Personligen tycker jag att det hade varit smartare - om jag varit ulv - om jag lagt min röst på någon av de två som fick alla de andra rösterna, förutom Pilots. Varför riskera att sticka ut för att hoppas på en oerhört långsökt godförklaring? Jag röstade på cirkus för att hon var den som stod högst på min misstänktlista.
För att det är vad som stämmer bäst överens med ens stil? Den här "ulvar ligger lågt, vill inte sticka ut"-mentaliteten tycker jag inte stämmer.
Anledning till att det blir upprepningar är för att flera frågar samma sak eller så frågar dom samma fråga igen.
Kl
Så inför röstningen idag så är givetvis dom som röstat på mig mer misstänkta än andra.
Förstår fortfarande inte riktigt varför det var så många som hakade på. Precis som jag skrev förut så hade två röster inte förvånat mig nämnvärt. Men att få så många utan att egentligen ha gjort något skumt är skumt i sig.
Det blev verkligen något stort av något litet.
Varför hade två röster inte förvånat dig men fler gör? Är två av rösterna välgrundade men resten inte, eller hur tänker du? Antingen finns det en gångbar teori/er för röst på en eller så finns det inte, om en eller tio väljer det är väl mindre viktigt?
Jag fortsätter på samma tankar.
Vid bevittning så har det i allafall förut varit så att vittnet är skyddad från käk natten efter. Väldigt retsamt för lyan då de alltså fick veta att Q var siarlärling/tvilling (dock får de inte veta vem den andra tvillingen är). Så då måste de välja annat käk och hoppas på att få ut Q på något annat vis. De väljer att käka Pilot som uttalat starka misstankar mot mig - de VET ju att Q är siarlärling (enligt min tidigare teori) men då kan de listigt nog göra just så att de riktar strålkastaren på mig genom att låtsas tro att Pilot visste nånting och alltså låtsas att de trodde hon var siare. Och uppenbarligen så har ju någon hakat på det spåret.
Jag har aldrig varit med om att ulvarna får veta rollen på den som bevittnat, bara att den vittnat en specifik ulv och att den är skyddad natten efter.
(Kan det fungera olika den här gången och cirkus just försa sig?)