.

För att det är vad som stämmer bäst överens med ens stil? Den här "ulvar ligger lågt, vill inte sticka ut"-mentaliteten tycker jag inte stämmer.

Anledning till att det blir upprepningar är för att flera frågar samma sak eller så frågar dom samma fråga igen.

Kl

Så inför röstningen idag så är givetvis dom som röstat på mig mer misstänkta än andra.

Förstår fortfarande inte riktigt varför det var så många som hakade på. Precis som jag skrev förut så hade två röster inte förvånat mig nämnvärt. Men att få så många utan att egentligen ha gjort något skumt är skumt i sig.

Det blev verkligen något stort av något litet.

Varför hade två röster inte förvånat dig men fler gör? Är två av rösterna välgrundade men resten inte, eller hur tänker du? Antingen finns det en gångbar teori/er för röst på en eller så finns det inte, om en eller tio väljer det är väl mindre viktigt?

Jag fortsätter på samma tankar.

Vid bevittning så har det i allafall förut varit så att vittnet är skyddad från käk natten efter. Väldigt retsamt för lyan då de alltså fick veta att Q var siarlärling/tvilling (dock får de inte veta vem den andra tvillingen är). Så då måste de välja annat käk och hoppas på att få ut Q på något annat vis. De väljer att käka Pilot som uttalat starka misstankar mot mig - de VET ju att Q är siarlärling (enligt min tidigare teori) men då kan de listigt nog göra just så att de riktar strålkastaren på mig genom att låtsas tro att Pilot visste nånting och alltså låtsas att de trodde hon var siare. Och uppenbarligen så har ju någon hakat på det spåret.

Jag har aldrig varit med om att ulvarna får veta rollen på den som bevittnat, bara att den vittnat en specifik ulv och att den är skyddad natten efter.

(Kan det fungera olika den här gången och cirkus just försa sig?)

Jag velar om Tora, det kan vara ett felaktigt spå att hon snurrar till det om Diamanda. Frågorna efter med funderingar om onda när hon missuppfattat antalet onda kan vara ett sätt att få oss att tro det och ren taktik. Det är också troligt att det är rena missar.
Antalet onda började jag inte fundera på förrän efter senaste lynchningen.

Däremot att de många röstningarna kom på mig efter jag ifrågasatt Cirkus det gav mig misstanken att dom visste vem jag var och föredrog då att få ut mig istället för att riskera att en ond åkte ut, det kan ha varit en miss.

Eller så var det ingen miss. Alla onda behövde inte riskera att outa sig genom att rösta på mig. Det räckte om dom bara hakade på dom goda som röstade på mig.

Tänk om det var 3 goda som röstade på mig (fullt normalt i en röstning) då behövde bara två onda passa på att flyta med i den röstningen. När jag röstade på LenaH så valde jag bara fel spelare.

Jag tror inte att ulvarna styrt röstningen mot Tora.
LenaH var ju bevislingen god, jag vet min roll och så var det Cirkus, Mirtai och Bollen.
Var ulvar med på ett hörn har de inte styrt.
Om jag minns rätt var Hedinn med på ett hörn och bekräftade våra tankar, utan att rösta på Tora.

Såg dock nu att hedinn röstade på Tora dag ett så hon har ju röstat på Tora även om hon inte gjorde det samtidigt som övriga.
Vill bara hoppa in snabbt och inflika att vi hade en del diskussioner tidigare i leken, så att misstänka Tora var inget nytt för mig. Jag var även på väg att lägga rösten där, fram till @cirkus "panikinlägg" om Tora och då valde jag att lägga rösten på Dentaku istället, som jag också hade en del misstankar mot.

Helt enkelt för att jag har svårt att se att cirkus skulle dra fram teorierna om Tora på sättet hon gör om hon vore ond. Definitivt inte i försvar mot en ulvkollega, så att båda är onda vill jag utesluta. Sen finns det väl en möjlighet att cirkus gissar fel och Tora visst är ond, men i nuläget är jag ganska tveksam till det.

Gällande att jag röstar sent så jobbar jag samt har några hästar att träna, hinner hänga med lite halvt i leken dagtid men behöver lite extra tid på kvällen för att kunna gå igenom saker ordentligt och inte bara kasta in en röst. ;)

Jag har gått igenom röstningslistorna och när man tror sig veta på vad man ska utgå från så uppträder ett intressant samband.

Dentaku, Gabby Ossi, Sasse, Bollen och Hedinn utmärker sig.

Ingen av de röstar tidigt (med ett par undantag, men det är ju undantagen som bekräftar regeln, eller hur ;) )! Vilket styrker min teori att det är de goda som styrt röstningarna, av den enkla anledningen att ulvarna kunnat glida rätt obemärkt förbi. I DL1 lägger de också uddaröster, nån på Tora, nån på mig, nån på Artline, nån på LenaH. En alibiröst på Gabby Ossi? Det var ju enkelt tänkte ulvarna när de mös i lyan. Där har ni nått att börja nysta i!

