En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förklara gärna varför. Skulle det handla om teorin i sig så skulle det nämligen vara i första hand glömmerallt och Sedna som hamnade på listan - men jag tror som sagt inte alls att det handlar om röstordning.
Var inte grunden att det var såna som varit "lite i bakgrunden"? Om jag förstod det hela rätt?

Ändå baserar du en teori på att folk inte lägger tidiga röster? En sak har jag lärt mig under den korta tid jag spelat, och det är att ulvar kan bete sig precis hur som helst. Det som fick mig att ifrågasätta varför jag skulle lägga min röst på cirkus av taktiska skäl var den förklaring folk försökte få fram för att misstänkliggöra mig, d v s att det var en taktisk röst för att jag skulle bli godförklarad och den teorin var så fruktansvärt tunn att jag tycker att det hade varit smartare att inte dra någon som helst uppmärksamhet till mig i så fall om jag nu hade varit ulv.

Du hävdade att en ulv borde vilja följa med strömmen, det var det jag opponerade mig emot, jag tror att varje ulv försöker spela så likt sig själv som god som möjligt. Det var du som hävdade att en ulv hade lagt en outstickande röst.

Vilken teori av mig pratar du om?

Du hävdade att en ulv borde vilja följa med strömmen, det var det jag opponerade mig emot, jag tror att varje ulv försöker spela så likt sig själv som god som möjligt. Det var du som hävdade att en ulv hade lagt en outstickande röst.

Vilken teori av mig pratar du om?

Nej, jag skrev inte att en ulv borde vilja följa med strömmen i varje givet läge, jag skrev att jag personligen tyckte att det hade varit det smartaste i just det här fallet. Försök inte att lägga ord i min mun, tack.

Sorry, jag blandade ihop dig och Sedna!

Till Dl 3 så hade jag inte gjort något speciellt direkt. Och så hastigt och lustigt fick jag så pass många röster som 5 st.

Igår hade jag ju ett bra mycket skummare beteende och fick bara två (?) röster. Finns liksom ingen logik i det alls.

Du tror inte att det spelar viss roll att jag varit rätt tydlig med att du borde vara god med det pusslet jag har lagt igår?

Förklara gärna varför. Skulle det handla om teorin i sig så skulle det nämligen vara i första hand glömmerallt och Sedna som hamnade på listan - men jag tror som sagt inte alls att det handlar om röstordning.

För att jag uppfattar Mirtai som en smugit med litegrann. Lite hamna udner radarn. Röstordningen var ganska underordnat för mig när jag ville lägga till henne utan det är mer hur hon röstat och med vilka teorier hon använt sig av.

Det är väl ganskza troligt att någon ulv röstat på tex Tora då hon fick 5 röster. LenaH vet vi är god, jag vet min roll, jag tror att även Sedna är god och då har vi bara bollen__ och Mirtai kvar - någon av dom kan mycket väl vara ulv och bollen__ var med på Sednas lista, men inte Mirtai så jag ville lägga till henne

Då borde det framgått bättre och jag anser inte direkt att jag varit i bakgrunden. Åtminstone bollen__ har också skrivit en del.
Ja, jag kan ha fattat fel, men jag tolkade det som de med mindre misstankar och som inte gjort jättemycket väsen av sig. Framför allt mindre än t.ex cirkus och Tora.

Uppdatering!

Det började bli tunt i dansen... Varje Stamp! blev alltmer som ett Fjomp... och vid Snurr! fanns det så gott om plats till nästa dansare att det knappt fanns minsta risk att råka slå ihjäl någon med käppen! :(

Dessutom började dansarna bli rejält trötta nu - för att inte nämna hungriga! Det går inte att dansa hur länge och hårt som helst utan att äta... Istället för Brak! när käpparna slogs samman hördes numer mest ett *muller-uller-uller* från deras magar.

Så stenhuggare Bagare hade räknat ut en plan! :idea: (Vem är Sickan? :cautious:) Om några minuter skulle dansen gå genom byn igen, han tänkte styra den så de kom liiiiiite närmare Bestialitys Bageri! Genialt! Lysande!