Jag skulle vilja lägga till Mirtai till den listan

För att det är vad som stämmer bäst överens med ens stil? Den här "ulvar ligger lågt, vill inte sticka ut"-mentaliteten tycker jag inte stämmer.

Varför hade två röster inte förvånat dig men fler gör? Är två av rösterna välgrundade men resten inte, eller hur tänker du? Antingen finns det en gångbar teori/er för röst på en eller så finns det inte, om en eller tio väljer det är väl mindre viktigt?

Jag har aldrig varit med om att ulvarna får veta rollen på den som bevittnat, bara att den vittnat en specifik ulv och att den är skyddad natten efter.

Jag har varit vittne i flera lekar och då har ju ulvarna per automatik fått reda på min roll eftersom det bara är vittnet som kan vittna. Det var därför jag tänker att även om vittnesgrejen kommer i paket så får ulvarna reda på rollen. Annars är det ju vilken random god som helst och att den som bevittnar är god vet de ju redan. Så jag tror att själva rollen är konstruerad som "fördelaktig" för bägge sidorna. En god får veta en ulv och ulvarna får veta en gods roll.

Men jag vet inte om det är så i den här leken om vittesgrejen kommer i paket

Eller så var det ingen miss. Alla onda behövde inte riskera att outa sig genom att rösta på mig. Det räckte om dom bara hakade på dom goda som röstade på mig.

Jag frågade dig tidigare, men du svarade inte, vilka menar du är de onda som hakat på i röstningen på dig?
Någon tanke bör du ju ha. Att du bara kommer med ett påstående som du inte underbygger och sedan inte svarar när jag frågar gör mig inte mindre avigt inställd till dig.

Jag har varit vittne i flera lekar och då har ju ulvarna per automatik fått reda på min roll eftersom det bara är vittnet som kan vittna. Det var därför jag tänker att även om vittnesgrejen kommer i paket så får ulvarna reda på rollen. Annars är det ju vilken random god som helst och att den som bevittnar är god vet de ju redan. Så jag tror att själva rollen är konstruerad som "fördelaktig" för bägge sidorna. En god får veta en ulv och ulvarna får veta en gods roll.

Men jag vet inte om det är så i den här leken om vittesgrejen kommer i paket

Jag har svårt att se att det skulle kastas in en sia för ulvarna bara sådär, visst kan det vara så men det är inget jag förutsätter.

Jag har gått igenom röstningslistorna och när man tror sig veta på vad man ska utgå från så uppträder ett intressant samband.

Dentaku, Gabby Ossi, Sasse, Bollen och Hedinn utmärker sig.

Ingen av de röstar tidigt (med ett par undantag, men det är ju undantagen som bekräftar regeln, eller hur ;) )! Vilket styrker min teori att det är de goda som styrt röstningarna, av den enkla anledningen att ulvarna kunnat glida rätt obemärkt förbi. I DL1 lägger de också uddaröster, nån på Tora, nån på mig, nån på Artline, nån på LenaH. En alibiröst på Gabby Ossi? Det var ju enkelt tänkte ulvarna när de mös i lyan. Där har ni nått att börja nysta i!

Om man skriver en teori där man anser att undantagen bekräftar regeln så tycker jag det luktar rejält med ulv! Det får mig att tro att flera/merparten av de du nämner är sådana du vill få folk att misstänka och lägga röster på till DL.

Jag frågade dig tidigare, men du svarade inte, vilka menar du är de onda som hakat på i röstningen på dig?
Någon tanke bör du ju ha. Att du bara kommer med ett påstående som du inte underbygger och sedan inte svarar när jag frågar gör mig inte mindre avigt inställd till dig.
Jag vet ju inte vilka utav dom som är onda för då hade jag ju inte röstat på LenaH eller?

Det kan mycket väl vara så att ulvarna inte vet vem jag är och att alla dom sakerna som hände bara är en serie av tillfällen som hände efter varandra.

Jag vet ju inte vilka utav dom som är onda för då hade jag ju inte röstat på LenaH eller?

Det kan mycket väl vara så att ulvarna inte vet vem jag är och att alla dom sakerna som hände bara är en serie av tillfällen som hände efter varandra.
Fast grejen är ju att vi andra inte vet heller. Det är därför man får gå tillbaka, kolla vad som skrivits och hur det röstats och hitta misstänkta eller mindre misstänkta saker med de olika spelarna för att försöka bena ut vilka som är onda och goda.

Och det är oftast den typen av tankar och teorier som får andra att kunna bilda en uppfattning om personen som har dem.

Fast grejen är ju att vi andra inte vet heller. Det är därför man får gå tillbaka, kolla vad som skrivits och hur det röstats och hitta misstänkta eller mindre misstänkta saker med de olika spelarna för att försöka bena ut vilka som är onda och goda.

Och det är oftast den typen av tankar och teorier som får andra att kunna bilda en uppfattning om personen som har dem.
Nej men det verkade som om bara för att jag misstänker att några av dom är ulvar så skall jag tydligen också misstänka vem av dom.

Den jag trodde var ju god. Sen kan det ju som sagt vara så att jag har fel och att ulvarna inte räknar ut vem jag är och en kedja av händelser bara är en slump.

Vill fortsätta angående den märkliga teorin att klumpa ihop några för att vissa skulle lägga sena röster och de andra skulle vara undantagen som bekräftar regeln genom att kolla i vilken ordning folk verkligen la sina röster. Tar ordningen från DL1 till DL4.

Dentaku(jag): 10 - 9 - 3 - 7/8
Gabby_Ossi: 11 - 17 - missar röstning - 7/8
Sasse/MM: 14 - 2 - missar röstning - 6
bollen_: 17 - 16 - 12 - 14
Hedinn: 18 - 8 - 7 - 8

Det finns fler med liknande mönster, särskilt med den underliga passusen om att det är undantagen som bekräftar regeln. Det, i kombination med att jag anser det hel omöjligt att säga något om huruvida en person är misstänkt eller ej baserat på när den röstar(det kan finnas massor med anledningar till det), gör att jag anser att din teori baseras på något helt annat.

Till Dl 3 så hade jag inte gjort något speciellt direkt. Och så hastigt och lustigt fick jag så pass många röster som 5 st.

Igår hade jag ju ett bra mycket skummare beteende och fick bara två (?) röster. Finns liksom ingen logik i det alls.

Nej men det verkade som om bara för att jag misstänker att några av dom är ulvar så skall jag tydligen också misstänka vem av dom.

Den jag trodde var ju god. Sen kan det ju som sagt vara så att jag har fel och att ulvarna inte räknar ut vem jag är och en kedja av händelser bara är en slump.
Ja, eftersom du ett tag nu pekat mot att du tror att det finns ulvar bland dem så kan det ju vara läge att utveckla dina tankar kring det hela. Om inte annat för att hjälpa andra att visa var du står.

Rätt måste man inte ha, men utan teorier och diskussioner om vem som är mest eller minst misstänkt av olika anledningar kommer man ju inte så långt. :)

Ändå baserar du en teori på att folk inte lägger tidiga röster? En sak har jag lärt mig under den korta tid jag spelat, och det är att ulvar kan bete sig precis hur som helst. Det som fick mig att ifrågasätta varför jag skulle lägga min röst på cirkus av taktiska skäl var den förklaring folk försökte få fram för att misstänkliggöra mig, d v s att det var en taktisk röst för att jag skulle bli godförklarad och den teorin var så fruktansvärt tunn att jag tycker att det hade varit smartare att inte dra någon som helst uppmärksamhet till mig i så fall om jag nu hade varit ulv.

Vill fortsätta angående den märkliga teorin att klumpa ihop några för att vissa skulle lägga sena röster och de andra skulle vara undantagen som bekräftar regeln genom att kolla i vilken ordning folk verkligen la sina röster. Tar ordningen från DL1 till DL4.

Kan förtydliga att jag inte håller Glömmerallt (som väl är undantaget i min teori) som självklart god. Men att Q4, som vi vet var god, mer eller mindre godförklarade Glömmerallt gör att jag gärna vill hålla henne som god. Eftersom vi inte vet vilken roll Q4 hade så kan hon ha varit siarlärling. Men visst Q4 är oberäknelig även som god. Jag har tänkt tanken att Glömmeralllt sitter i lyan. Jagvet att Glömmerallt skulle kunna lura mig till månen i den här leken. Men jag väljer att utgå från att Glömmerallt är god, det passar bättre in i mitt pussel.

Ja, eftersom du ett tag nu pekat mot att du tror att det finns ulvar bland dem så kan det ju vara läge att utveckla dina tankar kring det hela. Om inte annat för att hjälpa andra att visa var du står.

Rätt måste man inte ha, men utan teorier och diskussioner om vem som är mest eller minst misstänkt av olika anledningar kommer man ju inte så långt. :)
Ja men bara för att jag misstänker att några i en grupp är ulvar så måste jag ju inte ha klara teorier om vilka det är. Så långt har jag inte kommit än. Jag är fortfarande bara på gruppnivå. När någon då kräver att jag skall redovisa mina teorier på individnivå så blir det frustrerande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 413
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?