Och mycket riktigt, de andra dansarna hade inte någon särskild riktning de drev dansen i, så de anpassade sig efter Bagares knuffande och dansen gled (eller klapprade) förbi bageriet - stenhuggare Bagare norpade snappt åt sig en gigantisk mängd bröd från brödkorgen utanför, och la ett litet extra Sprattel! i sitt nästa Skutt! av pur glädje. Bröd, bröd, bröd, han hade skjortan full av bröd! Nu skulle han kunna dansa hur länge som helst! :cool:

Men... Pojkar och flickor, lär er av Bagares exempel: vräk inte i er åtta kilo smörlimpa utan så mycket som ett glas vatten. Den magknip han drabbades av gjorde att han var den första i någon världs historia som blev lättad av att bli tagen av Älvorna!

Sedna var Morrisdansare (bybo)

Dag-DL kl 22!

Det är väl ganskza troligt att någon ulv röstat på tex Tora då hon fick 5 röster. LenaH vet vi är god, jag vet min roll, jag tror att även Sedna är god och då har vi bara bollen__ och Mirtai kvar - någon av dom kan mycket väl vara ulv och bollen__ var med på Sednas lista, men inte Mirtai så jag ville lägga till henne

Själv har jag Sedna högt på min misstankelista - vad får dig att tro att hon är god? Mirtai och bollen__ är väldigt svårplacerade för mig och det känns inte bra.

Om man skriver en teori där man anser att undantagen bekräftar regeln så tycker jag det luktar rejält med ulv! Det får mig att tro att flera/merparten av de du nämner är sådana du vill få folk att misstänka och lägga röster på till DL.

Tycker du att det är konstigt att någon som har misstänkta vill att andra också ska misstänka dom?

Här får jag känslan av att Sedna prickat ganska rätt och du som potentiell ulv blir lite stressad över att flera i lyan är utpekade

Själv har jag Sedna högt på min misstankelista - vad får dig att tro att hon är god? Mirtai och bollen__ är väldigt svårplacerade för mig och det känns inte bra.

Behöver jag svara på det nu när det visade sig att hon var bybo?

Men jo, jag kan säga att jag ser tecken på att hon fått spioninfo. Och iom att det inte fanns någon annan än bybor som kunde få info var jag rätt säker på att hon är god.

Tycker du att det är konstigt att någon som har misstänkta vill att andra också ska misstänka dom?

Här får jag känslan av att Sedna prickat ganska rätt och du som potentiell ulv blir lite stressad över att flera i lyan är utpekade

Alternativet är att du är ulv och tycker att det är väldigt bekvämt att Sedna kom med en teori som passar dig. Du är bevisligen - det vet jag sedan tidigare lekar - en skicklig spelare och att även goda vänder sig mot mig är ett tecken på att vi har skickliga ulvar i lyan.

Behöver jag svara på det nu när det visade sig att hon var bybo?

Men jo, jag kan säga att jag ser tecken på att hon fått spioninfo. Och iom att det inte fanns någon annan än bybor som kunde få info var jag rätt säker på att hon är god.

Nej. Hon kan mycket väl ha passat in i ditt "pussel" eftersom du visste att hon var god med tanke på att du i och med din roll satt på infon om vilka som fanns utanför lyan redan från början.

Du tror inte att det spelar viss roll att jag varit rätt tydlig med att du borde vara god med det pusslet jag har lagt igår?
Du menar att jag fick färre röster igår för att du var tydlig med innan lynchningen med att jag borde vara god (bara så jag förstår dig rätt).

Nej. Hon kan mycket väl ha passat in i ditt "pussel" eftersom du visste att hon var god med tanke på att du i och med din roll satt på infon om vilka som fanns utanför lyan redan från början.

Oj, nu börjar du bli desperat. Men nej, jag visste inte det från början, hade jag suttit i lyan och vetat vilka som var goda så hade jag gått hårdare åt till exempel Q4 en spelare som god som är farlig för lyan.

Oj, nu börjar du bli desperat. Men nej, jag visste inte det från början, hade jag suttit i lyan och vetat vilka som var goda så hade jag gått hårdare åt till exempel Q4 en spelare som god som är farlig för lyan.

...eller så tyckte du att det räckte med att komma med teorier om att hon satt i lyan och försöka få andra att göra jobbet åt er.

Jag börjar inte bli desperat men jag tycker att man ska misstänka alla och det är väldigt lätt att godförklara någon några timmar innan man käkar densamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 411
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka